Kanske dags för yamahacenter gbg o anställa fler?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Dom går ju för fan inte o få tag på!!!!!! :huvet :huvet :huvet
Maila förra veckan o inget svar, suttit o jagat i telefon nu i 2,5 timmar, inte nog med att dom är dryga o dyra att ha o göra me dom går fan inte o få tag på!

Betyg 0 av 5 :hojsmilie

Nu har dom tappat 4 kunder iallafall.....

så nu har jag fått skriva av lite ilska iallafall!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
verkstäder överlag verkar inte hänga med i IT svängen, de har "email" för syns skull typ. men ingen vana att kolla den dagligen,

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
verkstäder överlag verkar inte hänga med i IT svängen, de har "email" för syns skull typ. men ingen vana att kolla den dagligen,

hehe nää uppenbarligen inte men 1 gång i veckan iallafall kunde dom väll ev orka me! det skumma är att åker man dit så är det fan tomt på kunder i reservdels disken men änndå ingen som svarar i telefon :confused: :confused:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
hehe nää uppenbarligen inte men 1 gång i veckan iallafall kunde dom väll ev orka me! det skumma är att åker man dit så är det fan tomt på kunder i reservdels disken men änndå ingen som svarar i telefon :confused: :confused:

har alltid tyckt att verkstäder har lite lustigt folk.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Rolf och killen i verkstadsdisken gillar jag, resten verkar mest vara rockstars eller Lions-wannabees.

Att de sedan är absolut dyrast i klassen på däck är väl bara ett tecken på att de antingen inte vill hålla på med däck eller att de har kunder som inte ringer runt.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Min erfarenhet av det där är att det inte är helt lätt anställa folk.

Dels kostar de utan att dra in pengar mellan oktober och mars.
Säsongsanställa en hojkunnig gubbe och hålla honom inomhus på jobbet under säsongen?

Få tag i duktiga och kunniga människor och ge den lön jobbet erbjuder samtidigt som folk gnäller över höga priser. Och åter, ha dem över säsongen bara.

Om folk tog sina hojar till verkstaden på hösten eller tidiga vintern för service och däckbyten skulle det inte tjorva ihop sig så på vårkanten heller.

Men visst, man skall ju förvänta sig möta nån i lokalen när man kommer dit.

Eget exempel från MCVaruhuset; [DÅ JAG JOBBADE DÄR!]
En kille kommer in och står i kön och spänner ögonen i mig medan han väntar på sin tur. När det är hans tur är han fly förbannad över att han ringt och ingen svarar på flera timmar (det har varit kö sen kl 10.00). Medan han står och vässar ringer det och han tyckte uppenbarligen ringande kunder skulle ha förträde så jag svarade för första gången den dagen i telefon. Han fick tokspel.

Det tar c:a ett år att lära upp en kille bli bra reservdelsman. Säsongen är 7 månader och 5 månader växer spindelväv på personal som vill ha sam,ma lön i december som i juni.

Det är svårt.

/H

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Eget exempel från MCVaruhuset;
En kille kommer in och står i kön och spänner ögonen i mig medan han väntar på sin tur. När det är hans tur är han fly förbannad över att han ringt och ingen svarar på flera timmar (det har varit kö sen kl 10.00). Medan han står och vässar ringer det och han tyckte uppenbarligen ringande kunder skulle ha förträde så jag svarade för första gången den dagen i telefon. Han fick tokspel.
/H

va konstigt att han får det haha, jag skulle också få tokspel om jag var arg för samma sak å du svarar när man väl är där å dissar honom på plats också å inte bara på telefon :D shit asså.

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
va konstigt att han får det haha, jag skulle också få tokspel om jag var arg för samma sak å du svarar när man väl är där å dissar honom på plats också å inte bara på telefon :D shit asså.

Ja, ja ja. Jag hade också blivit galen. Man han var ju arg över att jag inte svarade så... Då svarade jag.

Klart olämpligt beteende ur servicesynpunkt, visst.
Men ibland häpnar man över hur folk resonerara.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur en kille sitter och ringer i tre timmar och sen åker in och SER hur lång kön är och att alla svettas om pannorna för att hjälpa de kunder som köar och sen när det är hans tur - fortfarande vara kokande av ilska - ifrågasätta prioritetsordningen. :)

/H

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09

Det är alltså helt okej anser du att som kund kunna stå och ta mot sina egna samtal i mobilen när man står vid disken och får hjälp av killen som försöker hjälpa dig med ditt problem/ärender :va

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Det är alltså helt okej anser du att som kund kunna stå och ta mot sina egna samtal i mobilen när man står vid disken och får hjälp av killen som försöker hjälpa dig med ditt problem/ärender :va
Jag tror inte det är det han menar... :)

Han åsyftade MITT svarande i telefon.

Eller så är det JAG som inte förstår DIG! :) Eller Wdac heller... ;)

/H

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008

Du fattade nog lite fel där... :confused:

Jag hade också blivit irriterad!

Edit: Såg inte att du redan fått svar av Henning...

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Jag tror inte det är det han menar... :)

Han åsyftade MITT svarande i telefon.

Eller så är det JAG som inte förstår DIG! :) Eller Wdac heller... ;)

/H

tänkte på ditt svarande :) ja skriver lite dåligt ibland.. nä förästen, skriver dåligt mest hela tiden :p

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a

Stämmer säkert på många men jag bokade servicetid hos Ragnar på Lelles via mail och fick ett samtal på luren innan jag lyft arslet från kontorsstolen så ibland går det snabbt också... Däremot hinner dom inte svara i luren så, men vissa har nog lite IT-tänk också... :)

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
tänkte på ditt svarande :) ja skriver lite dåligt ibland.. nä förästen, skriver dåligt mest hela tiden :p

Ja, som sagt, nog faan hade jag också blivit galen. Men samtidigt kom han ju in och ifrågasatte varför jag inte svarar i telefon när jag har kunder framför näsan. Då svarade jag, så lite bad han ju om det.

Men, nej, inte så lämpligt som kundvårdande strategi. :)

Man alla "brinner vi nog till" på kunder och liknande i våra jobb nån gång.... ;)

Fråga "The Gimp", han vet ju... ;)

/H

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Ja, ja ja. Jag hade också blivit galen. Man han var ju arg över att jag inte svarade så... Då svarade jag.

Klart olämpligt beteende ur servicesynpunkt, visst.
Men ibland häpnar man över hur folk resonerara.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur en kille sitter och ringer i tre timmar och sen åker in och SER hur lång kön är och att alla svettas om pannorna för att hjälpa de kunder som köar och sen när det är hans tur - fortfarande vara kokande av ilska - ifrågasätta prioritetsordningen. :)

/H

Då kanske det är tid att anställa någon på tillsvidare basis då. Som KAN svara i telefonerna. Eftersom alla MC-ställen har en så sjukt lång väntetid på just telefonsamtal så är väl det en sak att satsa på?

Det tjänar ju båda parter på, effektivisering i butik. Kunder som kanske går till andra ställen bara för att dem inte kommer fram i telefonen är ju ett, mildt sagt, pinsamt sätt att förlora kunder på....

Henning!

Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Då kanske det är tid att anställa någon på tillsvidare basis då. Som KAN svara i telefonerna. Eftersom alla MC-ställen har en så sjukt lång väntetid på just telefonsamtal så är väl det en sak att satsa på?

Det tjänar ju båda parter på, effektivisering i butik. Kunder som kanske går till andra ställen bara för att dem inte kommer fram i telefonen är ju ett, mildt sagt, pinsamt sätt att förlora kunder på....

Ja, skulle det funka skulle handlarna ha det så.

/H

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Apropå IT-stöd, är det någon handlare som under de sysslolösa vintermånaderna fått till en bra webshop där hela sortimentet finns, och där man direkt kan se lagerstatus etc...?

JAG har än så länge inte hittat någon som håller måttet... T.ex. MC-varuhusets har jag besökt lite då och då, men framstegen är inte stora. Nu finns det typ 20 grejor att handla, jämfört med 10 i vintras. Steget till att ha med hela sortimentet verkar oerhört stort.

Tipsa gärna om någon känner till en bra webshop med så nära fullsortiment som möjligt, där det inte står "ring för pris" på var och varannan pryl.

Kanske begär jag det omöjliga, men kan andra branscher åstadkomma det, så varför inte denna? Och jag misstänker att den som är först med detta ganska snabbt kommer att dominera branschen!

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
Apropå IT-stöd, är det någon handlare som under de sysslolösa vintermånaderna fått till en bra webshop där hela sortimentet finns, och där man direkt kan se lagerstatus etc...?

JAG har än så länge inte hittat någon som håller måttet... T.ex. MC-varuhusets har jag besökt lite då och då, men framstegen är inte stora. Nu finns det typ 20 grejor att handla, jämfört med 10 i vintras. Steget till att ha med hela sortimentet verkar oerhört stort.

Tipsa gärna om någon känner till en bra webshop med så nära fullsortiment som möjligt, där det inte står "ring för pris" på var och varannan pryl.

Kanske begär jag det omöjliga, men kan andra branscher åstadkomma det, så varför inte denna? Och jag misstänker att den som är först med detta ganska snabbt kommer att dominera branschen!

Du menar att alla amerikanska, engelska, tyska och svenska sajter som säljer mc-prylar inte räcker? :)

Finns ju huuur många som helst.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag har haft en del med yamahacenter i göteborg att göra, jag är välldigt nöjd. Men man får nog ringa.

sportbike

Guest
Min erfarenhet av det där är att det inte är helt lätt anställa folk.

Dels kostar de utan att dra in pengar mellan oktober och mars.
Säsongsanställa en hojkunnig gubbe och hålla honom inomhus på jobbet under säsongen?

Få tag i duktiga och kunniga människor och ge den lön jobbet erbjuder samtidigt som folk gnäller över höga priser. Och åter, ha dem över säsongen bara.

Om folk tog sina hojar till verkstaden på hösten eller tidiga vintern för service och däckbyten skulle det inte tjorva ihop sig så på vårkanten heller.

Men visst, man skall ju förvänta sig möta nån i lokalen när man kommer dit.

Eget exempel från MCVaruhuset;

Det tar c:a ett år att lära upp en kille bli bra reservdelsman. Säsongen är 7 månader och 5 månader växer spindelväv på personal som vill ha sam,ma lön i december som i juni.

Det är svårt.

/H

Stämmer till fullo.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...