Kör också Lattissma+, köpte den för ett år sen för 1600:- och fick 700 tillbaka. Sjukt nöjd med den. Alla, och då menar jag alla tycker att det smakar riktigt bra. Jag som finsmakare är grymt nöjd med den.
Sen är det alltid en upplevelse att gå in i Nespressobutiken på Kungsgatan och köpa lite kaffe. Det som är riktigt grymt är att de själva använder just en Lattissma+ när de bjuder på kaffe indelas kaffebar.
Intressanta åsikter om butiken.. Jag gillar den som fan iallafall, det är ju det som är hela grejen med Nespresso, man betalar ju för varumärket, iofs jävligt gott kaffe. Dolce Gusto som är deras "low end" är ju annars billigare och kapslarna går väl att köpa lite överallt.
Visst det är stylat och de klär sig som om de vore börmäklare, MEN till skillnad från t.ex. NK eller valfri klädesbutik så är det jävligt trevliga och har fötterna på jorden. Folk som jobbar på NK tror ju att de är lite finare fast de egentligen har sammma jobb som någon som sitter i kassan på ICA, båda är handelsanställda..
Jo, på jobbet. Och på helgerna då jag tar mig tid att mala bönor och göra en stadig kopp i min lilla pressobryggare..Alltså dricker ni inte alls vanligt bryggkaffe dagligen?
Jo, på jobbet. Och på helgerna då jag tar mig tid att mala bönir och körra en stadig kopp i min lilla pressobryggare..
Det skulle vara helt otänkbart här i Finland att börja pilla med någon kapselmaskin och latte-cappuccino-coco kaffe...
Varför?
Smakar skit med kask i espresso.
Varför?
Kaffe är kaffe liksom, det är som en nationaldryck. Normen är att kaffe dricks till morgonmålet, 9:ans kaffe, lunch och eftermiddagskaffet och utöver det om man är på besök till någon. Kapselkaffe räknas inte som "riktigt" kaffe.
Cappuccino eller latte dricks nästan uteslutande på caféer och i sällsynta fall hemma. Jag känner ingen som har en kapselmaskin hemma, utan de som har en sådan har dem i lastbilen, båten eller andra platser var bryggare är opraktiska.
Ok, jag och typ 90% av alla mina vänner och bekanta dricker vanligt bryggkaffe 1-3ggr dagligen. Det skulle vara helt otänkbart här i Finland att börja pilla med någon kapselmaskin och latte-cappuccino-coco kaffe... pressobryggare var populära för typ 10 sedan, och nu hittar man dem enbart längst bak i skåpen och på loppisar.
Hur lyckades du med det? Hittade bara länk på nyköpta maskiner. Köpte min i somras men för cashback kampanjen verkar det vara köpt fr.om nov-13 så trodde de var kört. Eller har du skickat in på någon tidigare kampanj?
iPhone eller android?
Iphone så klart..
Tack, mina fördomar klarade sig ett tag till.
Sen kör jag BMW också och har en Webergrill..
Nej men skämt och sido så har jag haft Iphone sen 2009 så det blir svårt att vänja av sig. Dessutom tycker jag att Iphone och en enklare och smartare telefon, den är mer användarvänlig för en vanlig person.
Sen finns det andriodtelefoner som är billigare och har bättre prestanda. Men en Iphone har bättre känsla, bättre touch och känns mer gediken.
Sånna här diskussioner är roliga, men meningslösa då det är en smaksak och man kan hålla på i all evighet.
Dock kör jag PC och det tänker jag fortsätta med.
Tja, tyvärr ser läget mörkt ut hos oss, vi ska säga upp ca 130 medarbetare innan april men du får gärna stödköpa lite carlsberg-produkter så att vi andra kan få behålla våra jobb ett tag till ivf innan dansken automatiserar HELA bryggeriet
Väcker tråden lite.
Hur smakar tassimos och nescafes lattevarianter jämfört med latten som man köper ute på stan?
Lite sugen på att köpa en kapselmaskin, börjat köpa starbucks kalla lattevarianter så ofta nu på sistone.
Ska jag vara ärlig tycker jag inte bryggkaffe kommer i närheten av den latte man köper på stan.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|