GuW skrev:2688906Jag har ju två fjortisar (nåja 13-15åringar) hemma, och dom använder nätet oerhört effektivt.
msn?
haha
GuW skrev:2688906Jag har ju två fjortisar (nåja 13-15åringar) hemma, och dom använder nätet oerhört effektivt.
FreddaGädda skrev:2688761Jag är med på diverse dejtingsajter som ett sociologiskt experiment. Då psykologi och människans sociala beteenden är av stort intresse för mig.
Eller, det är min ursäkt i alla fall
Hur som helst så fick jag detta meddelande av en tjej på en av sajterna.
" hej waw jag tycker du r sör men få din msn"
Jag tolkar det som att hon vill ha min msn-adress.
Det är dock två saker som gör detta obegripligt.
1. Jag är inte VIP-medlem. Därför kan jag inte skriva meddelanden. Man kan göra det i ett par dagar när man är nyregistrerad, vilket hon är och jag är det inte. Därför är jag oförmögen att svara.
2. Min msn-adress står på min presentation, vilken hon oundvikligen har sett. Den utgör 33.33333% av min tre rader långa presentation, så den är omöjligt att missa. Varför vill hon att jag ska skicka adressen i ett brev?
Går det inte bra att få den direkt via presentationen?
(3.) Jag heter inte "waw". Varken på internet eller i verkligheten.
Slutsats: Jag förstår inte detta. Vad är problemet? Är det jag som misstolkar det på nåt sätt? Eller dealar vi med ett fall á la "IQ: Självgående gräsklippare"?
The kristet utséende - vet din mamma att du superGuW skrev:2688924fast just nu....
är dom hos var sin kompis och kollar film...
KalleNorton skrev:2689099The kristet utséende - vet din mamma att du super
GuW skrev:2689040
I internets barndom hette det Pir33, ICQ och Aftonbladet chat, och då var jag kung där
Esquire skrev:2689135
Angående fjortisar med massor av MSN-kontakter så har jag en teori: det handlar om ett behov av bekräftelse. Har man 600 kontakter på MSN-Messenger, 1000 statuspoäng på Lunarstorm, och får 50 gästboksinlägg per dag på Playahead så måste man ju betyda något. Även om man inte blir sedd av lärarna i skolan eller sina föräldrar där hemma så vet ju iaf några hundra människor på nätet att man existerar. Då kanske detta kan leda till att man sitter framför datorn och existerar i sin egen lilla drömvärld där istället för att ge sig ut på stan och slåss, röka gräs och tagga.
Jag tror inte att det är farlig att en tonåring sitter mycket framför en dator (förutom att man rör sig för lite och blir osocial i verkliga livet av det). Skulle man däremot ha ett barn som tidigare har suttit mycket framför datorn som plötsligt börjar umgås med kompisar man aldrig träffat förut och vara ute hela nätterna så är det dags att börja oroa sig på allvar.
.....
Ungefär så fungerar det...
Svar:NejEsquire skrev:2689135Är det verkligen The Kristet Utseende som gjort "Vet din mamma att du super"?
honkiie skrev:2689201Svar:Nej
Det låter ju som nå jävla rövarpunk som dia psalma, efter lite googlande verkar det som att nått band som heter m.i.d har gjort den. Tänkte påpeka att det är en ruggigt dålig låt också.MagnusK skrev:2689249Jo?
Eller har någon annan tomte gjort den låten på deras cd?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|