Kapselmaskin

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Måste skaffa nya kapslar. Bara en kvar ensam i sin skål.. :(
Blev en dubbel espresso på Kazaar. Dharka och Kazaar är de enda som egentligen matchar mina tre stående favoriter men nackdelen är att de kostar lite väl mycket. Börjar ta emot av principiella skäl när det närmar sig fem spänn kapseln...

Men bara för att ämnet kom upp lade jag en beställning på 200kapslar. Bl.a. den däringa kombo-lådan med just Kazaar & Dharkan. Sen blev det femtio var av Arpeggio, Ristretto och Fortissio Lungo.

Var beställer du kapslar ifrån?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
eller så åker man förbi affären :tungan

Fast ingen frisk människa vill ju utsätta sig för det...
Ta en kölapp för att köpa kaffe i en överstylad butik som bemannas av överdrivet lismande försäljare i kostymer (DE SÄLJER KAFFE!!!!) och så samma försök till merföräljning: - "jag märker att du gillar våra intensivare sorter, är du intresserad av att pröva..." - NEJ!! JAG ÄR INTRESSERAD AV ATT DU HÅLLER KÄFT OCH GER MIG MITT KAFFE!"
Dessutom befolkas butiken av dissajnmedvetna svennebananer från Vasastan som känner det som att de har en exklusiv handväska på armen när de struttar iväg med de töntiga papperspåsarna med sina papprör med kaffe som de nyss betalat för mycket pengar för...

Men kaffet är gott och det är smidigt... Helvete att man har så dålig karaktär att man utsätter sig för det ändå ibland.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Från Nespressos hemsida. Då slipper man besöka Stockholms fjantigaste butik.
Brukar beställa 200 för att slippa frakten, det är överprissatt nog som det är.

Ja det var det jag kände, finns några sidor på nätet som tillhandahåller nespressokapslar och håller lite bättre priser men det verkar vara pirattillverkade kapslar och jag är rädd över att smaken kan bli lidande i förhållande till pris, tänkte beställa hem ett 100-pack tills säljarna på ebay är igång igen efter jul och nårshelgerna!

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Fast ingen frisk människa vill ju utsätta sig för

*Massa positiv text*

Men kaffet är gott och det är smidigt... Helvete att man har så dålig karaktär att man utsätter sig för det ändå ibland.

Ja eller så går man in i affären och får sin lapp, väntar (aldrig väntat mer än 5 min) och säger vilket kaffe man vill ha och sen går man...

Tar ju längre tid i charken eller på bolaget (ibland)....
Tror att dom har något system där dom har en bild på dig och du får en extra lång väntetid ;)

Men det är ju tur att det finns andra alternativ som passar dig, personligen glömmer jag alltid att beställa så jag får åka förbi....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja det var det jag kände, finns några sidor på nätet som tillhandahåller nespressokapslar och håller lite bättre priser men det verkar vara pirattillverkade kapslar och jag är rädd över att smaken kan bli lidande i förhållande till pris, tänkte beställa hem ett 100-pack tills säljarna på ebay är igång igen efter jul och nårshelgerna!

Jag är osäker på om jag kommer ge mig på piratversionerna. Smaken på det kaffe som nespressokapslarna ger är en av orsakerna till att jag tillåter mig betala överpriset för dem. Men återkom gärna i tråden om du hittar några mer prisvärda piratkapslar som håller måttet/smaken.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Intressanta åsikter om butiken.. Jag gillar den som fan iallafall, det är ju det som är hela grejen med Nespresso, man betalar ju för varumärket, iofs jävligt gott kaffe. Dolce Gusto som är deras "low end" är ju annars billigare och kapslarna går väl att köpa lite överallt.

Visst det är stylat och de klär sig som om de vore börmäklare, MEN till skillnad från t.ex. NK eller valfri klädesbutik så är det jävligt trevliga och har fötterna på jorden. Folk som jobbar på NK tror ju att de är lite finare fast de egentligen har sammma jobb som någon som sitter i kassan på ICA, båda är handelsanställda..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag är osäker på om jag kommer ge mig på piratversionerna. Smaken på det kaffe som nespressokapslarna ger är en av orsakerna till att jag tillåter mig betala överpriset för dem. Men återkom gärna i tråden om du hittar några mer prisvärda piratkapslar som håller måttet/smaken.

Kanske ska hålla sig till originalet ändå:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Då har jag provat pirattillverkade kapslar som skulle vara kompatibla med min maskin! För det första vart passformen sådär, jag fick placera kapseln med magisk precision annars föll den rakt igenom eller rättare sagt, det var nog mer tur än skicklighet att jag lyckades få kapseln att sitta kvar tills jag kunde fälla luckan!

Första koppen åkte rakt ner i vasken, sicken dynga till smakupplevelse, nuff said! Inköpsställe, siba.

Summa kardemumma, kommer att hålla mig till originalkapslarna för både smaken och passformens skull, beställde 100 kapslar på nespressos hemsida nyss, blev lite blandat, frugan gillade den med vanilj så två sleevar av den blev det plus en sleev med eftersmak av mörk choklad resterande 70 slevar blev starkt kaffe av olika blandningar:tummenupp

Ungarna vart väldigt besvikna över att den inte kan göra varm choklad så jag har lovat dem att köpa en maskin som fixar det! Lutar åt en tassimo T20, finns en uppsjö med olika chokladvarianter (plopp, center, marabou osv osv) till den, var inte speciellt dyr heller:tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Det låter som om du borde köpa dig en riktig kaffemaskin..... Du har kommit förbi nespressostadiet.
Fatta vad de tjänar pengar på er. Haha. Portionsförpackat kaffepulver.
Allt går att sälja med mördande reklam (och med mördande marginaler också verkar det som....)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det låter som om du borde köpa dig en riktig kaffemaskin..... Du har kommit förbi nespressostadiet.
Allt går att sälja med mördande reklam (och med mördande marginaler också verkar det som....)

:rofl

Skönt med insatta ståkkålmare ibland. :crash Kaffet du får ur Nespresson rockar, såpass att jag gav upp att palta med att shoppa färska bönor, mala och palta med en manuell maskin.

Hur ofta pillar du i just färska bönor i din selecta-automat? :hihi

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

Du kanske kan börja sälja nespressokaffe som upplevelse:hihi

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:rofl

Skönt med insatta ståkkålmare ibland. :crash Kaffet du får ur Nespresson rockar, såpass att jag gav upp att palta med att shoppa färska bönor, mala och palta med en manuell maskin.

Hur ofta pillar du i just färska bönor i din selecta-automat? :hihi

Färska och färska, de är rostade. Men jag fyller en skvätt några gånger/vecka. Mala och sånt kladd håller jag inte på med. Det får apparaten fixa.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men orka dricka kaffe! :mad:

Jag har ju sagt det tidigare, det finns på burk i kyldisken och kostar från 5:- och uppåt och är mycket godare :cola

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Men orka dricka kaffe! :mad:

Jag har ju sagt det tidigare, det finns på burk i kyldisken och kostar från 5:- och uppåt och är mycket godare :cola

Eller så jobbar man på sveriges största bryggeri och får dricka hur mkt cola som helst:tummenupp men kaffe är kaffe!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
När kan jag börja?

Tja, tyvärr ser läget mörkt ut hos oss, vi ska säga upp ca 130 medarbetare innan april men du får gärna stödköpa lite carlsberg-produkter så att vi andra kan få behålla våra jobb ett tag till ivf innan dansken automatiserar HELA bryggeriet:död

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Jag malde bönor och körde manuell espressobryggare i ca 10 år innan jag valde enkelhet framför prisvärdhet..
NEspressopoddarna ger riktigt gott kaffe, annars hade det aldrig blivit aktuellt. En stor helautomatiserad maskin går bort då jag är ensam kaffedrickare och köket för litet för att det skall vara värt det. Dessutom kräver de service och rengöring med jämna mellanrum. Dessutom kommer jag hinna kosta på många poddar innan en riktig espressomaskin betalat igen sig... Men framförallt finns inte plats, jag ville ha en maskin som var i storlek med en brödrost/vattenkokare och inte något i storlek med en micro..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO