Evil_Henke
Nyrakad pung!!
låter bra det!! sugen på motard med ser jag!!? jag ska också skaffa mej en nu!! kommer nästa vecka med lite tur!!
Per skrev:Jag funderar i samma banor fast då med en CR500. Nån som vet en bra och billig firma som kan bygga/schimsa om fjädringen så den passar gata bättre?
Grymt! SBR=mangeSBR skrev:sbr....precis som i sbr racing hehe
petterekman skrev:Jag har precis nyligen köpt mig ett sådant monster som du har. En CR500 -90. Jag reagerade direkt på att den vibbbbbrrrreeerrrraddddde gansa (läs: fruktansvärt!) mycket, men enligt försäljaren (och vad jag läst om 500or 2-takt) så ska det vibrera. Nu undrar jag lite hur man kan minska vibrationerna?
Jag har läst om kolvkit som ska reducera detta, men eftersom den nyligen är borrad och ny kolv isatt så känns det onödigt. Kan man byta till något bättre styre eller minska dem på något annat sätt?
Man blir ju trött i armarna och händerna så jäkla snabbt så som den vibrerar nu. Jag orkar inte många varv på bana innan jag håller på att tappa greppet och måste pausa.
Tacksam för hjälp
LasseR6 skrev:Prova att höja portarna så kommer du få en mycket lugnare karaktär på motorn och på sätt spara kraft i dina trötta armar.
petterekman skrev:Och att "höja portarna" innebär?
Tack på förhand
petterekman skrev:Och att "höja portarna" innebär?
Tack på förhand
LasseR6 skrev:Det finns olika sätt att göra det.
Jag valde det billigaste och bonnigaste sättet. Filade upp avgasportarna(utblåset) ca 2mm i överkant samt polerade bort gjutskägg och fixade till överströmningskanalerna.
Lyxvarianten:
Sätt dit fler cylinderfotspackningar och plana toppen samt ändra squishbandet. Även här ska kanlerna poleras fria från gjutskägg. Japp, för att få bättre flöde.
Finns säkert en hel drös som kan det här mycket bättre än jag.
Karatären med bonntrimmet blir som följer:
Botten som en KTM360.
Mellan som en 420(tvåtakt).
Toppen som en STARK 500!
Den varvar lite längre när man höjer portarna.
Blir lite mer 125 karaktär över hojen.
En väldigt stark 125 dock.
Respekt!
Farmerlip kan nog berätta om lyxvarianten.
EDIT: Han var snabbare än jag.
Evil_Henke skrev:låter bra det!! sugen på motard med ser jag!!? jag ska också skaffa mej en nu!! kommer nästa vecka med lite tur!!
Jag lyfter denna tråd (en smula) eftersom jag har en KX500 på gång.
Hur sänker man en cross? Kortare gaffelfjädrar och andra armar i länkaget?
Vilkaårsmodeller har den gaffeln då? Har en '97a på ingång.På nyare showas tvinchambergafflar går det att "bara" flytta en låsring för att sänka den. Kortare kolvstång bak med annan fjäder eller andra hundben.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|