Om föregående ägare faktiskt har kört hojen och inte bara tagit in den för att tjäna pengar så är jag intresserad (har lite dåliga erfarenheter av vinst-importerare, dvs mer att "svensken" mörkar fel än att den "tysk" som sålt den i första läget gör det)
Skulle betala lite mindre (~3-5000) för en privatimporterad än en svensk, inte för att jag egentligen tror den är sämre utan för det extra strul som försäkringsbolag kan ställa till med (högre premier) samt att jag lär få mindre när jag en dag säljer den då privatimp-hojar helt enkelt står lägre i pris, oavsett om det är logiskt eller inte.
Skulle inte rekommendera å köpa import som togs till Sverige efter många år, stor risk för fuskad mätare!
Att f-bolagen har högre premier på importhojar är skitsnack, de bryr sig nada om det, effekt vs. vikt, olyckstatistik, ålder och kön däremot har sin tydliga inverkan
Är snart inne på min 3e importerade
, andra kräver en meningslös inspektion av fordonet innan dom vill försäkra det.
Har du inte hört om hojar som klotas halv/trafikförsäkrade och sen helförsäkras, och efter det anmäls olyckan...
.
DET kan jag iof hålla med om. Men nu var det inte det vi diskuteradeFör att teckna helförsäkring borde det fan vara obligatoriskt att visa upp cykeln så att den hel.
Och du tror att det problemet bara existera för importhojar?
DET kan jag iof hålla med om. Men nu var det inte det vi diskuterade
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |