sandstream
Guest
Kunde inte hålla med merMen interna problem med personalbrist, ojämn säsong och brist på vilja att jobba extra är faktiskt inte kundens problem. In med lite mer konkurrens i branchen så får butikerna skärpa sig.
Jag har varit på diverse MC-butiker sedan slutet av 70-talet och någon större förändring har jag inte märkt. Många av dem som jobbar i butikerna borde inte få göra det då de inte kan ett pink om service och knappt höjer blicken bakom disken när man kommer in. Det suckas och stönas när de måste gå in på lagret och självklart är det mitt fel som kund att jag har mage att köpa något som är svårt att hitta.
Grundproblemet tror jag beror på hela branschen, från importörer till ÅF. De har inte rätt förutsättningar för att serva kunder och har alldeles för mycket artiklar för att det ska fungera att slå i femtielva leverantörers olika kataloger (som dessutom saknar pris så sedan ska det letas någon annanstans för att få fram en sån grundläggande sak som pris).
Går jag in på en stor bilverkstad så servar de ett fåtal märken, man anger regnummer och vips så har de grundförutsättningarna och det blir både enklare och snabbare att hitta.