Kan du skrapa knäpuckarna i asfalten

Jag


  • Antal röstningar
    0

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Knäskrap på gata är vardagsmat. Jobbar just nu med att försöka skrapa så lite som möjligt då det tär på ekonomin att ha med sig fem extraset puckar vid varje runda :rolleyes
Hade jag varit fjortis hade jag nog blivit jätteimpad av att läsa det där... :rolleyes:
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
meningen med puckar är väll helt enkelt att man inte ska slita sönder skinnet när man lägger ner. Hellre fransad knäpuck än knäskål...
 

sandstream

Guest
Jag tycker att det stör koncentrationen när man får i knäet. Bara en bra markering att man inte ska luta mer, så fort det åker i så åker det upp lika fort.
Jag tycker tvärtom, knäet ger trygghet och så länge det inte är tryckt mot kåpan vid skrap är det en bit kvar tills det släpper :)
 

MC Doktorn

Guest
Första gången vart jag lite oroad och undrade va som skrapade i.
Jag inbillade mig att man kör fort då man fått i knät i asfalten vilket inte är fallet.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
På bana går det utmärkt att knäskrapa även i regn. På gata har jag aldrig försökt ens. Av nån märklig anledning känns det otäkt att luta mycket på väg. :tungan
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag kan skrapa knän på både gata och bana. Men jag tror inte jag kör snabbare för att jag skrapar knä. Vet heller inte om jag har användning för knäskrap. Finns säkert de saker jag skulle kunna tjäna mycket mer på. T ex sena inbromsningar, spårval, växling mm. Men att skrapa knä klarar nog det flesta av att göra som inte är totalt fastkrampade i styret och sadeln. Men hur mycket ger det. ap-hängs-skrap här ju bland det fulaste som finns, någon som verkligen tvingar ner sig i backen.,
 

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Då menar jag altså riktiga stabila knäskrap som är kontrollerade och inte posörskrap med aphäng.


Inga problem alls!:tummenupp

Puckarna går i lite då och då men man skall passa sig för kalla däck, annars så kan det bli lite väl spännande.
Motorvägspåfarter tillhör favoriterna.:tuttar
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
I sommar ska jag lära mig armbågsskrap (iaf posör-armbågsskrap), det ser fränt ut:yoparty
 

Bifogat

  • armskrap.JPG
    armskrap.JPG
    53.1 KB · Visningar: 77

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
På bana blir det mest hela tiden, på gata blir det i kända kurvor ibland, samt påfarter och avfarter lite då och då.
Tycker det är en himla nice känsla att ligga i en lång sväng med knät lätt släpandes i backen, gärna med posörgnistor efter...haha


/Pajje
 

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nej, tyvärr
Armbågsskrap är mäktigt, värt att satsa på, trots den uppenbara posörfaktorn.
Själv tycker jag att knäskrapande bara har ökat mitt självförtroende och med det farten.
I alla fall på banan, gata vete tusan om jag vågar. :näsblod
Den mer fysiska kopplingen till maxlutning gör att jag enklare sätter en bra ingångsfart i kurvor. Funkar också som en bra måttstock till hur mycket fortare jag borde kunna köra i snabbare svängar mm. Joråsåatt..
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Japp jag posör skrapar knätt på en rak sträcka en gång :tummenupp
men då på min gamla zxr400.. Vågar nog inte nu med k7 an:gnissla
 

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Munkedal
Hoj
R6 -06
På bana självklart, men på vägen har ja bara testat men inget ja har som mål varje åktur.... Det blir så jobbigt om vägverket vart ute och grusat mitt i sommaren som dom gör ibland!:va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top