Kapselmaskin

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förra året vid den här tidpunkten behövde jag råd om en bra kaffemaskin, fick många tips men en överhängande majoritet hade en förkärlek till moccamaster vilket också blev mitt val, en riktigt bra bryggare btw, tack till alla som tipsade:tummenupp

Den här säsongen handlar det om en kapselmaskin, tänkte inhandla en nu på mellandagsrean och djungeln är oerhört snårig, så nu, ännu en gång vänder jag mig till det kaffeälskande sporthojskollektivet och undrar helt enkelt vilken kapselmaskin som ger mest pang för pengarna:tungan

Prisspann, upp till 2000:- men finns det en bra kapselmaskin för en tusing är det givetvis intressant, förstår att de dyrare är lite bättre och har fler funktioner men en bra och ju billigare desto bättre!

Shoot:tummenupp

Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har en Tassimo som har funkat felfritt i flera år nu. Köp en sån!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilken modell har du?

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Viktig sak är tillgång till kapslar... Har en polare som köpte en arvid nordström maskin, idag kollar han på en nesspresso för det är klyddigt att hitta poddar!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Hade köpt en rätt basic Nespressomaskin om jag ville ha en maskin som är enkelt att hantera. En utan krusiduller. Tittade själv på att köpa en temporärt då min nuvarande espressomaskin sätts ner i förrådet tills jag bestämt vad jag ska göra av den. Problemet är att få tag i servicedelar. Den har några år på nacken och tillverkas inte längre. Nästa espressomaskin för min del är således temporärt billig nespressomaskin (slit och släng) eller en mer avancerad semi-proffsmaskin som använder sig av universaldelar sedan tidernas begynnelse. Konsumentmaskiner kommer jag inte ens att överväga att köpa.

Tror de flesta maskiner från Nespresso är rätt identiska när det gäller espressobryggningen. Sitter säkert samma komponenter i dem. Det man betalar mer för är design, material, funktioner.

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Finns bara en kapsel maskin på marknaden som kan göra riktigt gott kaffe och det är Nespresso.
Vill du ha Te och Choklad får du leta efter andra maskiner, som inte är riktigt bra på nåt tyvärr.
Den enklaste och billigaste Nespresso maskinen utstrålar elegans och kvalité, men konkurrenterna
mest består av plast och skit. Finns en liten nackdel med Nespresso och det är att du måste köpa
orginal kapslarna online, det som säljs på de stora elektronik varuhusen är inte och rekommendera.
Gillar du livskvalité gör som George Clooney och köp dig en riktig maskin och inget crap på Ica.:tummenupp

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Tänk vad man kan åstadkomma med mördande reklam :krama

Har en Tassimo, brygger alldeles utmärkt kaffe, latte, chai, choklad och vad fan du vill egentligen. Så speciellt plastig tycker jag inte den än. Kapslar kan du köpa i vilken affär som helst eller online vilket du föredrar. Betydligt mer för pengarna än t ex Nespresso. Fick provsmaka en sån också och inte fan kände jag nån större skillnad.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
har en tassimo hemma och den funkar klockrent men nu har jag ställt undan den för inget slår svart mörkrostat kaffe från en moccamaster :kär

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tänk vad man kan åstadkomma med mördande reklam :krama

Har en Tassimo, brygger alldeles utmärkt kaffe, latte, chai, choklad och vad fan du vill egentligen. Så speciellt plastig tycker jag inte den än. Kapslar kan du köpa i vilken affär som helst eller online vilket du föredrar. Betydligt mer för pengarna än t ex Nespresso. Fick provsmaka en sån också och inte fan kände jag nån större skillnad.

Vilken modell har du?

Annars verkar antingen tassimo eller nespressobryggaren vara "the shit"!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tassimons espresso är en blek skugga av vad nespressomaskinerna åstadkommer. Inte ens mening att jämföra där... :fakta

De släpper lite balla poddar med ibland...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Vi har en rätt kickass nespresso med mjölkskummare o hela köret
Jag klarar inte av vanligt bryggkaffe men det som rinner ur nespresson är ju kungligt gott!
Tror våran kostade strax över 2000 när vi köpte den för något år sen, kan varmt rekommendera nespresso!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag fick en Nespresso DeLonghi idag i julklapp och jag som inte ens dricker kaffe tyckte det var riktigt gott kaffe i den.
Schysst med mjölkskummare och sånt inbyggt och snygg var den ju också och den tar betydligt mindre plats än kaffebryggaren som nu åkte in i skafferiet och endast får komma fram när man har större antal gäster hemma och inte orkar vänta på kapselmaskinen.
Jag har kollat på en Tassimo och tänkte köpa en nu i mellandagarna för att kunna bjuda på gott kaffe men det var perfekt att få den här i julklapp då den dels var ljusår snyggare och sen är den väldigt liten och kompakt och lättplacerad.
Sen hur fan man får tag på kapslar har jag ingen aning om, det får bli ett senare problem då det följde med kapslar för 700:- också som skulle skickas hem eller nåt sånt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har Tassimo och jag tycker inte att den ger nåt som ens kan liknas vid gott kaffe. Däremot Chai latten är oslagbar.
Jag har börjat med presso istället då jag har lärt mig att uppskatta riktigt gott kaffe istället för att dricka kapselskit. Tassimon står där den står och samlar damm tills nån kommer på besök och vill ha en kopp. :hihi

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO