Kan någon översätta detta fjortisspråk åt mig?

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
FreddaGädda skrev:
2688761 Jag är med på diverse dejtingsajter som ett sociologiskt experiment. Då psykologi och människans sociala beteenden är av stort intresse för mig.
Eller, det är min ursäkt i alla fall ;)

Hur som helst så fick jag detta meddelande av en tjej på en av sajterna.

":yoparty hej waw jag tycker du r sör men få din msn"

Jag tolkar det som att hon vill ha min msn-adress.
Det är dock två saker som gör detta obegripligt.

1. Jag är inte VIP-medlem. Därför kan jag inte skriva meddelanden. Man kan göra det i ett par dagar när man är nyregistrerad, vilket hon är och jag är det inte. Därför är jag oförmögen att svara.

2. Min msn-adress står på min presentation, vilken hon oundvikligen har sett. Den utgör 33.33333% av min tre rader långa presentation, så den är omöjligt att missa. Varför vill hon att jag ska skicka adressen i ett brev?
Går det inte bra att få den direkt via presentationen?

(3.) Jag heter inte "waw". Varken på internet eller i verkligheten.

Slutsats: Jag förstår inte detta. Vad är problemet? Är det jag som misstolkar det på nåt sätt? Eller dealar vi med ett fall á la "IQ: Självgående gräsklippare"?

Haha. tjejen är 12 år! leta vidare och inte på lunar eller så om du vill fatta vad de säger. de måste nog upp i 16-17 år för att de ska bli talföra:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
KalleNorton skrev:
2689099 The kristet utséende - vet din mamma att du super

Den har både jag och barnen på våra mobiltelefoner, den och DLK Fina flickor fiser inte...

Humor och musiksmak går tydligen i arv...

Och näe, jag har inga glorifierade tankar om hur mina barn är, dom är nog bara något bättre än dom andra...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är det verkligen The Kristet Utseende som gjort "Vet din mamma att du super"?

Angående fjortisar med massor av MSN-kontakter så har jag en teori: det handlar om ett behov av bekräftelse. Har man 600 kontakter på MSN-Messenger, 1000 statuspoäng på Lunarstorm, och får 50 gästboksinlägg per dag på Playahead så måste man ju betyda något. Även om man inte blir sedd av lärarna i skolan eller sina föräldrar där hemma så vet ju iaf några hundra människor på nätet att man existerar. Då kanske detta kan leda till att man sitter framför datorn och existerar i sin egen lilla drömvärld där istället för att ge sig ut på stan och slåss, röka gräs och tagga.

Jag tror inte att det är farlig att en tonåring sitter mycket framför en dator (förutom att man rör sig för lite och blir osocial i verkliga livet av det). Skulle man däremot ha ett barn som tidigare har suttit mycket framför datorn som plötsligt börjar umgås med kompisar man aldrig träffat förut och vara ute hela nätterna så är det dags att börja oroa sig på allvar.

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Gsx-r 1000 K7
GuW skrev:
2689040
I internets barndom hette det Pir33, ICQ och Aftonbladet chat, och då var jag kung där :yoparty

Om det kan man ju hålla med men nu går det med en j---a fart på nätet :va
Man börjar nog bli gammal:D

FreddaGädda

Guest
Esquire skrev:
2689135
Angående fjortisar med massor av MSN-kontakter så har jag en teori: det handlar om ett behov av bekräftelse. Har man 600 kontakter på MSN-Messenger, 1000 statuspoäng på Lunarstorm, och får 50 gästboksinlägg per dag på Playahead så måste man ju betyda något. Även om man inte blir sedd av lärarna i skolan eller sina föräldrar där hemma så vet ju iaf några hundra människor på nätet att man existerar. Då kanske detta kan leda till att man sitter framför datorn och existerar i sin egen lilla drömvärld där istället för att ge sig ut på stan och slåss, röka gräs och tagga.

Jag tror inte att det är farlig att en tonåring sitter mycket framför en dator (förutom att man rör sig för lite och blir osocial i verkliga livet av det). Skulle man däremot ha ett barn som tidigare har suttit mycket framför datorn som plötsligt börjar umgås med kompisar man aldrig träffat förut och vara ute hela nätterna så är det dags att börja oroa sig på allvar.

Bell clean. Så äre. Precis så äre.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GuW skrev:
2688906 Jag har ju två fjortisar (nåja 13-15åringar) hemma, och dom använder nätet oerhört effektivt.
.....
Ungefär så fungerar det...

Mästerlig summering. Själv har jag en fjortis hemma och även om ja inte har lika bra koll som dig på rutinerna så är jag övertygad om att du har mer rätt än fel.
I mina föråldrade ögon känns det som jag lever mitt liv i en värld där varenda tomte under arton har halva alfabetet i syndrom när det gäller det sociala umgänget. Arvika har kanske 15 tusen invånare, 4 högstadieskolor och EN park där ungarna kan gömma sig med sin häxblandning på helgerna.... likt förbannat har vi problem med att dom ska "göra upp" på Lunarstorm??
När jag tog mamma i huset med mig ut på landet var det med ett löfte om att jag skulle köra fjortisen om hon ville hitta på något...
Det var ett billigt löfte. Klockan nio varje kväll kryper det fram en gnällig unge efter en dags surfande och beklagar sig över att hon har tråkigt. Då kan jag utan att skämmas säga: "ska du hitta på något får du göra det tidigare" och sen veta att jag inte kommer behöva köra imorgon heller, man hinner inte åka någonstans om man ska ha koll på nätet.:rolleyes:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
MagnusK skrev:
2689249 Jo?

Eller har någon annan tomte gjort den låten på deras cd?
Det låter ju som nå jävla rövarpunk som dia psalma, efter lite googlande verkar det som att nått band som heter m.i.d har gjort den. Tänkte påpeka att det är en ruggigt dålig låt också.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0