wheelieman skrev:
Såg det som var kvar av dina däck här nu efter sommaren, vågar knappast tänka på vad som finns kvar på knäna.
Men säg som det är nu, det är endast för att höja korvståndspotentialen som du skrapar =)
För min egen del så skrapar jag gärna på bana, jag måste ändå hänga ned som en gris för att få runt bussen i kurvorna, så jag har gärna kvar knät därnere och får en liten bedömning om hur långt jag har kvar + att det är lite roligt.
På landsväg har det väl hänt ett fåtal gånger, mest för att pröva om det går. Går ju definitivt inte fortare så det är ju inte så mycket att eftersträva.
(skulle vara för det där lilla löjliga smilet som alltid infinner sig då)
Mja..
Jag vet inte om min gamla skabbiga skinnpyjamas passar framför korvmojjen..
(dessutom brukar jag ta bilen till Burger King för det är så svårt att äta på Duccen..).
Däremot instämmer jag om den varma känslan man får ihop med ett leende i krukan när man haft en perfekt kurva på bananen..
Fick mitt första knäskrap på Gelleråsen med en helt original Monster 600, hade skitkul och gasade så mycket det gick med lilla Duccelina.. (vi hade ju schläp så det fanns inga skäl att hålla igen..hehe)..
Tyvärr tar original Monster i backen väldigt tidigt, så ett tips är att inte köpa dyra dämpare om man skall ha dem lågt monterade..hehe Det går nåra varv sen är det hål i dem..
Men bankörning är ju inte bara för lek..
Jag och en polare var på några klubbkörningar förra sommarn, och några dagar efter en körning var vi ute och åkte..
Körde mot Dannike (liten sketväg/4-H gård..) och plötsligt kutar ett rådjur upp på vägen.. Då var det bra att ha bromsat hårt och tränat kurvtagning..
Vi klarade situationen, och jag tror fortfarande det luktar skit där det hände...
Jaja, ser fram emot sommarens klubbkörningar!!
/ Hygge