Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vikingarockaren skrev:
Jag hade bara kniv just då jag skulle aldrig sticka ner nån bara så där och dom som känner mig vet det. Startar nästan aldrig bråk heller.

Alltså, nu blir jag rädd på allvar. Om det är såhär dagens ungdomar tänker så undrar jag hur Sveriges framtid ser ut.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
triple skrev:
Man ska inte ha kniv (nu vet jag inget om mr vikingarockaren) men tror nog ha kör lika bra både med och utan kniv
Det har ju inte med själva kniven att göra. Bryter man mot lagen på en punkt kan man göra det på andra punkter. Så resoneras det nog.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vikingarockaren skrev:
Ganska omoget sagt.

Du känner inte mig.

Döm inte en man förrän du har gått en mil i hans slitna kängor.

Nej, jag känner inte dig, men jag tycker likaväl synd om dig.

Förstår du inte det förkastliga i att bära kniv? Förstår du inte att det är fel? Förstår du inte hur jävla dumt det är?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
triple skrev:
Man ska inte ha kniv (nu vet jag inget om mr vikingarockaren) men tror nog han kör lika bra både med och utan kniv

EDIT:stavvning

Nu var det inte körkortet specifikt jag tänkte på. Bär man kniv på allmän plats så förtjänar man fan inget annat än att låsas in på destillerat vatten och skorpsmulor.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Det är dumt att bära kniv, köra för fort och dricka hembrännt, men (jag känner han inte iof) det beror mer på omständigheterna än vad man har kniv i fickan!

elelr :va

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ja jag vet har jag sagt nått annat?

Jag var dum i huvudet denn där dan men nu när jag har blivit tagen såp ska jag ändra mig.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Woooooooo there cowboy. Just när du verkade kunna ansluta dig till oss vanliga dödliga mc-förare så fäller du ytterligare en dum kommentar.

1: Någon drar kniv mot dig.
2: Du drar kniv mot den
3: Och nu då? Du tänker inte använda den. Du skulle lika bra kunna ha en skylt där det står "Passa dig".

Lyssna nu på farbror Freppas råd. Om någon drar kniv - SPRING! Spring så jävla långt det går. Jättelångt. Längre än du orkar. Och om de kan ta dig, jag då springer du inte fort nog. Träna på att springa, inte bära kniv.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
triple skrev:
Det är dumt att bära kniv, köra för fort och dricka hembrännt, men (jag känner han inte iof) det beror mer på omständigheterna än vad man har kniv i fickan!

elelr :va

Nej! Man SKA inte beväpna sig för att "känna sig trygg". Skillnaden mellan att köra för fort och att gå omkring med ett potentiellt mordvapen i fickan är milsvid, både juridiskt och moraliskt sett.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freppa skrev:
Lyssna nu på farbror Freppas råd. Om någon drar kniv - SPRING! Spring så jävla långt det går. Jättelångt. Längre än du orkar. Och om de kan ta dig, jag då springer du inte fort nog. Träna på att springa, inte bära kniv.

Kommentarer överflödiga. Freppa regerar. :Bugar

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag gillar INTE vikingarock eller folk som bär kniv, men alla bara hatar killen för att han gjort en dum grej, som han dessutom ångrar. Dessutom beror det så mycket på saker ingen mer än vikinga rockarn har någon anning om.

En gång är ingen gång, två gånger är en vana

Freppa har så rätt: Springa är hundra gånger bättre än att greja med knivar!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Den här tråden är nästan färdig för låsning?
Du har fått ditt svar, kontakta polisen och fråga.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
triple: Hur vet du att vi drack hb?

Jag har förstått att jag inte kan leva det liv jag har levt nu så jag ska ta det lugnt ett tag nu med alkoholen och inte vara så uppkäftig men det är inte lätt jämt om man var en tönt för n¨ått år sen. Sen så springer man inte ifrån ett slagsmål i valbo här vill dom flesta ha slagsmål men det kan typ inte bli det här (vilket är bra) eftersom det finns alltid folk som skulle stoppa det.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag stämmer in i moralkören!!!

Ge fan i kniven

Bära kniv = omoget beteende, och då ska man fan inte bli utsläppt i trafiken heller.
Startar nästan aldrig bråk.... Jag startar aldrig bråk, och behöver heller ingen kniv.

Jag tror vi har en kandidat till titeln "veckans dumpucko"

/HW
(som inte startar bråk, men kanske retar upp en och annan med sina kommentarer)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vikingarockaren skrev:
triple: Hur vet du att vi drack hb?

Jag har förstått att jag inte kan leva det liv jag har levt nu så jag ska ta det lugnt ett tag nu med alkoholen och inte vara så uppkäftig men det är inte lätt jämt om man var en tönt för n¨ått år sen. Sen så springer man inte ifrån ett slagsmål i valbo här vill dom flesta ha slagsmål men det kan typ inte bli det här (vilket är bra) eftersom det finns alltid folk som skulle stoppa det.
Överdriv inte nu. Valbo är lugna gatan. Jag har skjutit fyrverkerier på folk där utan att åka på spö :1pajas

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!