Starstriker skrev:
Självklart, men jag tycker mig kunna urskilja en trend. För länge sedan bestod även Europa av diktaturer. Detta understryker ytterligare mitt resonemang där jag hävdar att de (vissa muslimer) beter sig primitivt i en del frågor.........
Jag tycker att du har många bra poänger men man får nog inte se bort från det faktum att det andra gör alltid ter sig primitivt/dumt/ologiskt när man använder sig själv som referens. Storheten hos människor är när man i alla fall gör ett tappert försök att FÖRSTÅ inte bara fördömma. Jag tror inte att man någonsin har löst något problem genom att bara kasta skit utan att försöka se orsakerna bakom beteendet och kanske inse att vi i grund och botten är likadana.
Sedan har du givetvis lättare att ta till "dramatiska" uttryck om du har sämre utbildning, hög arbetslöshet, diktatur, hot om våld, andra länder som utnyttjar ditt lands resurser eller dåligt med mat. Eller för den delen om du samlar ihop en hel hög med människor och sätter en tv-kamera på dem....
Du behöver ju inte gå längre än till SH för att hitta folk som vill lösa problem med våld och/eller hot. Hur tror du det skulle bli om man samlade ihop alla dem på ett ställe och dessutom förödmjukade dem lite?
Sedan är ju frågan om vi, som tydligen är så rationella, respektfulla och väl utvecklade och aldrig blir provocerade av bagateller inte skulle kunna ställa högre krav på oss själv. Isället sitter vi här och fortsätter att håna, nedvärdera och bli förbannade för att de bränner flaggor och inte vill köpa danska produkter. Jag ser inte det att bränna en flagga som så otorligt mycket allvarligare än att rita en teckning.
Borde inte vi kunna föregå med gott exempel och verkligen visa att vi är så storsinta som vi gärna vill påskina?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)