Kan man ha dreads och hjälm?

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
går bara fint
här kommer bild på
"rasta-robban"
 

Bifogat

  • PICT0080.JPG
    PICT0080.JPG
    69.2 KB · Visningar: 372

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Ort
Lidingö
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
Har själv drygt 75 cm "frisyr", och enligt min åsikt så borde det gå att ha dreads. Har inte själv, men det har en förmåga att bete sig precis som sådana! Men se till så håret sitter i tofs och gärna under jackan, i annat fall suger det testikelpåse a´la hingst.
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet

Borra hål i hatten :hihi :hihi
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
Den stora frågan borde väl var hur fan man ska kunna röka sin joint i hjälmen :va


Lösning:
acrylic_bong_1051_big.jpg


If there's a will, there's a way!

Annars kan du ju testa o försöga dra på dig krukan med 3-4 mössor på potatisen. Får du på hjälmen så lär väl dräddisar osso funka. :wholelottatummenupp
 
Last edited:

Bakljuset

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
hemma
Hoj
Din pappa
Thesod skrev:
Har själv drygt 75 cm "frisyr", och enligt min åsikt så borde det gå att ha dreads. Har inte själv, men det har en förmåga att bete sig precis som sådana! Men se till så håret sitter i tofs och gärna under jackan, i annat fall suger det testikelpåse a´la hingst.

Jotack.. aldrig att jag åker med håret utsläppt sådär annars. Jag gjorde det en gång i början och det var en gång för mycket! :D
 

doobidoo

Prata först, tänka sen!
Gick med
3 Sep 2005
Ort
-
Hoj
-
Vilken fråga, det är ju så enkelt att lösa så t.o.m. :tuttar borde kunna. :tungan

Men men, kan väll beskriva det iallafall.
1. Ta fram Morakniven
2. Fram med hjälmen
3. Börja skär ut ett hål med diametern ca 10 cm
4. Resultat, se bild.
 

Bifogat

  • right.jpg
    right.jpg
    41.2 KB · Visningar: 163

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Kommer osökt att tänka på en gammal visa med Eddie Meduza... "Ta å klepp dej din långhårte,,,"
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sandstream skrev:
Den stora frågan borde väl var hur fan man ska kunna röka sin joint i hjälmen :va


Vilken gubbig, oinitierad kommentar. Gubbe. För dig rullar en neger med ögonen och svingar sin halmhatt också va?
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
En av mina vänner har tjocka naturliga dreads och har väl rätt stora problem att få på sig hjälmen. Han kan inte ha håret i en tofs för då får han inte på sig den alls utan måste lägga håret i en pageliknande frisyr. Det ser inte vackert ut eller säkert, hjälmen ligger mot håret inte skallen, men...

...mkt beror väl på vad du tänkt skaffa dig för dreads, tunna virkade orsakar kanske mindre problem.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag kunde inte använda min vanliga hjälm. Jag fick låna en större hjälm. Men kan ändå säga att det drog och slet i hårbotten när man tog på hjälmen.
 

Bifogat

  • rasta.jpg
    rasta.jpg
    2.8 KB · Visningar: 364

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Chronic skrev:
Vilken gubbig, oinitierad kommentar. Gubbe. För dig rullar en neger med ögonen och svingar sin halmhatt också va?


Det är väl du som är gubbig och oinitierad med tanke på din sista kommentar. Det är ju du som drar parallellen melan dreads, joints o negrer via ditt inlägg. Det gör ju faktiskt inte Sandstreams inlägg.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Zee skrev:
Det är väl du som är gubbig och oinitierad med tanke på din sista kommentar. Det är ju du som drar parallellen melan dreads, joints o negrer via ditt inlägg. Det gör ju faktiskt inte Sandstreams inlägg.


Du är ganska rolig ibland, Sandstream är bara gubbig. Låt inte honom dra ner dig..
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Men om du skaffar riktigt tjocka dreads så kan de kanske fungera som hjälm och du slipper ha en vanlig :D
 

sandstream

Guest
Zee skrev:
Det är väl du som är gubbig och oinitierad med tanke på din sista kommentar. Det är ju du som drar parallellen melan dreads, joints o negrer via ditt inlägg. Det gör ju faktiskt inte Sandstreams inlägg.
ORD :tummenupp
 

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet
skippa dredsen din komunist
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
Klart det funkar med dreads och hjälm! En rejäl dos med "Klick" så får man in det mesta i trånga utrymmen.. :D :banana :tuttar
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Bakljuset skrev:
Kan man ha dreads och integralhjälm? :kocko Jag tänkte bara om det blir för trångt mellan hjälmen och huvet... Nån som har någon erfarenhet av "stort hår" eller nåt sånt. Bleeh, kanske man borde klippa sig kort. :huvet
Som några redan sagt så beror de ju på hur pass stort knoppen blir....en polare till mig lirade hockey i sina yngre dagar och han hade faktiskt dreads under en period.

Såg rätt skoj ut när "korvarna" stack ut lite här och där ur den knallblåa hjälmen :)

Hmm så jag är nog lite tveksam till att de kommer att gå vägen att åka hoj med, men man har ju ingen erfarenhet så de är ju inte omöjligt att de funkar.....polaren rakade sig ganska snart eftersom de blev rätt jobbigt med ormboet :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top