Kamsports tråden!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Petter89 skrev:
Många kampsportare och turtels fan här låter skoj!
Har själv tränat shootfighting i ungefär ett år mycket givande ska börja med thaiboxning i spet känner mig riktigt farlig grrr!

Jag tränade thaiboxning tidigare och det e ett väldigt bra komplement till shootfighting.
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Twosaint skrev:
Aikido, hapkido och all skit.
Kan man verkligen påstå att det är för självförsvar ?
I ett krog/gatuslagsmål så anser jag att du måste uppnåt ganska hög grad av träning för att det ska kunna vara meningsfullt.


Har inte och kommer alldrig hamna i ett krog slagsmål inte min grejj.
men om vi skulle säga så att det kom en stor snubbe o flyga på en
som tränat aikido och då pratar vi inte 5 månader.
Så tror jag inte att han skulle ha några hela ben
i armarna efteråt om han skulle vara riktigt dum vill säga.
teknikerna gör det välldigt lätt att sätta riktiga rejäla arm , handgrepp
blandannat. Gå till närmsta klubb o prova på så du får känna lite pain.
Det är riktigt kul.


Själv så tycker jag enligt det jag tränat så passade Aikido bäst mig
det var så jag menade och ja , Aikido är i högsta grad självförsvar.
Man behöver inte vara stor och stark för att aikidons tekniker ska fungera eftersom hela systemet bygger på att använda sig av motståndarens kraft. Ju hårdare en motståndare anfaller desto hårdare faller idioten.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
floodi skrev:
Själv så tycker jag enligt det jag tränat så passade Aikido bäst mig
det var så jag menade och ja , Aikido är i högsta grad självförsvar.
Man behöver inte vara stor och stark för att aikidons tekniker ska fungera eftersom hela systemet bygger på att använda sig av motståndarens kraft. Ju hårdare en motståndare anfaller desto hårdare faller idioten.

Så är teorin, ja. Resten av teorin är att om människan inte fattar första gången så kastar man honom igen. Och igen. Och igen.

Jag tror inte på aikido som självförsvar, det är på tok för snällt för det. Och ja, jag tränar aikido själv för närvarande, tidigare bujinkan. Aikidon ger vansinnigt mycket och präntar verkligen in vinklar, brytningar, egen och motståndarens balans och så vidare... men särskilt praktisk och nära verkligheten är den inte.

För att vinna utanför dojon kan man inte vara snäll. Då är det nog snarare att göra så mycket skada att motståndaren inte kan springa efter så snabbt som möjligt som gäller - och sedan att kubba.

Den enda som vinner i ett slagsmål är den som inte är med. Alla andra tävlar bara om att vara den som förlorar minst. Ergo, kan man inte undvika att delta helt och hållet gäller det att minimera hur mycket man deltar. Fort, fult och sedan springa. Sprint är den mest effektiva självförsvarsgrenen, helt utan konkurrens.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
El Phantasmo skrev:
Jag hann ju före såg du väl :fatta!

Bara om du använder hårvårdsredskap för att spela fickpingis. :tungan

Edit p g a att jag är för mycket av ett kraftpucko för att citera rätt inlägg. :)
 
Last edited:

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
hihi

Visste att denna tråd skulle spåra ur till min tränare är bättre en din tråd.
Annars så är det i regel kamsporter med mycket sparring som funkar bäst boxning kickboxning shooto krav maga funkar nice också!

Keep on fighting it yeaa
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
jag har tränat kickboxning till och från i nåt år nu, men har åkt på riktigt sega förkylningar som gjort att jag varit tvungen att sluta träna just när man börjat komma igång ordentligt. jag har varit hos farbror doktorn som sa att min imunsystem var fuckat men att det var ok att träna fasst jag har ont i halsen etc. så inom nån månad ska jag vara tillbaka, ska bara "värma upp lite" på gymmet först.

jag tycker kickboxning är sjukt kul, man får kondition, styrka, smidighet, osv. ingen tid att tänka efter att man är trött (mer än när man gör armhävningar och sån skit...). jag började på kickboxning eftersom jag varit med min kompis en gång på¨thaiboxningsträning och tyckte det var jättekul, men kickboxningen kändes lite mer "kontrollerad" (på thaiboxningen fick jag köra direkt (utan mitsar) mot de som tränat i hundra år, fick många bra tips osv, men kändes som lite hög nivå sådär(fasst thaishorts är snyggare än kickboxningsbrallor, MYCKET tungt argument för thai, men jag kör kick i såna ändå. :hihi (många parenteser i den här parentesen alltså))).
jag är en utpräglad fegis som är skiträdd för fysisk smärta, så jag tänkte att det kunde vara bra att jag härdas lite.
tävla kommer jag kanske göra nån gång när jag är bra nog.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Boffen skrev:

Nej, läs ovan. Ni får slåss om saken. Jag springer...

...till närmaste ställe som säljer mig lite :corn att äta medan jag ser på spektaklet. :tungan
 

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
!

Ett minus med thai är tennis racket man ska ha över skallen i vissa klubbar tack och lov inte på denna jag valt!
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Petter89 skrev:
Ett minus med thai är tennis racket man ska ha över skallen i vissa klubbar tack och lov inte på denna jag valt!

tennisracket? menar du hjälmen? vi måste ha hjälm när vi sparrar, men min polare fick hjärnskakning när hon sparrade utan hjälm sist så ser gärna löjlig ut.
 

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
!

Nej, kommer inte på vad skiten heter i traditionell Thaiboxning har du nått på skallen som ser ut som en hov utan nät runt pannan innan du kliver in i ringen inte hjälmen!
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tränade judo någon termin runt '87. Har sedan dess haft ett vilande intresse som togs upp 2003 då jag började träna kickboxning och Muay Thai, med fokus på det tidigare. Är för gammal för att satsa seriöst på tävlandet. Tränar enbart för att det är kul och grymt bra träning. Tycker om sparringmomentet och har gått fyra certifikatmatcher. Kommer nog hålla mig till nivån certifikat- och lättkontaktmatcher, det passar en gammal gubbdj*vel bra.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
237 skrev:
Jo det är sant att man måste vara rätt duktig för att klara sig bra i ett krog/gatuslagsmål. Men man har ju större chans att klara sig om man kan lite en att man inte kan ett skit :7peta

Nu har jag aldrig tränat nån kampsport i nån större utsträckning men det jag såg då så "måste" angriparen komma med benen/kroppen i vissa positioner osv... Det jag menar är att sånna tillfällen uppstår inte på krogen/gatan när man behöver det sk självförsvaret. Halvmörkt dansgolv där ljuset blinkar och har sig.
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Petter89 skrev:
Nej, kommer inte på vad skiten heter i traditionell Thaiboxning har du nått på skallen som ser ut som en hov utan nät runt pannan innan du kliver in i ringen inte hjälmen!

jaha, sån. måste man verkligen ha sån? jag trodde det var som med de grejerna de har runt armarna som de fått när de tränat i thailand och är nåt traditionellt som ska ge tur eller nåt i den stilen. har aldrig hört om nån som MÅSTE ha sån på huvet för sin klubb. men jag vet inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top