Skulle nog tro att det sällan bär sig att köpa MC på hösten och sedan ligga ute med pengarna och försäkringen till våren för att eventuellt då lyckas sälja den till ett så pass mycket högre pris att det är värt besväret, räntekostnader, försäkring och förvaring. Sedan kan man göra så pass bra affär om man hittar rätt MC på hösten och det är oftast mycket lugnare att göra affärer då eftersom det sällan är kö till att få köpa hoj då. Kontentan är att man då kan hitta och hinna med att se samt prova den hoj man verkligen vill ha och att det samtidigt går att pruta lite på priset, svårigheten är då att uppskatta nästa års marknadsvärde samt väga in andra kostnader.
Själv har jag vid flera tillfällen köpt vid "fel" årstider och finessen med det har då varit att jag haft tid på mig att kolla upp och vårda hojen/skotern så den är i toppskick lagom till säsongsstarten
De som gör mest pengar köper nog en hoj som behöver lite reparationer och att de är av sådan art att de kan fixa dem själva, görs detta köp då på hösten så finns det ännu färre spekulanter som uppfyller båda kriterierna att de är beredda att köpa på hösten samt fixa själv.
Försäkring och förvaring kan man förstås komma undan med rätt förutsättningar, men räntekostnad har du ju alltid, oavsett om du behöver ta lån eller inte (förutsatt att du betalar för den när du köper den förstås).Ngn sade att det inte var värt det med försäkring, ränta och förvaringskostnad. Allt sånt skit går jag runt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|