Kan man ha dreads och hjälm?

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
visa ett kort på korvhuvet så ska du få ett expertutlåtande sen. eller så kan du ju testa en hjälm kanske
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
blom skrev:
visa ett kort på korvhuvet så ska du få ett expertutlåtande sen. ...
Låter som en bra ide´som dessutom har potential att bli humor på hög nivå :)
Dreds rockar!
:yoparty
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
blom skrev:
visa ett kort på korvhuvet så ska du få ett expertutlåtande sen. eller så kan du ju testa en hjälm kanske

Har inte dreads än, så det går inte. Jag har ju hjälm och hela kitet, så det kanske funkar, jag vet inte.. Det är det jag försöker ta redan på INNAN jag gör dreads.. :p
 

Bjässen

Medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 och Yamaha YZF 426:a
beror väl lite på hur stort kråkbo du har på huvudet..men de finns nog garanterat någon hjälm som passar. Lycka till :lol
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Bjässen skrev:
beror väl lite på hur stort kråkbo du har på huvudet..men de finns nog garanterat någon hjälm som passar. Lycka till :lol

Så himla stort blir det väl inte.. Har hår en bit ner över axlarna.
Vem var det som sa att jag skulle klippa mig? Det är inte så snyggt med kort hår på :tuttar men vad vet jag. Eller?

XRV-Henning skrev:
Nej, man kan inte ha "dreads". ;)
Snackar du av erfarenhet?
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag har sett folk med dreads köra hoj. Så går gör det säkert... :)

Edit: Annars är det väl bara att lugna sig nån vecka tills hojsäsongen är över (om du inte köra hela vintern dvs?) och skaffa dreads då?
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Fråga Skåne-Martin på Box MCbudet... :tummenupp
han hade dreads innan vettja :yoparty
 

sandstream

Guest
Den stora frågan borde väl var hur fan man ska kunna röka sin joint i hjälmen :va
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Bakljuset skrev:
Men jag vet ju inte vem han är! ;)


lite svårt att få tag på honom, men han hade det...och kan
säga att han tog aldrig av sig hjälmen när han skulle lämna bud
:)
 

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
bikeless
Vad är det för skillnad på dreads och rastaflätor? blandar ihop dom två

men iallafall när håret ser ut som grova tovor.. så är det fullt möjligt, känner en som har så, men jag antar han fick köpa en större hjälm än normalt.
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Bakljuset skrev:
Har inte dreads än, så det går inte. Jag har ju hjälm och hela kitet, så det kanske funkar, jag vet inte.. Det är det jag försöker ta redan på INNAN jag gör dreads.. :p

Dreads är äckligt :zpy fråga Lenny krawits fru, hon åkte på en riktigt ful allergi på grund av hans dreads...
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Adde-Gbg skrev:
Dreads är äckligt :zpy fråga Lenny krawits fru, hon åkte på en riktigt ful allergi på grund av hans dreads...
:zpy Skulle skaffa dreads en gång i tiden när det var ballt att vara skejtare... typ nio års sen. Tvättade inte håret på hela sommaren, badade dock mkt. Blev så sunkigt att jag rakade av allt ihop istället efter att ha sett natural born killlers. Visst kan man fixa dreads på annat sätt men ändå, det är inte snyggt. Hoppa det. Blondera dig och skaffa siliconbröst istället.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
General E skrev:
:zpy Skulle skaffa dreads en gång i tiden när det var ballt att vara skejtare... typ nio års sen. Tvättade inte håret på hela sommaren, badade dock mkt. Blev så sunkigt att jag rakade av allt ihop istället efter att ha sett natural born killlers. Visst kan man fixa dreads på annat sätt men ändå, det är inte snyggt. Hoppa det. Blondera dig och skaffa siliconbröst istället.

haha :hihi
 

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
General E skrev:
:zpy Skulle skaffa dreads en gång i tiden när det var ballt att vara skejtare... typ nio års sen. Tvättade inte håret på hela sommaren, badade dock mkt. Blev så sunkigt att jag rakade av allt ihop istället efter att ha sett natural born killlers. Visst kan man fixa dreads på annat sätt men ändå, det är inte snyggt. Hoppa det. Blondera dig och skaffa siliconbröst istället.

Hahaa! Nej, inte sillisar. Har ju redan så det räcker. :tungan Blont hår behöver jag inte, jag kan spela dum ändå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top