Kan man dressera barn?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Som rubriken lyder.. Kan man dressera ett barn?

Vad är det som säger att ett barn måste lära sig prata, gå i skolan och lära sig 'normala' saker? Skulle vara lite häftigt med någon som inte lät barnet gå på dagis eller i skolan och istället lärde det 'konstiga' saker hemma. Typ att skälla, morra, gå på låda och gå i koppel. ;D
Praktiskt med ett barn som bara äter torrfoder och dricker vatten. :tummenupp

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, förbannat underhållande tråd :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Äh, var inte såna moraltanter nu! Ni får ju ha lite fantasi!
Det borde ju gå, om man håller ungen avskild från resten av världen. Lite som Tarzan, eller Mowglie? :)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Danny the dog:rofl

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, vad du menar egentligen käre trådskapare, är snarare att du skulle vilja ha lite fler children of the corn kids runtomkring dig...

[YOUTUBE-ID]UUh4DwTCxKQ[/YOUTUBE-ID]

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag har inte blandat ihop nånting. Dessutom har jag inte rört en droppe alkohol eller något annat sedan dagen innan nyårsafton. ;D

Jag tycker att det är en intressant tanke! Det måste ju funka med tanke på att människoungar är dom som föds minst utvecklade av alla djur. Det som gör en människa är mest uppfostran och förväntningar på hur en sådan ska vara. Lite som att det finns hundvalpar som har diat katter och liknande artblandningar i naturen.

Har funderat lite på det och hela grejen med att vi människor ska bestämma över allt på jorden. Varför blev det så egentligen?

En annan tanke som slog mig på väg hem från affären är dethär med att avla fram nya raser, utseenden och egenskaper.. På samma sätt borde det ju gå att avla fram människor med speciellt utseende och egenskaper. Visst skulle det tagit lång tid och antagligen varit ganska svårt i början. Men det borde funka! ^^

Sista tanken är; Vad är det egentligen som gör att en människa inte kan para sig med en hund exempelvis? Eller något annat däggdjur? Borde inte det gå att styra undan lite med nån form av avancerad provrörsbefruktning? Jag misstänker att det är ägget som stöter bort sperman, eller att "fel" arts atmosfär i livmoder/slida inte är särskilt gynnsam för en annan arts spermier? Då borde man ju kunna mixtra lite med det i ett lab.(?)

Edit: Okej en människa kan para sig med ett annat djur. Menade såklart föröka sig. ;D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tror de är tekniskt omöjligt om dom inte bara får växa upp med hundar.
barn lär sig så fort genom att observera. min 1 åring fattar fan nästan allt vi säger men kan inte prata el göra sig själv förstådd så bra. sålänge "dom" är bland männsikor går de nog inte. mogwli måste vara ett bra ex. men har du några andra förslag till träning?

de har inte bara med uppfostran att göra, de sitter i.
varför dansar ett barn o diggar musik innan dom ens kan gå när man inte lärt dom det? när dansade din hund sist? :D

Last edited:

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
tror de är tekniskt omöjligt om dom inte bara får växa upp med hundar.
barn lär sig så fort genom att observera. min 1 åring fattar fan nästan allt vi säger men kan inte prata el göra sig själv förstådd så bra. sålänge "dom" är bland männsikor går de nog inte. mogwli måste vara ett bra ex. men har du några andra förslag till träning?

Det är säkert för att ni och andra pratar med honom, klär honom i kläder och kommunicerar med honom som med en annan människa. Han eller hon vet ju faktiskt inte att han eller hon är just en människa.. Sen skadar det såklart inte att hålla barnet inlåst och styra alla intryck det får. ^^

Edit: För att ert barn antagligen har sett er dansa, eller någon på tv. Eller nåt. Hade ni behandlat barnet precis som ni hade gjort med en hund så tvivlar jag starkt på att barnet hade sett sig som något annat än en hund. Det är här jag tror grejen med att människoungar är så outvecklade kommer in.. För att ytterliggare spä på så kan man säga att barnet i fråga får umgås med ett gäng hundar man har införskaffat. En hona och en hane förslagsvis. Som är vuxna. Och har dresserats till att inte försöka äta ungen. ;D

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Sista tanken är; Vad är det egentligen som gör att en människa inte kan para sig med en hund exempelvis? Eller något annat däggdjur? Borde inte det gå att styra undan lite med nån form av avancerad provrörsbefruktning? Jag misstänker att det är ägget som stöter bort sperman, eller att "fel" arts atmosfär i livmoder/slida inte är särskilt gynnsam för en annan arts spermier? Då borde man ju kunna mixtra lite med det i ett lab.(?)

Edit: Okej en människa kan para sig med ett annat djur. Menade såklart föröka sig. ;D

djur och människor går bara inte ihop på det sättet du vill/önskar/fantiserar om.

bevis:
[YOUTUBE-ID]CELK1Fjxvtg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]qRm8okHhapU&feature=related[/YOUTUBE-ID]

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
djur och människor går bara inte ihop på det sättet du vill/önskar/fantiserar om.

I det andra klippet är det ju för att båda är hanar? Det kan jag inte godta som bevis för nånting.. Om inte båda vill ha sex så blir det inget. Och i vilket fall som så blir det ingen befruktning där även om båda hade velat.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Om inte båda vill ha sex så blir det inget. Och i vilket fall som så blir det ingen befruktning där även om båda hade velat.

de kanske inte visste om det helt enkelt? eller kanske snarare så att åsnan ville befrukta honom, no matter what? 'det kan gå det här' kan ju åsnan ha tänkt...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring