Kan hjärtat stanna på en? *OT*

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vad är det egentligen som gör att ett hjärta kan stanna i kroppen? :confused:

Mitt hjärta hoppar över slag hela tiden och varje gång det kommer igen, så hugger det i bröstet (troligen pga att det får jobba lite extra då). Men jag tycker bara det blir värre för varje dag. Nu börjar man tom få lite dödsångest. Tänk om hjärtat stannar på en...?! Hjälp! Någon medicinkunnig här...?

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
exiteme skrev:

Mitt hjärta hoppar över slag hela tiden och varje gång det kommer igen, så hugger det i bröstet (troligen pga att det får jobba lite extra då). Men jag tycker bara det blir värre för varje dag. Nu börjar man tom få lite dödsångest. Tänk om hjärtat stannar på en...?! Hjälp! Någon medicinkunnig här...?

Inte för att jag e Medicinkunnig på ngt vis men jag tycker inte det där låter så himla bra faktiskt! Kanske skulle kolla upp det om inte annat för din bebis skull!

/AC

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Det är nog dags att gå till farbror doktorn för dig. Om inte annat för att få konstaterat att det inte är något farligt. Har varit med om mer än ett hjärtstillestånd i sportcentret där jag jobbar för att folk ignorerat varningssignaler. Det är lika läskigt varje gång. Hoppas det inte är nåt.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Det där låter inge bra, du ska vara försiktig med ditt hjärta. Ring nån jour doktor direkt och fråga dom!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
exiteme skrev:

Kan ju inte skada att få en remsa på det där.

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var inne förra måndagen och gjorde EKG (tog 30 sek) som var OK. Fick dock aldrig träffa en läkare och få svar på mina frågor... Sköterskan gick ut, visade EKG-t för läkaren och sedan blev jag hemskickad.... :3freak

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Mitt hjärta är lite buggit :) Men det kommer växa bort, och är inget farligt!
Så här är det för mig: Ibland kan det kännas som att det stannar till jättekort och sen kör igång igen typ, och då får man en "fjärilar-i-magen-känsla" typ....svårt att beskriva! Händer dock inte så ofta, nån gång per dag eller varannan dag. Lite olika.

Hjärtat slår ju varje gång hjärnan skickar elpulser, men det finns celler eller vad det heter i hjärtat som kan göra egna elpulser om hjärtat skulle stanna av nån anledning. (tex om man bryter nacken eller nåt :p) Det som är "fel" på mig är att dom där cellerna får för sig att härtat har stannat ibland fast det inte har det, och kör på en extraimpuls så att hjärtat slår dubbelslag. Det är (iaf i mitt fall) helt ofarligt och kommer att växa bort. Vet ju inte om du har samma, men ändå!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Tror inte det är nåt problem, jag har ojämn hjärtrytm jag med, men det skulle inte vara nån som helst fara.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
exiteme skrev:
Var inne förra måndagen och gjorde EKG (tog 30 sek) som var OK. Fick dock aldrig träffa en läkare och få svar på mina frågor... Sköterskan gick ut, visade EKG-t för läkaren och sedan blev jag hemskickad.... :3freak
Jag fick en bandspelare på bröstet i ett par dagar som spelade in allt :) Och sen körde dom elpulser på hjärtat och styrde hur fort de slog. Asläskigt! :skrämd

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja det där händer mig med, fast MAX 1gång i månaden eller mindre.
Har fått förklarat för mig att det inte är ngt att oroa sig för i mitt fall.
Men som det verkar så upplever du detta väldigt ofta.
Självklart så trycks en del saker undan i förmån för andra i din kropp nu, kan säkert ha med det att göra.
Att hjärtat fått mindre plats, men gå för tusan och kolla dig så att du får reda på att allt är ok.
För dom som undrar så är jag inte läkare men jag är pappa och elektriker och har inte varit gravid heller faktiskt :D
//Tobbe

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Mitt hjärta är lite buggit :) Men det kommer växa bort, och är inget farligt!
Så här är det för mig: Ibland kan det kännas som att det stannar till jättekort och sen kör igång igen typ, och då får man en "fjärilar-i-magen-känsla" typ....svårt att beskriva! Händer dock inte så ofta, nån gång per dag eller varannan dag. Lite olika.
Växa bort? Jag är 33 år!!! :D

Men annars stämmer din beskrivning. (Förutom att jag haft det varenda dag sedan förra fredagen och att det kan hoppa över vart fjärde-femte slag...) Det är en grymt obehaglig känska!!! :skrämd

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
exiteme skrev:

Men annars stämmer din beskrivning. (Förutom att jag haft det varenda dag sedan förra fredagen och att det kan hoppa över vart fjärde-femte slag...) Det är en grymt obehaglig känska!!! :skrämd
Hehe ja men det kanske växer långsamt ;) Men för mig kan det vara väldigt ojämnt, ibland känner jag inget på en vecka typ, och ibland kan det komma 5ggr om dan. Antingen är mitt lindrigare, eller så är jag bara van nu för jag tycker inte det är så obehagligt (längre iaf) :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag får också kramper i hjärtat ibland (sällan), är det normalt? Nån gång om året hugger det till såpass att man inte klarar att stå upp..

Jonathan

Guest
exiteme skrev:

Det är säkert bebin som sitter o småjävlas med dig inifrån:)

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Panikångest? Har man det kan det kännas som man får hjärtattack och när hjärtat hoppar får du troligen ångest och det blir ännu värre vilket resulterar i en högpuls och högt blodtryck.

EDIT: Min sambo hade det i många år inget trevligt alls, tog väldigt länge innan hon fick den diagnosen, var flera gånger på akuten när hon trodde hon skulle få hjärtattack.

Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Netdoktor är ganska värdelöst. Tittar man lite snabbt så har man varenda jäkla symptom på olika sjukdomar :brinnerup

Triumphrider

Nu med "evil" avatar
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
Trumpet RS955i -02
Ja brukar också ha omgångar med hoppande hjärta, oftast om jag
t.ex. haft stressit på jobbet en längre tid.
Att hjärtat hoppar över ibland borde ej vara farligt, men obehagligt är det.
Men det är ju alltid bra att ta en film på det hela för att se om
det kan vara nåt annat som ligger till bakgrund för problemet.
Om det känns "darrigt" i bröstet, och det liksom går i 2-takt kontinuerligt,
så kan det ju också vara förmaksflimmer (kan också komma av stress).
Då så slår hjärtkamrarna normalt, medan förmaken slår ojämt och med överhastighet,
det kan vara farligt om det fortgår längre, eftersom det kan bildas blodproppar i förmaken pga. att
blodet nästan står stilla där.

Bättre att kolla en gång för mycket än för lite.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...