MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Gabor skrev:2466224Fan M, du vet inte vad du köpt..
Hade en sådan för några år sedan, roligaste hojen jag haft, men jag är ju hojförbrukare, så jag byter ofta.
Med Akrasystem, 1 kugg mer fram, pc2 och moddad luftburk...den toppar lätt 320, verkligfart.
Håller med, lite tung på krokvägar, men man vänjer sig åsså får man brottar armar.
Skulle jag ha en supertourer, skulle jag lätt köpa en sådan...åxå.
Motorn är helbrutal, lättskruvad, går att byrta stift på plats i ramen, lite pilrigt.
Är du intresserad så har ett jag ett par dogbones till bakfjädringen som är till för att sänka eller ha kvar höjden bak.
Ett tips.
Sänk gaffelbenen fram 2-3 cm, sen ska du se på skillnad när det svänger.
jag bor straxt runt uppsala om du behöver lite mekhjälp...
Samma här, detta är åttonde hojen för mig på sex år Roligt att byta ofta.
Kan man höja den i bak med såna där dogbones? Skulle nog göra susen med en höjning i bak och att sänka den några cm i fram precis som du föreslog.
Vart fick du tag på drev till din hoj? Har sökt runt på en massa svenska sidor utan att hitta några drev till zx12r.
Har du några speciella däck som du rekomenderar till 12:an? Vill ju gärna ha en bra kombination mellan grepp och slitage... Sitter ett helt platt 190-bakdäck på nu, så det är dags att byta.