Kantstötta fälgar

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Nu när jag har börjat med att färdigställa min Gixxer inför 2006 så skulle jag vilja fixa till min fälgar som ser ut som skit. Kantstötta som inga andra. Så det e prio ett.
Prio två är en eventuell polering av fälgarna.

Vem kan tänkas hjälpa mig med detta?

GSXR Junior skrev:
Nu när jag har börjat med att färdigställa min Gixxer inför 2006 så skulle jag vilja fixa till min fälgar som ser ut som skit. Kantstötta som inga andra. Så det e prio ett.

Crazy Martin polerar fälgarna... Hör med honom

GSXR Junior skrev:

Adressuppgifter
Fälgrikt Alu. Svets o. Smide
Bjuvsleden 2, 260 34 MÖRARP 042-791 40
Mobiltfn 070-397 20 72
Fax 042-716 48

Dom är superduktiga, fixar både kanstötta och vinga/sneda fälgar.
Efter min omgång på Knudan ordande dom fram och bakfälg, trots att dom såg ut som manglade majskolvar:D

Zilversurfer skrev:
Adressuppgifter
Mobiltfn 070-397 20 72
Fax 042-716 48

Efter min omgång på Knudan ordande dom fram och bakfälg, trots att dom såg ut som manglade majskolvar:D

Va den knäckt?

Zilversurfer skrev:
Adressuppgifter
Mobiltfn 070-397 20 72
Fax 042-716 48

Tackar dig :tummenupp

Fälgfixarna

Finns dom här oxå
http://www.falgfixarna.se/

Har mina fälgar själv där uppe för lagning efter att fått bakfälgen skrapad hos en däckkrängarfirma.
De lackar även fälgarna.För lackering ska de ha 1000 kr per fälg.
Funderar själv på guldmetalic kulör men tyvärr får jag nog avstå och ta hederlig svart.Däckkrängar firman som skickat upp fälgarna skulle nog bli måttligt glada om jag går bakom ryggen på dem och ringer upp dit och önskar annan kulör.De ska ju betala hela kalaset för lagning/lackering :)

Last edited:
R1 racer skrev:
Däckkrängar firman som skickat upp fälgarna skulle nog bli måttligt glada om jag går bakom ryggen på dem och ringer upp dit och önskar annan kulör.De ska ju betala hela kalaset för lagning/lackering :)

Skit i dem! Eller lägg till för färgen... Du måste ju passa på nu när dem ändå e klara för lackning!

Tack för tipset kompis :tummenupp

GSXR Junior skrev:
Skit i dem! Eller lägg till för färgen... Du måste ju passa på nu när dem ändå e klara för lackning!

Tack för tipset kompis :tummenupp

Varsegod! :)

Jo jag fundera på det,snackade med dem på fälgfixarna idag och det skulle inte kosta något extra att få dem guldlackade istället för svart.Men till problemet att jag lämnat fälgarna till däck krängar firman som skickat upp fälgarna till Helsingborg.Skulle vara lite skumt om de kommer tillbaks i guldfärg
och att jag gått bakom ryggen typ.
De var redan lite smått sura på mej när jag lämna fälgarna på däck firman för att skickas vidare,jag hade nämt till någon att fälgarna blev förstörda där och tydligen hade den personen varit där och sökt jobb o nämt det om fälgarna att jag var typ missnöjd och firman tyckte att vi kunde hålla det här för oss själva.Vi lever ju i ett ganska yttrandefrihetsland trots allt,så jag får säga vad fasen jag vill nästan.
Tydligen rädda för att däck firman ska få smutskastat rykte kanske.
Men jag är fullt nöjd med dem har jag sagt och kommer fortsätta byta mina däck där oavsett detta som hänt (var ju typ olyckshändelse eller något :confused: ).
Visst jag lämna tel nr till fälg fixarna i kartongen med drevklumpen så visst man hade kanske kunnat pratas vid om att de typ ringt upp mig ang fälgarna och sedan frågat om kulören osv osv.
Fast undrar inte om guldmetalic fälgar är lite svårare att hålla snyggt rent efter sig?,kommer trots allt kedjevax o asfaltfläckar med tiden.

Last edited:
Du kan alltid ringa och höra med firman som skall betala kalaset.

R1 racer skrev:
Varsegod! :)

Jo jag fundera på det,snackade med dem på fälgfixarna idag och det skulle inte kosta något extra att få dem guldlackade istället för svart.Men till problemet att jag lämnat fälgarna till däck krängar firman som skickat upp fälgarna till Helsingborg.Skulle vara lite skumt om de kommer tillbaks i guldfärg
och att jag gått bakom ryggen typ.
De var redan lite smått sura på mej när jag lämna fälgarna på däck firman för att skickas vidare,jag hade nämt till någon att fälgarna blev förstörda där och tydligen hade den personen varit där och sökt jobb o nämt det om fälgarna att jag var typ missnöjd och firman tyckte att vi kunde hålla det här för oss själva.Vi lever ju i ett ganska yttrandefrihetsland trots allt,så jag får säga vad fasen jag vill nästan.
Tydligen rädda för att däck firman ska få smutskastat rykte kanske.
Men jag är fullt nöjd med dem har jag sagt och kommer fortsätta byta mina däck där oavsett detta som hänt (var ju typ olyckshändelse eller något :confused: ).
Visst jag lämna nr till fälg fixarna i kartongen med drevklumpen så visst man hade kanske kunnat pratas vid om att de typ ring upp mig ang fälgarna och sedan frågat om kulören osv osv.
Fast undrar inte om guldmetalic fälgar är lite svårare att hålla snyggt rent efter sig?,kommer trots allt kedjevax o asfaltfläckar med tiden.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick