Kan en dag börja bättre?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
:tummenupp You´re the MAN Macke!. Nog börjar suget komma alltid, ses vi i Poznan i år igen eller?
Jaaa, det är precis vad jag längtar efter just nu när jag tänker på sommaren....
................................................
Faaan vad jag längtar till sommaren.... :D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jo, den är skitdum :mad:

På dom race jag kört som inte har depåtystnad är det hur tyst som helst på morgonen. Mycket skönare. Även för mekanikerna som inte måste gå upp tidigt för att bl.a hinna köra in nya kolvringar bara för att man inte hann/orkade få ihop det innan en viss tid på kvällen. Är en materialsport man utövar och dom som tror att racing är campingliv kan.. tja åka till en camping och bli störd av minigolfarna eller nått istället. ;)

Last edited:

sandstream

Guest
På dom race jag kört som inte har depåtystnad är det hur tyst som helst på morgonen. Mycket skönare. Även för mekanikerna som inte måste gå upp tidigt för att bl.a hinna köra in nya kolvringar bara för att man inte hann/orkade få ihop det innan en viss tid på kvällen. Är en materialsport man utövar och dom som tror att racing är campingliv kan.. tja åka till en camping och bli störd av minigolfarna eller nått istället. ;)
Skönt för dig kanske, mindre skönt för dem som har familjerna med sig, tex småbarn som går och lägger sig lite tidigare.

Depåtystnad mellan 22-08 vore lagom. Att någon inte hunnit byta det de ska innan depåtystnaden börjat och därför måste gå upp tidigt kunde jag inte bry mig mindre om.
Välkommen till GP!
Bjuder du?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Skönt för dig kanske, mindre skönt för dem som har familjerna med sig, tex småbarn som går och lägger sig lite tidigare.

Depåtystnad mellan 22-08 vore lagom. Att någon inte hunnit byta det de ska innan depåtystnaden börjat och därför måste gå upp tidigt kunde jag inte bry mig mindre om.

Det är fortfarande en motorsport, klarar inte ungarna av ljudet är det bara att inte ta med dem, eller fixa bättre isolerad husvagn.
Hur man nu kan störa sig på motorljud på en racehelg...
Nu är det väl depåtystnad mest för grannarnas skull, men gnäll från folket som bor i depån är ju bara löjligt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Bjuder du?
Det är en racedepå ingen camping.....

Till GP måste man vara kvalificerad och då räknas hastighet på banan inte flest prylar i depån, så tyvärr du har inte en chans ....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Bjuder du?

Dom som har familjer mm med sig behöver inte bo mitt i arbetsplatsen för teamen kanske? På vissa tävlingar har man lite mera avlägsna uppställningar för husvagnar mm nära toaletter/duschar mm. Tex på STCC. Funkar det för dom att bo så borde en rookie med klara av det. Jag hade själv inte bott mitt i en arbetsplats och sen skällt ut andra att dom ska vara tysta för jag tex skulle kunna ha en hund eller litet barn som inte tål höga ljud eller liknande med mig.

Tiden håller jag med om hade varit bra. Med reservation att det inte är tokgasning då. Normal varmkörning då för att kolla så allt är rätt monterat och funkar som det ska och får sin nödvändiga värmecykel och hinner få en chans att svalna innan man ska starta upp hojen igen för att köras med.

Kan ju hända en sån som dig med att du vill varmköra hojen efter att ha byggt ihop den efter en större krasch. Råkar klockan var efter 20:00 får du vänta med att få besked om allt håller tätt och låter som den ska till kanske en timme innan du ska ut på ett pass. Man får visst skjuta raketer och ha öltält som dånar mycket senare än så visst..

Last edited:

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Precis när suget efter den kommande säsongen började växa till sig så får man se sånt här :3freak

För ett ögonblick så trodde jag att det var ett inlägg med en stor portion ironi.

Sedan insåg att det ytterligare ett sarkastiskt meningslöst inlägg från DIG som bara hjälper till förstöra stämningen här på raceforumet.

Jag önskar att du kunde minska din andel av sån här skit. Det vore uppskattat.

Om du inte förstår vad tvåtaktsracing går ut på så är det bara ett exempel på din egen okunnighet.

Om du nu får ont i öronen av motorljud i depån så skall jag personligen sponsra dig med ett par hörselskydd i sommar eftersom jag arbetar i den branschen. Jag har två krav på motprestation, du kommer fram o presenterar dig i depån. Jag är inte svår att hitta, jag är länsgst i depån. Det andra är att du sätter en dekal på din hoj där det står "Jag tycker tvåtakt är ball"

Tvåtakt är i minoritet i depån och minoriteter skall man vara rädd om.

ps. Jag tycker oxå att det var en bra start på en ny dag.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fast jag inte håller på med rr så måste jag som tvåtaktsfrälst säga att det är ett hystovacker ljud det där. Har aldrig vaknat upp i en RR-depå men väl i en dragracedepå, och det är ju inte sämre det. Där är en sån diversion i ljudbilden från sopran till kontrabas, från 3-liter nitroharley till gatradfyror och tvåtaktare och allt däremellan. Så jag tycker också att det är kultur att få vakna av en TZ .

[YOUTUBE-ID]dZBxVrqDwlw&NR=1[/YOUTUBE-ID]

/J

Last edited:

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Enligt den meteorologiska definitionen anses våren ha anlänt det första dygnet i en rad av minst sju dygn med en dygnsmedeltemperatur på minst en tiondels plusgrad. SMHI har satt den 15 februari som tidigast möjliga datum för vårens ankomst.

HELVETE!!! DET ÄR VÅR IMORRN??? :cpparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...