Kan du skrapa knäpuckarna i asfalten

Jag


  • Antal röstningar
    0

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
freding skrev:
Jag hänger ut med ena skinkan, men slappnar av i "innerbenet", jag försöker mao inte få ner det direkt, men jag vet att när det väl tar i är det inte långt mellan knä och kåpa... :gnissla

Rätt attityd. Puckarna är dyra har jag också konstaterat o kör hellre som du beskriver nuförtiden. Dom få tillfällen jag har att köra bana numer alltså... :(
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
splfredde skrev:
Oops,glömde tråden!
-97 -98 nånting(för länge sen...)
Körde Robban Dobrich 250 sp topp 3 och aldrig nåt knäskrap!!!
Man kan alltså köra fort utan knäskrap??????
Själv va man ju häftigare och skrapade knä,armbåge.rygg,axel.....
ja det mesta tog väl i när man blev välkommnad i sandfållan.....
Jag har sett några riktigt snabba 250SP förare som inte heller knäskrapar, det kanske skiljer på körstil om man har en lätt hoj med låg effekt?
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Hmm... Så du är här nu.

splfredde skrev:
Oops,glömde tråden!
-97 -98 nånting(för länge sen...)
Körde Robban Dobrich 250 sp topp 3 och aldrig nåt knäskrap!!!
Man kan alltså köra fort utan knäskrap??????
Själv va man ju häftigare och skrapade knä,armbåge.rygg,axel.....
ja det mesta tog väl i när man blev välkommnad i sandfållan.....

När det gäller sandfållor är väl du expert :D Finns det någon du inte studerat på nära håll i Sverige :confused:

Varför satte du inte in bilden där jag just kört om dig :va Den är mycket bättre ;)

Min hoj är fixad till 90%. Snyggare än någonsinn :D

Måste dock ge dig en eloge till dina armbågsskrap :tummenupp
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Annat: jag saknar knäpuckar helt enkelt, och man skrapar inte gärna då, sen är min nuvarande hoj omöjlig till sådant med.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Poacher skrev:
Annat: jag saknar knäpuckar helt enkelt, och man skrapar inte gärna då, sen är min nuvarande hoj omöjlig till sådant med.
Jag har filmat en Harley V-rod som kör med knäskrap på bana, kan man skrapa med en V-rod så kan man skrapa med din hoj oxo, men syftet är tveksamt.

Filmen ligger på www.ketogan.com och har denna ikon.
 

Bifogat

  • 2003-08-11_2003_08_11_16.jpg
    2003-08-11_2003_08_11_16.jpg
    3.7 KB · Visningar: 238

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.

Frågan är vad dom 5,82% som valde alternativet Annat gör på hojen? :confused: Slipar puckar med vinkelslip eller?
 

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Ort
växjö
Hoj
Blade
jag kan och jag har gjort, kommer ihåg att jag fick ångest första gången.. mitt gamla skinnställ saknade nämligen puckar så det var kanske inte så bra gjort, men å andra sidan så fick man en anledning till att handla nytt :va
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag kan inte skrapa, varken på bana eller gata. Nån dag i framtiden kanske det händer, och då ska jag fira.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SuperSport skrev:
Frågan är vad dom 5,82% som valde alternativet Annat gör på hojen? :confused: Slipar puckar med vinkelslip eller?
Annat betyder att dom köper beggade racedäck och puckar, ser skitfränt ut vid glasskiosken, lite silvertape på det nya fina stället ger race look.
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
GSXR1100R skrev:
Annat betyder att dom köper beggade racedäck och puckar, ser skitfränt ut vid glasskiosken, lite silvertape på det nya fina stället ger race look.
Men det är ju lysande, kanske dom är intresserade av gruppköp av begagnade puckar. :hihi Undrar om mina skrapade kåpor går att sälja :rolleyes:
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.


Jag tror dom som kan skrapa är mer benägna att svara i pollen än dom som inte kan.

Jämför DN, Aftonbladets mfl pollar. Dom är inte representativa för folket utan bara för dom som har svarat ( :3freak )
 

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Ort
växjö
Hoj
Blade
SuperSport skrev:
Men det är ju lysande, kanske dom är intresserade av gruppköp av begagnade puckar. :hihi Undrar om mina skrapade kåpor går att sälja :rolleyes:


haha, du kan ju alltid göra ett försök..
kan du försöka kränga mina oxå då ? jag fick världens fetaste armbågeskrap i sommras. jävla rondell, svinhalt.. :huvet
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
på gata, Nej.. om man inte räknar klotning, men då var ju allt i backen :huvet

på bana, inte ännu, kommer väl till sommaren :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Retep skrev:
Jag tror dom som kan skrapa är mer benägna att svara i pollen än dom som inte kan.

Jämför DN, Aftonbladets mfl pollar. Dom är inte representativa för folket utan bara för dom som har svarat ( :3freak )
Detta är nog den bistra sanningen, om man inte kan så vill man kanske inte heller rösta.

Nästa poll blir med alternativet: Jag vill inte rösta.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.
Kan ju vara som så med att knäskraparna inte dyker upp vid kiorren :)
De är ute och åker krokväg...

BTW.. Jo knäskrapet har väll förekommit....

Har även sett en kille knäskrapa åkandes på Guldvinge... Killen är känd för att vara en vilde och för att kunna knäskrapa på rakväg.
Polarna slog vad med han.. "Den klara du iaf inte av att knäskrapa med... och pekade på guldvingen"
Han testade och vann vadet...
Men han hängde i hälen typ..
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.


så du menar att alla som har rena, hela & snygga ställ, med oslitna puckar bara är rena rama posörerna och har hoj enbart för det syftet ?

eller du e bara bitter :tungan
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
GSXR1100R skrev:
Enligt pollen så påstår hälften att dom kan köra med kontrollerat knäskrap, jag tvivlar dock på denna siffra med tanke på hur många sporthojs posörer man ser med oskrapade knäpuckar utanför glasskiosken en vanlig sommardag.

Kanske inte tänkt på att dom / vi som kan skrapa faktiskt köper nya puckar ibland och som då en kortare tid faktiskt är repfria? :fatta! :hihi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top