jsardal
Ny medlem
Hej på er!
Har en KTM 690 SMC-r 2017, som jag just ströp ner till a2 för regbesiktning. Ströp ned den med originalröret monterat för att den skulle gå igenom regbes, men nu efteråt så har jag slängt på mitt wings-slipon igen, hojen är alltså omappad. Verkstadschefen på bike rekommenderade mig att ha i den lilla db-killern i wings-slipon:et (finns en liten och en stor) för att motorn behöver lite motstånd eftersom den inte är mappad för detta rör(?) ifrågasatte ej detta mer. Har satt i lilla dbkillern nu men är sugen på ännu mer smatter.. kan (bör) jag inte köra utan db-killer? Vad händer om motorn nu inte får tillräckligt med ''motstånd'' som han pratade på? Och vad kan då detta leda till? Skadligt? Bör jag hejda mig eller är det bara att tuta o köra? Tack på förhand!!
Förövrigt har hojen öppet luftfilter också, om det spelar någon roll.
Har en KTM 690 SMC-r 2017, som jag just ströp ner till a2 för regbesiktning. Ströp ned den med originalröret monterat för att den skulle gå igenom regbes, men nu efteråt så har jag slängt på mitt wings-slipon igen, hojen är alltså omappad. Verkstadschefen på bike rekommenderade mig att ha i den lilla db-killern i wings-slipon:et (finns en liten och en stor) för att motorn behöver lite motstånd eftersom den inte är mappad för detta rör(?) ifrågasatte ej detta mer. Har satt i lilla dbkillern nu men är sugen på ännu mer smatter.. kan (bör) jag inte köra utan db-killer? Vad händer om motorn nu inte får tillräckligt med ''motstånd'' som han pratade på? Och vad kan då detta leda till? Skadligt? Bör jag hejda mig eller är det bara att tuta o köra? Tack på förhand!!
Förövrigt har hojen öppet luftfilter också, om det spelar någon roll.