Kan man dressera barn?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
de kanske inte visste om det helt enkelt? eller kanske snarare så att åsnan ville befrukta honom, no matter what? 'det kan gå det här' kan ju åsnan ha tänkt...

Jag hoppas att mannen visste att det inte hade blivit någon befruktning även om han hade velat. ;D Men detdär är ett sidospår! Tillbaka till grundtanken nu. Och glöm inte att jag säger att det borde gå att blanda arter om man hjälper till lite i ett lab. Kan man skicka människor till månen, klyva atomer, skapa svarta hål.. Borde men inte kunna blanda två arter då?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Snöa inte in på åsnan nu! ><

Nog för att jag tycker att du tänker lite rubbat... Men.. Vad skulle hända om man tog ett befruktat hundägg och placerade det i en tjej? Surrogatmamma typ. Blir det valpar efter 9 veckor? :D

:dr.mengele

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Bara på SH en tråd om barnuppfostran kan sluta i filosofiska diskussioner kring tidelag efter bara en sida. :rolleyes:

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Bara på SH en tråd om barnuppfostran kan sluta i filosofiska diskussioner kring tidelag efter bara en sida. :rolleyes:

Nu är ju inte tidelag diskuterat här. Det som tagits upp är vilka möjligheter och hinder som finns för att blanda arter. Om nu ägget är en cell och spermien en. Då måste det vara något inbyggt i där som säger att dom två inte ska blandas. den egenskapen måste man kunna få bort..

Blip: Intressant tanke detdär! Om man går steget längre och opererar in hela livmodern fårn en hund i en människa.. Då borde det funka utan problem. Antagligen får man modifiera människans blodgrupp och sådär. Men det ska nog gå.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det är säkert för att ni och andra pratar med honom, klär honom i kläder och kommunicerar med honom som med en annan människa. Han eller hon vet ju faktiskt inte att han eller hon är just en människa.. Sen skadar det såklart inte att hålla barnet inlåst och styra alla intryck det får. ^^

Edit: För att ert barn antagligen har sett er dansa, eller någon på tv. Eller nåt. Hade ni behandlat barnet precis som ni hade gjort med en hund så tvivlar jag starkt på att barnet hade sett sig som något annat än en hund. Det är här jag tror grejen med att människoungar är så outvecklade kommer in.. För att ytterliggare spä på så kan man säga att barnet i fråga får umgås med ett gäng hundar man har införskaffat. En hona och en hane förslagsvis. Som är vuxna. Och har dresserats till att inte försöka äta ungen. ;D

hon.

det barnet måste va helt uteslutet från människor. dom lär sig så fort annars.
men tror ett barn utan människor i närheten från början dör ganska snabbt.
de går nog o få dom ganska vild men inte exakt som en hund :)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Klart man kan, med en piska o lite socker klara man det mesta!

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Mina lagar kladkaka. Diskar efter lite mutor... Dom kan även gapa & skrika på varandra = 2 Tjejer 9 & 12 år :tummenupp

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Problemet om du vill yngla dig med en åsna är att antalet kromosomer inte stämmer. Men prova du...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Edit: Okej en människa kan para sig med ett annat djur. Menade såklart föröka sig. ;D

Klart det går, har du inte sett kultfilmen "the island of dr Moreua"?

Och angående "avla" fram bättre raser så har det förekommit men mest troligast är att det faktiskt fortfarande förekommer. Det finns en grupp människor som är så kallade elitister som gör just detta för att få fram det bästa av människorasen. Läskigt likt Hitlers avels-program när det begav sig, men det blir säkert bra i slutändan... De ser ju faktiskt bara till vårt bästa :gnissla

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Klart det går, har du inte sett kultfilmen "the island of dr Moreua"?

Och angående "avla" fram bättre raser så har det förekommit men mest troligast är att det faktiskt fortfarande förekommer. Det finns en grupp människor som är så kallade elitister som gör just detta för att få fram det bästa av människorasen. Läskigt likt Hitlers avels-program när det begav sig, men det blir säkert bra i slutändan... De ser ju faktiskt bara till vårt bästa :gnissla

Tror du att din perfekt mönstrade, fluffiga kissekatt kom till av sig själv ute i naturen? ^^ Nädå. Jag tycker inte att det vore så fel att avla lite på människor också. Menar dock inte bara att man ska få fram smarta individer utan lite roligare saker. Någon med päls, någon med stora hundöron, några nya färger.. Lite kul saker bara. ;D

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
En annan tanke som slog mig på väg hem från affären är dethär med att avla fram nya raser, utseenden och egenskaper.. På samma sätt borde det ju gå att avla fram människor med speciellt utseende och egenskaper. Visst skulle det tagit lång tid och antagligen varit ganska svårt i början. Men det borde funka! ^^

Du menar ungefär som Hitler gjorde?

:brynad

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha