Kapselmaskin

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Installerad, testad och klar!

Klockren maskin, rikigt gott kaffe, provat capuccino och vanligt kaffe, frugan vart också helt såld, det gick snabbt att komma igåg plus att det går i ett nafs innan man har en färdig kopp:tummenupp

Korvgubbe: vet du hur man ställer in mängden vatten och mjölkskum man vill ha? Själva skumknappen har jag koll på men man ska kunna programmera hur mkt vatten man vill ska rinna igenom varje kapsel/sort man brygger!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Installerad, testad och klar!

Klockren maskin, rikigt gott kaffe, provat capuccino och vanligt kaffe, frugan vart också helt såld, det gick snabbt att komma igåg plus att det går i ett nafs innan man har en färdig kopp:tummenupp

Korvgubbe: vet du hur man ställer in mängden vatten och mjölkskum man vill ha? Själva skumknappen har jag koll på men man ska kunna programmera hur mkt vatten man vill ska rinna igenom varje kapsel/sort man brygger!

Håll ned knappen så länge du vill ha't sas.
Mjölksidan - ned tills du är nöjd med mjölk, släpp och ned tills du är nöjd med kaffet.

Rockar hårt, jag och frugan har varsina inställningar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Mjölksidan - ned tills du är nöjd med mjölk, släpp och ned tills du är nöjd med kaffet.

Rockar hårt, jag och frugan har varsina inställningar.

Fixat:tummenupp latten var helt klart frugans favorit, bra och god smak, själv kommer jag förmodligen köra dubbelespresso på morgnarna så man kommer igång:D

Hittade kapslar på ebay till nespresso som prismässigt var klart fördelaktigare jämfört mot våra priser så jag lär beställa blandade kapslar därifrån, billig frakt med till sverige:tummenupp

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Elgiganten har ett jäkligt bra pris på vita Dolce Gusto Circolo FS, bara 499:-. Jag var faktiskt och köpte en idag trots att jag har en Dolce Gusto förut, men den jag hade förut var en sådan utan automatisk vattenmängd.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Kör också Lattissma+, köpte den för ett år sen för 1600:- och fick 700 tillbaka. Sjukt nöjd med den. Alla, och då menar jag alla tycker att det smakar riktigt bra. Jag som finsmakare är grymt nöjd med den.

Sen är det alltid en upplevelse att gå in i Nespressobutiken på Kungsgatan och köpa lite kaffe. Det som är riktigt grymt är att de själva använder just en Lattissma+ när de bjuder på kaffe indelas kaffebar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Korvgubbe: vet du hur man ställer in mängden vatten o

Som SGM sa, håll in knappen tills du fått rätt mängd, sedan släpper du. Nästa gång trycker du bara en gång så får du samma mängd vatten. Jag saknar mjölkfunktion på min då jag bara dricker espresspo/svart..
Jag har två storlekar där stor används för lungo och ger typ "trippel" espresso och den lilla knappen ger lite drygt en enkel...

Vill man ha något mitt i mellan finns alltid alternativet att trycka på den stora knappen och trycka en gång till för att få den att lägga av.

@SGM
På tal om annat, fan vad trist det måste vara för dem att knata hemmåt när de anstängt sig så mycket.
HEJA BLÅVITA KRIGARE!
...fan vad skönt det var. Det kändes tryggt hela matchen.
ad8ba56a6e6d11e3a53e123976fa0e75_8.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fixat:tummenupp latten var helt klart frugans favorit, bra och god smak, själv kommer jag förmodligen köra dubbelespresso på morgnarna så man kommer igång:D

Hittade kapslar på ebay till nespresso som prismässigt var klart fördelaktigare jämfört mot våra priser så jag lär beställa blandade kapslar därifrån, billig frakt med till sverige:tummenupp

Men vafan, dela med dig då så man slipper sitta och ödsla dyrbar tid själv på att leta :mad: :rolleyes:

Och vart hittade du cappucino-kapslar?
Idag blev jag "utskälld" på Mediamarkt i Örebro när jag frågade efter kapslar och förklarade att de minsann hade det på MM i Västerås. Nej, om vi säljer sådana kopior så kommer vi inte få sälja Nespressomaskiner i fortsättningen. Nehe, men det går bra för er kollega i Västerås :rolleyes:
Jävla surf***a...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Men vafan, dela med dig då så man slipper sitta och ödsla dyrbar tid själv på att leta :mad: :rolleyes:

Och vart hittade du cappucino-kapslar?
Idag blev jag "utskälld" på Mediamarkt i Örebro när jag frågade efter kapslar och förklarade att de minsann hade det på MM i Västerås. Nej, om vi säljer sådana kopior så kommer vi inte få sälja Nespressomaskiner i fortsättningen. Nehe, men det går bra för er kollega i Västerås :rolleyes:
Jävla surf***a...

Bara sök efter nespresso capsules på ebay:tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En till eller den vid trappen?

En vän till mig byggde nytt, han hade tre innan han flyttade in, svårslaget.

En till, som gjorde den tidigare läckan till en bagatell i jämförelse. Vi snackar några hundra liter den här gången mot max 10 för den tidigare.... Jaja, nu är det iaf torrt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
En till, som gjorde den tidigare läckan till en bagatell i jämförelse. Vi snackar några hundra liter den här gången mot max 10 för den tidigare.... Jaja, nu är det iaf torrt.

Sådär, en till så ligger ni ju jämt.:tummenupp

Fyfan vad sådant suger, hur gick det denna gången, fick ni riva upp något golv?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sådär, en till så ligger ni ju jämt.:tummenupp

Fyfan vad sådant suger, hur gick det denna gången, fick ni riva upp något golv?

Hela golvet på ovanvåningen i princip. Men men, jag har ju byggare som springer här dagligen så det var ingen big deal. Eller jo det var det, men det kunde varit värre. Har två avfuktare som skall stå och dundra till e nyår, sen får jag nytt golv. Igen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hela golvet på ovanvåningen i princip. Men men, jag har ju byggare som springer här dagligen så det var ingen big deal. Eller jo det var det, men det kunde varit värre. Har två avfuktare som skall stå och dundra till e nyår, sen får jag nytt golv. Igen.

Vänta du bara tills fasaden ramlar av i vår när det visar sig att de har gjort en enstegstätning på delar av huset :gnissla

Fan va surt, vad gick fel denna gång då?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
@SGM
På tal om annat, fan vad trist det måste vara för dem att knata hemmåt när de anstängt sig så mycket.
HEJA BLÅVITA KRIGARE!
...fan vad skönt det var. Det kändes tryggt hela matchen.

Haha, vi följde matchen via radion på vägen hem från vemdalen igår frugan och jag, lät som det var en dipp i starten av period 2, sedan var det kontroll och allmän utspelning.

Skönt värre efter allt tjöt.. :hihi

Här blir det snart en cappuccino på en dharka tror jag, men först en terrängmil i det härliga snövädret.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Här blir det snart en cappuccino på en dharka tror jag, men först en terrängmil i det härliga snövädret.

Måste skaffa nya kapslar. Bara en kvar ensam i sin skål.. :(
Blev en dubbel espresso på Kazaar. Dharka och Kazaar är de enda som egentligen matchar mina tre stående favoriter men nackdelen är att de kostar lite väl mycket. Börjar ta emot av principiella skäl när det närmar sig fem spänn kapseln...

Men bara för att ämnet kom upp lade jag en beställning på 200kapslar. Bl.a. den däringa kombo-lådan med just Kazaar & Dharkan. Sen blev det femtio var av Arpeggio, Ristretto och Fortissio Lungo.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...