jag har tränat kickboxning till och från i nåt år nu, men har åkt på riktigt sega förkylningar som gjort att jag varit tvungen att sluta träna just när man börjat komma igång ordentligt. jag har varit hos farbror doktorn som sa att min imunsystem var fuckat men att det var ok att träna fasst jag har ont i halsen etc. så inom nån månad ska jag vara tillbaka, ska bara "värma upp lite" på gymmet först.
jag tycker kickboxning är sjukt kul, man får kondition, styrka, smidighet, osv. ingen tid att tänka efter att man är trött (mer än när man gör armhävningar och sån skit...). jag började på kickboxning eftersom jag varit med min kompis en gång på¨thaiboxningsträning och tyckte det var jättekul, men kickboxningen kändes lite mer "kontrollerad" (på thaiboxningen fick jag köra direkt (utan mitsar) mot de som tränat i hundra år, fick många bra tips osv, men kändes som lite hög nivå sådär(fasst thaishorts är snyggare än kickboxningsbrallor, MYCKET tungt argument för thai, men jag kör kick i såna ändå.
(många parenteser i den här parentesen alltså))).
jag är en utpräglad fegis som är skiträdd för fysisk smärta, så jag tänkte att det kunde vara bra att jag härdas lite.
tävla kommer jag kanske göra nån gång när jag är bra nog.