Kamphund?

Kamphundar är framtagna i syfte att döda, så varför inte också tillåta stridsvagnar på våra vägar, skulle nog bli lite spänning när underdog killar byter ut sina rostiga Saab 9000 mot Leopard 2:or och åker ut och strögar :)

Kamphundar är framtagna i syfte att döda, så varför inte också tillåta stridsvagnar på våra vägar, skulle nog bli lite spänning när underdog killar byter ut sina rostiga Saab 9000 mot Leopard 2:or och åker ut och strögar :)

Om jag inte minns fel får pansarfordon köras på allmän väg bara man har gummifötter på banden. ;) Sedan måste de väl antagligen vara registrerade med. Undrar vad skatten är på en leopard 2a. >.<

Eller hur. Ingen kan ju påstå att en kamphund är gullig eller brukbar till något annat än penis/bicepsförstorare

Är det en slump att varannan kamphundsägare har tribals och brottsregister?

:arsele

Om jag inte minns fel får pansarfordon köras på allmän väg bara man har gummifötter på banden. ;) Sedan måste de väl antagligen vara registrerade med. Undrar vad skatten är på en leopard 2a. >.<

Veteran vettö :D

Eller hur. Ingen kan ju påstå att en kamphund är gullig eller brukbar till något annat än penis/bicepsförstorare

Har du verkligen inte mer kunskap om hundar och olika hundrasers förmågor kanske du lika gärna kunde hållt dig från att skriva?

Det finns inte många hundar som är så förarveka som amstaffar.

Har du verkligen inte mer kunskap om hundar och olika hundrasers förmågor kanske du lika gärna kunde hållt dig från att skriva?

Det finns inte många hundar som är så förarveka som amstaffar.

Amstaffar är ingen kamphund skrev du på första sidan, så jag pratar väl inte om dom ..:rolleyes:

Jag har f.ö hund själv, och har blivit oprovocerat attackerad av en kamphund på gatan så nog har jag rätt att uttala mig ..

Vad är en kamphund då? är det en ras?

Jag har en Amstaff och en Old English Bulldog.
skulle va kul och höra vad som beskriver en kamphund enligt er.

varför är S.K kamphundar farliga då??? , jo.. det beror på att hunden väger 30-40kg muskler o med ett rejält käktryck vilket i kombination med fel uppväxt/fostran gör dem farliga.

du kan ju få vilken hund som helst att psyka ur... , skillnaden är ju dock att den lille terriern inte klarar av att göra lika stor skada.:tummenupp

när man fått pli på en pitbull/amstaff så har man en vän för livet.:tummenupp

min 5 mån. pitbullvalp "Angus JR." förgyller då min dag varje dag då han kravlar sig upp i sängen o "pussar" på mig o min flickvän varje morgon.:krama

skaffar man en valp så blir den ju som ett barn för en. :tummenupp

mvh.T

Amstaffar är ingen kamphund skrev du på första sidan, så jag pratar väl inte om dom ..:rolleyes:

Jag har f.ö hund själv, och har blivit oprovocerat attackerad av en kamphund på gatan så nog har jag rätt att uttala mig ..

SHIT ASSO! själv har jag blivit biten blodig i :arsele 2-3 ggr. av olika hundar när jag var liten... , golden retrivers etc.:tummenupp

mvh.T

vapen är ochså framtagna för att döda med.:tummenupp , förbjud skytte , jakt etc. , inte ens polisen ska få ha pistoler.:tummenupp

mvh.T

Last edited:
Så här står det i Skk´s Kamphunds lexikon.

American staffordshire terrier (amstaff)
Kallas även för amstaff. Hundvariant som härstammar från pitbullterriern och som erkändes av American Kennel Club (AKC) som självständig ras 1936. Orsaken till att AKC började registrera rasen lär vara att ett antal pitbullterriers önskade deltaga på hundutställningar arrangerade av AKC. Rasklubben tog tidigt avstånd från hundkamperna och amstaffarna slutade att deltaga på dessa under 40-talet. Sannolikt har amstaffens temperament mildrats under de 70 åren som rasen varit självständig. Den är idag en utpräglad familje- och utställningshund. Rasen kom till Sverige 1991. Antalet amstaffar i Sverige år 2008 uppskattas till omkring 2 100 individer.

varför är S.K kamphundar farliga då??? , jo.. det beror på att hunden väger 30-40kg muskler o med ett rejält käktryck vilket i kombination med fel uppväxt/fostran gör dem farliga.

du kan ju få vilken hund som helst att psyka ur... , skillnaden är ju dock att den lille terriern inte klarar av att göra lika stor skada.:tummenupp

när man fått pli på en pitbull/amstaff så har man en vän för livet.:tummenupp

min 5 mån. pitbullvalp "Angus JR." förgyller då min dag varje dag då han kravlar sig upp i sängen o "pussar" på mig o min flickvän varje morgon.:krama

skaffar man en valp så blir den ju som ett barn för en. :tummenupp

mvh.T

SHIT ASSO! själv har jag blivit biten blodig i :arsele 2-3 ggr. av olika hundar när jag var liten... , golden retrivers etc.:tummenupp

mvh.T

vapen är ochså framtagna för att döda med.:tummenupp , förbjud skytte , jakt etc. , inte ens polisen ska få ha pistoler.:tummenupp

mvh.T

Förvånandsvärt att någon som suttit i finkan försvarar kamphundar.. :tummenupp

Så här står det i Skk´s Kamphunds lexikon.

American staffordshire terrier (amstaff)
Kallas även för amstaff. Hundvariant som härstammar från pitbullterriern och som erkändes av American Kennel Club (AKC) som självständig ras 1936. Orsaken till att AKC började registrera rasen lär vara att ett antal pitbullterriers önskade deltaga på hundutställningar arrangerade av AKC. Rasklubben tog tidigt avstånd från hundkamperna och amstaffarna slutade att deltaga på dessa under 40-talet. Sannolikt har amstaffens temperament mildrats under de 70 åren som rasen varit självständig. Den är idag en utpräglad familje- och utställningshund. Rasen kom till Sverige 1991. Antalet amstaffar i Sverige år 2008 uppskattas till omkring 2 100 individer.

lustigt nog så är väl inte pitbullen godkänd av SKK här i Sverige.:va

ex. alla "pitbulls" på blocket säljs ju under namnet "blandras" , "amstaff" etc.:D

mvh.T

Förvånandsvärt att någon som suttit i finkan försvarar kamphundar.. :tummenupp

lustigt fördomsfull du är.. :tummenupp

kanske en viss skillnad på en forortsblatte i Rosengård som springer runt me sin s.k kamphund o rånar folk medans andra har helt annat umgänge.:tummenupp

mvh.T

Last edited:
Tyvärr så e det ju så. Min bulldog e ju inte heller godkänd i sverige då det e Pittbull i rasen. Jävligt synd super fina hundar =)

amstaffen är ju godkänd av SKK fast det från början är en pitbullblandis.:va

ex. i Norge så är ju EJ amstaffen godkänd :tummenupp faktum är ju att norska polisen beslagtar amstaffs i Norge då amstaffs är olagliga hundar där.

mvh.T

Tyvärr så e det ju så. Min bulldog e ju inte heller godkänd i sverige då det e Pittbull i rasen. Jävligt synd super fina hundar =)

hur menar du nu? engelsk bulldog e godkänd ras i SKK. sen är inte SKK hela världen, APBT är godkänd i ADBA o BFKC som är underorganisationer till FCI där SKK oxå är en underorganisation. Bara sverige som e trångsynta.

En renrasig pitbull hane ska väga mellan 13 och 27 kg, en tik ska ligga mellan 11-22 kg. Så alla dessa monster på 30-40 kg ni pratar om är INTE APBT. :tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back