Kan din flickvän/pojkvän meka?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
I helgen ska det göras en liten service på min XT. Olja, oljefilter, tändstift och luftfilter ska bytas, och ventilerna ska ställas. Jag har gjort detta ett antal gånger tidigare, och två-tre av gångerna har min flickvän varit med, och fått skruva lite själv. Nu har hon fått se det så många gånger att hon borde klara det själv, så jag tänker låta henne fixa allt den här gången (allt utom ventiljusteringen, det har jag inte hunnit lära ut ännu).

Det har varit riktigt kul att lära henne, hon är rätt mc-intresserad, och till min stora förvåning har hon oftast tyckt det är intressant då jag förklarar hur motorer fungerar, skillnader på olika typer av motorer etc.

I början hade hon knappt ens rört en skruvmejsel, i vår ska jag få henne att renovera XT:ns växellåda :D

Så, ni andra, hur är det med era respektive parters? Några andra som får hjälp i garaget? Är denne upplärd av dig, eller kanske till och med kunde mer än dig innan ni träffades?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Det min flickvän har gjort med min bil är att plocka ut baksäte sido paneler bak och hathylla för att glasmästaren skulle komma åt och tona. Detta klarade hon av utan att jag var med, däremot var en bekant där och kollade så det gick. Men det mesta gjorde hon själv. Hon har aldrig mekat med nånting men det gick bra ändå. Anntar att hon lyckades tänka lite logiskt =).

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Anja: nästan en egen bil? är det någonting som många tjejer har?
Jag köpte min bil för 200k och sedan dess har det inte blivit mycket kört... Mest flickvännen som kör... Och SKJUTSAR mig när jag ska någonstans :/

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag kan meka om jag vill. Både bilen o hojen :fakta Men ibland är det kul att spela bimbo och låtsas att man inte kan. Killarna känner sig så duktiga då.... :D

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
nästan egen bil: mamma kallar sin bil för vår bil. fast vi har ju faktiskt något slags gemensamt ansvar för den sen pappa köpte egen. jag lämnar den på service, mamma hämtar den.

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Exet kunde väl mecka hjälpligt. Hon va med en jädra massa gånger när jag meckade NSR och va frågvis å så så. :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kan meka?? En gång i tiden ringer min nuvarande tjej till mej: "Hjälp mig Chrille!! Nu har jag bytt avgassystem på bilen, men jag vet inte vad en spindelled är?!?

Mekar som fan, i vinter ska hon träna på att kränga däck...

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Kan meka?? En gång i tiden ringer min nuvarande jej till mej: "Hjälp mig Chrille!! Nu har jag btat avgassystem åp bvilen, menjag vet inte ad en spindelled är?!?

Pratade hon likadant som du stavar så måste det ha varit ganska svårt att förstå. ;)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är ju singel nu, men den tjej som ska kampera ihop med mig, får allt hänga med lite i garaget och lära sig ett och annat...

(så får väl jag hänga med på tjejens aktiviteter också och inte vara allt för avig - ridning och K1-boxning och allt vad det nu kan vara...)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag kan tanka och tvätta på sin höjd. Mer än så har jag inte lärt mig. Har haft fullt upp med att ta körkortet. Men det kommer ju en kall vinter nu..

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Chrille skrev:
Värmländska vet du!!

Jag vet någon som behöver göra ren keyboarden :p

Värmländska kan vara svårt att förstå. Lyssna bara på Valmers när han mumlar igång. :skrämd

Rengöra tangentbordet ska jag också göra någon gång... Det var längesen sist. Ligger nog en hel middag i form av bröd- och kaksmulor där. :tummenupp

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Har växt upp i ett bilgarage med storebror som är bilmekaniker så jag kan faktiskt liiite granna,
å så kan jag byta däck, kolla oljan å sånt där fast jag inte har nån bil.

Kan även svetsa lite hjälpligt, har svetsat en massa grejjor till hästarna, typ svetsat ihop sadelhållare å sånt.

Brukar dessutom vara involverad i alla byggen hos mina olika familjemedlemmar å såga,spika,bulta, måla osv. SKOJJ!

Har varit med konga en hel massa gånger när han mekat med gixxern å jag lär mej hela tiden,igår så plockade vi lös allt, kåpor, tank,lysen, avgasrör med mera å jag hjälpte faktiskt till lite.. :)

eders!/Linn-inte lika dum som jag ser ut.

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Haha, tur att min flickvän inte hänger här, för då hade jag inte vågat skriva det här. Senast hon skull tanka fick jag komma dit och hjälpa henne få upp tanklocket. Skruvmodell som man måste låsa upp.... Fast å andra sidan har jag fått göra precis samma sak åt min syster på hennes bil...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Min sambo är ofta med när jag mekar. Hon måste vara med när jag byter oljefilter på hojen, jag kommer inte åt men det gör hon.

Hon vet hur en (normal) topp ser ut, kan byta fördelar lock, plocka fram olika verktyg jag knappt trodde jag har mm. Dvs en grymt bra hjälpreda i garaget.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
.... händer ibland att jag stannat och hjälpt handfallna karlar som stått längs vägkanten... :rolleyes:

jag är absolut inte duktig, de handlar mest om bondförnuft, nyfikenhet och vilja..

Har ju sysslat med bilar/motorsport sen jag var "liten", de har byggts epa-traktorer, folkrace- och rallybilar, så helt bakom flötet är jag väl inte..(tror jag)

Nog för att det var ett tag sen jag bytte bromsklotsar, eller servade mammas bil, men ja e fortfarande barnsligt förtjust i att kränga däck!... :crash

..När det gäller motorcyklar däremot fegar jag ur... vågar inte rädd för att de ska bli fel, men vill helst gärna lära mig...

(Nån som vill lära ut?... :rolleyes: )

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Anneli.a skrev:
(Nån som vill lära ut?... :rolleyes: )[/COLOR] [/SIZE]

Jag kan göra det. Är bra på allt tror jag, köra mc, mecka mc/bil, dyka, åka skidor, skridskor, snickra, bara fråga ifall du har nått annat intresse.

:hej

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...