Kampsport / försvarskonst

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Den bästa kampsporten, tveklöst, är Buddahbuilding.
Börja med att dricka 1 flak starköl varje kväll innan du går och lägger dig. På fredagar och lördagar dricker du 100cl ren starksprit för att få lite substans på kroppshyddan. Gå till en tatuerare och ge han ditt kreditkort sen säger du till honom "jag vill ha tatueringar för ALLA pengar".
Tjöp en jeans väst där du skriver "FUCK OFF, COCKFACE!" på ryggen med röd spritpenna. Sedan ritar du en dödskalle under.
Ha alltid med dig en avslagen biljardkö där det sticker ut lite flisor längst ut, och sedan stirrar du motståndaren i ögonen med uppspärrade ögon samtidigt som du visslar på ledmotivet till "Twilight Zone" när du klappar med biljardkön i andra handen.
INGEN kommer bråka med dig. :fakta

Jorå,ska bara utbilda mig till Ninja, sen jävlars:näsblod .

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ett alternativ är ju att injecera nanoider i blodomloppet och sedan utsätta sig för sjuka mängder gammastrålning. Då blir man jeteaRg och jetegRön när nån e dumm!1!!!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Det första du behöver inse är att du aldrig kommer gå vinnande ur ett slagsmål där du har 3 eller fler motståndare mot dig. Så om du blir påhoppad av 15 personer är mitt bästa råd: SPRING.

Det man också måste inse är att det inte är vilken sorts stil som avgör om du går vinnande ur ett slagsmål. Välj en klubb där du trivs, och inte efter vilken stil det är.

Sist men inte minst så är en väldigt viktig faktor om man blir påhoppad att reagera aggressivt. Inte vänta tills du inte har något val, om någon slår dig från ingenstans så måste man reagera direkt. Slå och spring.

Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
För korrupt. Mutade domare och skit. Hur skall det gå på gatan?
Man tror man nitat killen och sen får man ändå bara brons :va

Och dommarn skrattar åt en när man skriker att han dömt fel. Sen får man skit från GOK(Gatans Olympiska Kommité) för att man kastade bronset.:va

Eyegasm

I`ll RUN you DOWN!!!
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Bygger Motard..
Brottning kan va bra att kunna i trånga utrymmen på krogen o annat.. annars e de ju en kass sport, lyckas du inte få ner killen direkt är ju risken att du ligger o krälar själv på backen. och skulle du få ner han va gör du då? strypa han och hoppas på att hans polare inte sätter ett nike märke i pannan på dig...
Ett tips är att ALLTID slå först oavsett om du tror att killen mitt imot skall bråka eller inte, då har du iaf störst chans o vinna om han vill slå dig...

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Ja men vad skönt att tråden vart sådär hemtrevlig som bara sporthoj kan :)
Men tackar för de informativa svaren, det har ändrat min syn på vad man ska inrikta sig på.
Det handlar ju självklart om att jag ska gå på kvällarna och slå ihjäl folk, för jag har inget att göra. Jag menar, det är väl inne?

Sporthoj.com kommer gå under.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag måste tillägga en sak. Ju mer man tränar desto mer knäpp blir man. Man inser att man är chanslös ändå. När jag träna som mest, kanske 4 dar i veckan, så drömde på nätterna om att jag fick stryk. Då tog jag ett uppehåll.

Visst kommer du få självförtroende men du kommer bara inse att det finnns duktigare killar och folk som slår ihjäl dig oavsett. Du har bara förbättrat oddsen.

Alltså träna för att det är kul och bra träning. Inte för att du ska stövla in och reda ut bråk på krogen.

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Okej. Ja, det finns alltid någon som är bättre om man inte heter Ricky Carmichael förstås. Men förbättra oddsen duger gott åt mig. Jag vill inte lämna ifrån mig pengar och telefon längre. Och en stor del att jag vill börja är att det är väldigt bra träning, och träning är bra.
Jag går inte på krogen, jag är ingen bråkstake, och jag är inte fotbollshuligan. Sporthoj är verkligen tillhåll för cyniker.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag skulle säga att du ska antingen ska börja med en konst med låg teknisk nivå för att få upp självförtroende och träningsmotivation. Exempel på stilar är MMA/Shoto och Thaiboxning. För att senare gå över till mer krävande stilar som gammaldags karate eller aikido.

Du menar långsamt bygga upp självförtroende tills man kan ta tag i den i särklass minst praktiskt användbara kampkonst som finns näst efter tai chi, d v s aikido? :D

Jag har tränat aikido något år och det är jävligt nyttigt, men helt och totalt oanvändbart som självförsvar.

Krav maga kan jag inget om men har fått en uppfattning om att det är mer rubbade killar som tränar det än något annat. Och trevliga träningskamrater är sjukt viktigt. Ni ska ju ändå slå varandra.

Rubbade killar?

:hej :galen

Tycker fan det var mer balanserat folk på kraven än i någon av de tre andra kampsportföreningar jag varit med i. Knäppast i särklass var MMA/Shoto följt av thai/kickboxningsfolket...

Krav är i alla fall det du skall träna om du vill ha något praktiskt användbart. Finns visst ett par dåliga kravföreningar i landet, hoppas du inte bor nära dem, men bra kravträning är väldigt praktiskt inriktad på i första hand självförsvar - d v s konsten att kunna springa därifrån innan man har allt för ont. Kolla upp din lokala förening, titta på en träning eller två och verkar det bra - kör hårt.

Som någon annan sa, man lär sig fort att man inte skall slåss för det slutar bara illa. Dock får man mer självförtroende i sådana situationer, vilket i praktiken minskar risken för att färdigheterna skall behövas. På kraven lärde vi oss också en hel del om att läsa situationer, d v s om hur man skall veta när man skall se upp.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En enkel retorisk fråga:

- Vem löper störst risk att skadas på stan?

1. Killen som vet att han är oduglig på att slåss och därför alltid hellre flyr fältet än fäktar illa.

2. Killen som "fått självförtroende" efter att ha stått å viftat i luften i nån svettig källarlokal, en -två dagar i veckan under de senaste två åren och nu djävlar är redo att "make a stand"...

Jag vet iaf vem jag tror löper störst risk att ligga i gipsvagga och fundera på varför hans chipchoptjingshoooto-grepp inte funkade mot två hjärnrör när det hade funkat så bra mot den där vadderade fjingfjongbatongen som de tränat med.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag vet iaf vem jag tror löper störst risk att ligga i gipsvagga och fundera på varför hans chipchoptjingshoooto-grepp inte funkade mot två hjärnrör när det hade funkat så bra mot den där vadderade fjingfjongbatongen som de tränat med.

En kin geri funkar alltid. (pungspark...):tungan

När jag tränade jujutsu så använde vi riktiga stora brödknivar men med eggen bortslipad för säkerhets skull.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En enkel retorisk fråga:

- Vem löper störst risk att skadas på stan?

1. Killen som vet att han är oduglig på att slåss och därför alltid hellre flyr fältet än fäktar illa.

2. Killen som "fått självförtroende" efter att ha stått å viftat i luften i nån svettig källarlokal, en -två dagar i veckan under de senaste två åren och nu djävlar är redo att "make a stand"...

Du förnekar dig inte i alla fall. :lol

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...