Kan man dressera barn?

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Nu ska jag inte svära på att detta är korrekt, men förekom det inte ganska utpräglad avel under slavtiden i USA?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Du menar ungefär som Hitler gjorde?

:brynad

Jag svarar med ett citat från mig själv. Läs om, läs rätt!

"Tror du att din perfekt mönstrade, fluffiga kissekatt kom till av sig själv ute i naturen? ^^ Nädå. Jag tycker inte att det vore så fel att avla lite på människor också. Menar dock inte bara att man ska få fram smarta individer utan lite roligare saker. Någon med päls, någon med stora hundöron, några nya färger.. Lite kul saker bara. ;D"

Nazisterna utförde experiment med och på människor. Och dom ville få fram en ren arisk ras, mest genom "naturlig" avel.

Det jag pratar om är att främst att blanda arter. Men även att avla fram lite roliga och kul människor. Precis som man gör med hundar, hästar, katter, gnagare och andra djur.

I det stora hela vill jag föra fram min åsikt om att människan inte alls är det smartaste djuret på jorden. Snarare tvärtom.. Sen rent utseendemässigt så tycker jag att många djur är finare än människor. Och dom är absolut bättre anpassade till vart dom lever. Vem har bäst förutsättningar för att överleva en svensk vinter; En människa eller en Grönlandshund? Såklart ska varken människan eller hunden ha kläder på sig. Bara naturlig päls. Jag tror mer på hunden.. ;D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tror du att din perfekt mönstrade, fluffiga kissekatt kom till av sig själv ute i naturen? ^^ Nädå. Jag tycker inte att det vore så fel att avla lite på människor också. Menar dock inte bara att man ska få fram smarta individer utan lite roligare saker. Någon med päls, någon med stora hundöron, några nya färger.. Lite kul saker bara. ;D

Jag säger inte att jag INTE är för det, jag är ju för fan själv elitist.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
I det stora hela vill jag föra fram min åsikt om att människan inte alls är det smartaste djuret på jorden. Snarare tvärtom.. Sen rent utseendemässigt så tycker jag att många djur är finare än människor. Och dom är absolut bättre anpassade till vart dom lever. Vem har bäst förutsättningar för att överleva en svensk vinter; En människa eller en Grönlandshund? Såklart ska varken människan eller hunden ha kläder på sig. Bara naturlig päls. Jag tror mer på hunden.. ;D

Nu är det inte så att vi springer runt nakna för att våran intelligens ger oss andra förutsättingar för att klara problemet.
Men att vara smart ja va fan är det, så smartast är vi nog inte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skulle vara lite häftigt med någon som inte lät barnet gå på dagis eller i skolan och istället lärde det 'konstiga' saker hemma. Typ att skälla, morra

Det där finns redan, koranskola heter det. Praktiseras endast på hannar.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring