Jag går lite i dessa tankar för att slippa en "PC" och alla extra kopplingar och sårbarheten som det medför. Jag har bara sett ett företag som marknadsför denna tjänsten. Jag har ingen erfarenhet av detta företag men vill gärna veta om det finns någon som kan rekommendera dem. Nedan har jag gjort ett utdrag från deras hemsida:
http://www.proservice.se/bromsbank.html.
Mappning av original ECU till motorcyklar
Mappning av motorstyrenhet eller EFI, ECU, på motorcyklar behöver inte betyda att man monterar diverse extra utrustning för att göra jobbet. Vi jobbar för att utveckla våra verktyg för att justera original motorstyrning på de flesta nyare motorcyklar. Fördelarna med att justera en original ECU/insprutningsdator är att man slipper massa extra kontaktstycken som med tiden kan skapa problem. Det är även möjligt att justera både bränsleblandning och tändkurva för bästa performance. original ECUn har mycket större möjligheter än man kan ana när det kommer till att justera den. En insprutnings optimering bör göras i bromsbänk där man programmerar bränsle och tändnings kurvor för varje individuell hoj. I dagsläget kan vi mappa alla Ducati ECUer även Diavel och multistrada 1200. Vi klarar också att mappa japanska insprutningar så som Denso och Kehin . Listan nedan kommer ständigt att uppdateras så håll ett öga på den din modell kan dyka upp. Kontakta gärna oss för mer info eller fråga om din modell är på gång. Alla Mappningar utförs i vår rullande landsväg för ett optimalt resultat, ej att förväxla med mappningar som görs på distans. Optimalt resultat uppnås endast genom att man gör unika mappar till varje motorcykel eftersom alla motorer är individer. Det fins även möjligheter att utföra andra typer av arbeten i databoxen t.ex. stänga av lamdasonden, ändra hälsnings meddelande och mycket annat. För att säkerställa kvalitén på mappningen använder vi Texa TXB navigator före och efter mappningen för att kontrollera felkoder och att alla värden är korrekta. Texa TXB Navigator är det marknadsledande diagnostik instrumentet på marknaden idag, med stöd för de flesta Motorcykel fabrikaten.
http://www.proservice.se/bromsbank.html.
Mappning av original ECU till motorcyklar
Mappning av motorstyrenhet eller EFI, ECU, på motorcyklar behöver inte betyda att man monterar diverse extra utrustning för att göra jobbet. Vi jobbar för att utveckla våra verktyg för att justera original motorstyrning på de flesta nyare motorcyklar. Fördelarna med att justera en original ECU/insprutningsdator är att man slipper massa extra kontaktstycken som med tiden kan skapa problem. Det är även möjligt att justera både bränsleblandning och tändkurva för bästa performance. original ECUn har mycket större möjligheter än man kan ana när det kommer till att justera den. En insprutnings optimering bör göras i bromsbänk där man programmerar bränsle och tändnings kurvor för varje individuell hoj. I dagsläget kan vi mappa alla Ducati ECUer även Diavel och multistrada 1200. Vi klarar också att mappa japanska insprutningar så som Denso och Kehin . Listan nedan kommer ständigt att uppdateras så håll ett öga på den din modell kan dyka upp. Kontakta gärna oss för mer info eller fråga om din modell är på gång. Alla Mappningar utförs i vår rullande landsväg för ett optimalt resultat, ej att förväxla med mappningar som görs på distans. Optimalt resultat uppnås endast genom att man gör unika mappar till varje motorcykel eftersom alla motorer är individer. Det fins även möjligheter att utföra andra typer av arbeten i databoxen t.ex. stänga av lamdasonden, ändra hälsnings meddelande och mycket annat. För att säkerställa kvalitén på mappningen använder vi Texa TXB navigator före och efter mappningen för att kontrollera felkoder och att alla värden är korrekta. Texa TXB Navigator är det marknadsledande diagnostik instrumentet på marknaden idag, med stöd för de flesta Motorcykel fabrikaten.