Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
sɐəɹpuɐ;5947965 skrev:Fel. Det kanske är svårt att tro det när man är ung men man är faktiskt ungefär samma människa när man är medelålders. Jag var 44 när jag tog kortet och körde 1200 mil på nakenhoj första säsongen, så den stod inte oanvänd speciellt mycket. Det är klart att det finns de som körde mer, men många av dem har nog touringhojar och åker på europasemester.
Jag vet inte om det betydde mer eller mindre för mig än det skulle gjort när jag var 24, men jag hade åtminstone en kul sommar och kommer fortsätta köra.
Jag vet att man är samma människa ung som gammal i grund och botten. Men åldern tar ut sin rätt förr eller senare och man blir bekvämare och mindre nyfiken på sin omvärld. Har många gånger hört folk i min egen ålder planera vad de ska göra 20- 30 år framåt. Då ska de ut och resa, köpa den där sportbilen de alltid drömt om. Ett utlandsboende eller två. De lever inte i nuet utan i framtiden. För de allra flesta stannar allt vid en dröm. Livet blir sällan som man tänkt sig.
Möjligt att jag har fel. Men man har sett en hel del föräldrar genom åren som "förverkligat" sig på äldre dagar där sportbilen, motorcykeln, båten mest har blivit en symbol för ungdom och frihet. Ingen blir gladare än jag när man ser äldre personer som faktiskt tar tag i och förverkligar gamla drömmar. Det är egentligen aldrig för sent. Man är inte äldre än vad man gör sig. Fysiken gör sig dock säkert påmind tillslut.
44 år är ingen ålder. Då har man fortfarande stor aptit på livet. Bara att gratulera att du tog ditt mc-kort och njuter av ditt mc-intresse