R1bjorn skrev:Någon som har länk till bilderna eller kan skicka dem. Vill veta vad som startat konflikten.
Va?-ah skrev:Det var nog i mindre grad bilderna som startade konflikten utan en snorkig och uppenbart dum dansk statsminister, som sitter i knät på en s.k. "nationellt sinnad" partiledare, och som vägrade ta emot 11 ambassadörer från muslimska länder redan i oktober, för att inför dom i hövliga vändningar förklara vad som gäller i dansk grundlag.
Att göra detta till en yttrandefrihetsfråga känns lite senkommet för den som följd dansk inrikespolitik de senaste 15 åren.
Backblade skrev:Och pga av detta bränner folk ner ambassader. Ja halledunanedå. :kocko
GuW skrev:Om det nu är förbjudet att avbilda muhammed, hur vet dom då att det är han på bilderna?
Även om snubben på bilderna har en namnskylt där det står Muhammed, hur vet dom att det är profeten, det kanske är muhammed som säljer kebab på torget som är avbildad, han har skägg och konstig mössa han med....
Chii skrev:Bush borde "teach them to respect western authority"
Funkade ju i afganistan och irak, lika bra att asfaltera resten av mellanöstern
Markus skrev:Look who's talking
Han syftar på att du missar den läskiga konspriationen-multikultisamhälllet-whatever som det står om i hans heliga skrifter Aftonbladet/Expressen.korvgubbe skrev:Du får gärna upplysa mig om vad jag missar?!
Starstriker skrev:.. för att nån har ritat några tramsiga bilder på mina föräldrar.
korvgubbe skrev:Hade inte du blivit förbannad om någon publicerat väldigt kränkande bilder på din morsa i landets tidningar? (Och då menar jag kränkande enligt din definition av kränkande
Starstriker skrev:Tycker att muslimernas agerande i den här frågan är synnerligen besynnerligt, och det gör inte precis att de skaffar sig ett bättre rykte i mina ögon.
Visst, det är bara en liten liten klick som beter sig, men ju mer sånt här jag ser desto mer drar jag alla över samma kam. Jag förstår dom verkligen inte, och såna här händelser gör saken ännu värre.
Man kan ju fråga sig hur många i Libanon som var "sponsrade" av Syrien, som har rätt stort inflytande där. Måste vara perfekt med en yttre fiende som man knappt kan hitta på kartan.korvgubbe skrev:are... Även om det varit 100.000 på gatorna så fattas en halv miljon för att andelen ska bli lika hög som Anti-Bushare i GTB..
Det är fortfarande ingen ursäkt men kan vara värt att reflektera över när man är igång med stora ihopklumpningsstämpeln...
korvgubbe skrev:Andelen demonstrerande och ambasadbrännande muslimer är mindre än andelen svenskar som deltog i GTB-demonstrationerna.. och då gällde "Anti-bush-å-globalisering"..
25000 deltog i GTB.. Vi är 9 miljoner svenskar..
Samma andel muslimer skulle ge 600.000st muslimer på gatorna..
Än så länge var den största demonstrationen den i beirut med 12000 deltagare... Även om det varit 100.000 på gatorna så fattas en halv miljon för att andelen ska bli lika hög som Anti-Bushare i GTB..
Det är fortfarande ingen ursäkt men kan vara värt att reflektera över när man är igång med stora ihopklumpningsstämpeln...
Hinduer och muslimer har ju legat i luven på varandra i evigheter (kashmir t ex). Stenkastande kristna kan du hitta i Nordirland varje år.Starstriker skrev:Vet inte om jag läst någonting om stenkastande buddhister eller hinduer? Jag skulle vilja se buddhistiska fundamentalister..... som dessutom kastar sten och bränner flaggor.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |