Kan du skrapa knäpuckarna i asfalten

Jag


  • Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
wonderwizard skrev:
så du menar att alla som har rena, hela & snygga ställ, med oslitna puckar bara är rena rama posörerna och har hoj enbart för det syftet ?

eller du e bara bitter :tungan
Jag är alltid bitter, kom ut på lite bankörning så vi får se hur länge du håller dig på hjulen, ett snabbdopp i lecazee ger patina på din utrustning.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
GSXR1100R skrev:
Jag är alltid bitter, kom ut på lite bankörning så vi får se hur länge du håller dig på hjulen, ett snabbdopp i lecazee ger patina på din utrustning.


okey, så nu menar du att alla som inte kör bana, bara har hoj för att posera ? :arsele



:rofl ta det jag skriver med en nypa salt :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stoppsladd skrev:
Kanske inte tänkt på att dom / vi som kan skrapa faktiskt köper nya puckar ibland och som då en kortare tid faktiskt är repfria? :fatta! :hihi
Detta är det vanligaste svar man får juh.
jaduvetatt ja har ju precis bytt mina nerslipade puckar mot nya, ska du med till ringen i sommar och kasa plast

:rofl
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
GSXR1100R skrev:
Jag är alltid bitter, kom ut på lite bankörning så vi får se hur länge du håller dig på hjulen, ett snabbdopp i lecazee ger patina på din utrustning.

Hur många bandagar har du kört senaste året/åren och av hur många av dom har du behövt borsta lecarkulor? En del kanske gillar att gasa men inte så pass att man ligger på gränsen....de kan gå tillräckligt fort iallafall för att ha kul.

/
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
GSXR1100R skrev:
Detta är det vanligaste svar man får juh.
jaduvetatt ja har ju precis bytt mina nerslipade puckar mot nya, ska du med till ringen i sommar och kasa plast

:rofl

Schchhh inte så högt nån kan ju höra ju :rolleyes:

Brukar ta minin ja för att slipa puckarna lite grann såg att det är andra som använder den metoden oxå :7peta :rofl
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
wonderwizard skrev:
okey, så nu menar du att alla som inte kör bana, bara har hoj för att posera ? :arsele



:rofl ta inget jag skriver med en nypa peppar :tummenupp

Nej det förekommer icke posörer som endast kör gata, dock har dom sällan knäpuckar, dom kör iklädda Grouse Tex och gärna på en bekväm hoj med stora packfickor, dessa tycker att motorcykelkörning skall vara bekvämt & praktiskt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nysse skrev:
Hur många bandagar har du kört senaste året/åren och av hur många av dom har du behövt borsta lecarkulor? En del kanske gillar att gasa men inte så pass att man ligger på gränsen....de kan gå tillräckligt fort iallafall för att ha kul.

/
Jag har kört ca: 10 hela bandagar, 18 licensträningar, samt några tävlingar mest långlopp typ sextimmars, höll mig på hjulen hela år 2004 men hade tre vurpor 2003, när man tävlar så försvinner vettet ibland :brinnerup
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Då man kör Ducati Monster får man nöja sig med att fotpinnarna tar i och det gör de allt för ofta. Mina knän är jag dock räddare om :hihi
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
GSXR1100R skrev:
Nej det förekommer icke posörer som endast kör gata, dock har dom sällan knäpuckar, dom kör iklädda Grouse Tex och gärna på en bekväm hoj med stora packfickor, dessa tycker att motorcykelkörning skall vara bekvämt & praktiskt.

:rofl :7peta :tummenupp
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
GSXR1100R skrev:
Jag har kört ca: 10 hela bandagar, 18 licensträningar, samt några tävlingar mest långlopp typ sextimmars, höll mig på hjulen hela år 2004 men hade tre vurpor 2003, när man tävlar så försvinner vettet ibland :brinnerup

Jepp, de va poängen med vad jag mena... att under sk bandagar/kurser så är det sällan man kör av. Man kan köra snabbt och i sitt egna tempo för att förbättra sig, därmed är det inte sagt att man kommer leka jordfräs med sin "bling bling" hoj så fort man kommer på en bana. Det är ju mest under träning/tävling som vettet försvinner och risken för att åka skamkärra ökar(eller grisabilen som skåningarna sa :) )

/
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nysse skrev:
Jepp, de va poängen med vad jag mena... att under sk bandagar/kurser så är det sällan man kör av. Man kan köra snabbt och i sitt egna tempo för att förbättra sig, därmed är det inte sagt att man kommer leka jordfräs med sin "bling bling" hoj så fort man kommer på en bana. Det är ju mest under träning/tävling som vettet försvinner och risken för att åka skamkärra ökar(eller grisabilen som skåningarna sa :) )

/
Stämmer bra det, vi kör bana var & varannan söndag på Sturup Raceway, det är mycket sällan någon som vurpar där, i år kommer det dessutom att vara föråkare på Falken i gatgruppen för att hålla igen på tempot.
 

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Östra åkern
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Hygge skrev:
Knäna i på bananen - Jepp! (tack SDK för ypperliga dagar)
Knäna i på allmän väg - har hänt men känns osäkert..
/ Hygge

Såg det som var kvar av dina däck här nu efter sommaren, vågar knappast tänka på vad som finns kvar på knäna.

Men säg som det är nu, det är endast för att höja korvståndspotentialen som du skrapar =)

För min egen del så skrapar jag gärna på bana, jag måste ändå hänga ned som en gris för att få runt bussen i kurvorna, så jag har gärna kvar knät därnere och får en liten bedömning om hur långt jag har kvar + att det är lite roligt.

På landsväg har det väl hänt ett fåtal gånger, mest för att pröva om det går. Går ju definitivt inte fortare så det är ju inte så mycket att eftersträva.
(skulle vara för det där lilla löjliga smilet som alltid infinner sig då)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Stoppsladd skrev:
Kanske inte tänkt på att dom / vi som kan skrapa faktiskt köper nya puckar ibland och som då en kortare tid faktiskt är repfria? :fatta! :hihi

Hmm nja, mycket kort tid då..
Köpte nya på ava under den gångna säsongen.. och det var ju till att hänga ner knät i första bästa rondell.... Sen fick jag lov att tänka efter... hmm var kan jag lätt lägga ner högerknät på vägen hem...
... Så innan jag kom hem till slussgrillen i tälje så hade jag posörfaktor på nya puckarna .... :tummenupp
 

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Ort
växjö
Hoj
Blade
men visst är det en härlig känsla när man lägger knäet i backen genom en långdragen kurva :tummenupp
 

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Gingri
Hoj
Lifan LF125-T6
wheelieman skrev:
Såg det som var kvar av dina däck här nu efter sommaren, vågar knappast tänka på vad som finns kvar på knäna.

Men säg som det är nu, det är endast för att höja korvståndspotentialen som du skrapar =)

För min egen del så skrapar jag gärna på bana, jag måste ändå hänga ned som en gris för att få runt bussen i kurvorna, så jag har gärna kvar knät därnere och får en liten bedömning om hur långt jag har kvar + att det är lite roligt.

På landsväg har det väl hänt ett fåtal gånger, mest för att pröva om det går. Går ju definitivt inte fortare så det är ju inte så mycket att eftersträva.
(skulle vara för det där lilla löjliga smilet som alltid infinner sig då)

Mja..
Jag vet inte om min gamla skabbiga skinnpyjamas passar framför korvmojjen..
(dessutom brukar jag ta bilen till Burger King för det är så svårt att äta på Duccen..).

Däremot instämmer jag om den varma känslan man får ihop med ett leende i krukan när man haft en perfekt kurva på bananen..

Fick mitt första knäskrap på Gelleråsen med en helt original Monster 600, hade skitkul och gasade så mycket det gick med lilla Duccelina.. (vi hade ju schläp så det fanns inga skäl att hålla igen..hehe)..
Tyvärr tar original Monster i backen väldigt tidigt, så ett tips är att inte köpa dyra dämpare om man skall ha dem lågt monterade..hehe Det går nåra varv sen är det hål i dem..

Men bankörning är ju inte bara för lek..
Jag och en polare var på några klubbkörningar förra sommarn, och några dagar efter en körning var vi ute och åkte..
Körde mot Dannike (liten sketväg/4-H gård..) och plötsligt kutar ett rådjur upp på vägen.. Då var det bra att ha bromsat hårt och tränat kurvtagning..
Vi klarade situationen, och jag tror fortfarande det luktar skit där det hände...

Jaja, ser fram emot sommarens klubbkörningar!!

/ Hygge
 

splfredde

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
hade 748r sen rs250r och brutet lårben....jagar nu gammal cbr900
Har faktiskt inte vurpat på Midlanda........
Har dock bara kört en tävling där!
Annars va man nog topp 3 i vurpligan iallafall :lol


Dino Velvet skrev:
När det gäller sandfållor är väl du expert :D Finns det någon du inte studerat på nära håll i Sverige :confused:

Varför satte du inte in bilden där jag just kört om dig :va Den är mycket bättre ;)

Min hoj är fixad till 90%. Snyggare än någonsinn :D

Måste dock ge dig en eloge till dina armbågsskrap :tummenupp
 

splfredde

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
hade 748r sen rs250r och brutet lårben....jagar nu gammal cbr900
Nu är jag väl inte den knäskrapskåta typen men när man provade regndäck
första gången i Anderstorp och körde om Kisa i karusellen på utsidan
med knäskrap i ösregn blev man lite halvkåt.
Varvet efter blev det dock som vanligt,sandfållan! :huvet


andersson_81 skrev:
men visst är det en härlig känsla när man lägger knäet i backen genom en långdragen kurva :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top