Karikatyrbilder av Muhammed?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Spinky Spendrup skrev:
Hinduer och muslimer har ju legat i luven på varandra i evigheter (kashmir t ex). Stenkastande kristna kan du hitta i Nordirland varje år.

Okok. Jag håller med, du har rätt. Men jag tycker ändå att muslimerna utmärker sig här. De har nolltolerrans för andra religioner i mina ögon och de beter sig illa i största allmänhet.

Jag drar INTE alla över en kam här men om någon frågar mig vad jag tycker om muslimer (well, Islam) generellt så kommer svaret bli att jag inte gör det. Och kom inte och kalla mig för rasist nu, för det är jag verkligen inte. Det är religionen jag inte förstår mig på och inte folket. Iofs är det kanske folkets förmga att tolka sina heliga skrifter som brister. Jag vet inte. Utbilda mig gärna.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Starstriker skrev:
Och kom inte och kalla mig för rasist nu, för det är jag verkligen inte. Det är religionen jag inte förstår mig på och inte folket. Iofs är det kanske folkets förmga att tolka sina heliga skrifter som brister. Jag vet inte. Utbilda mig gärna.
Calm down dude.... :D

Fråga en religiös person av valfri tro hur tolerant denna person egentligen är mot andra religioner. Var ihop med en tjej en gång i tiden som var pingstvän. Hon trodde på allvar att buddister tillbad demoner genom meditation... :3freak

Det mesta man ser av muslimer på TV är väl från nyheterna. Nyhetsvärdet att filma en helt vanlig snubbe i Jerusalem som går till jobbet är nog noll, jämfört med att filma Al Aqsa brigadernas ledare som manar till uppror.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Spinky Spendrup skrev:

Fråga en religiös person av valfri tro hur tolerant denna person egentligen är mot andra religioner. Var ihop med en tjej en gång i tiden som var pingstvän. Hon trodde på allvar att buddister tillbad demoner genom meditation... :3freak

Det mesta man ser av muslimer på TV är väl från nyheterna. Nyhetsvärdet att filma en helt vanlig snubbe i Jerusalem som går till jobbet är nog noll, jämfört med att filma Al Aqsa brigadernas ledare som manar till uppror.

Jo det är skiten som syns. Stog och snackade med en stammis på mitt jobb som är muslim. Han sade att han skiter i dem bilderna. Många är upprörda visst, men å andra sidan så publicerar dem många nidbilder på "Gud" och Jesus i Mellanöstern hela tiden i sina tidningar.

Jag tror inte på skitsnacket; " Jag är inte rasist men..."

Jag kanske är rasist när jag hellre bombar skallen ur alla muslimska fanatiker än ger dom utbildning och skickar bistånd. Är dom vettiga står jag här med med öppna armar, annars tycker jag vi lämnar dom åt varandra där nere.

Edit; En liten bild:

jesus%20bush%20cheney.jpg

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
korvgubbe skrev:
Edit1:
Syftar du på att USA håller Syrien ansvarig för ambasadbranden och att de kräver att regeringarna i arabvärlden skyddar Danskar och Danska inrättningar?
Det är väl precis samma hållning somd en svenska har?!
Återigen; danskar, danska, Danmark.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Spinky Spendrup skrev:

Absolut, men jag tror andelen militanta muslimer vida överstiger antalet militanta kristna. Låt säga att det i Syrien publicerades en bild på påven med hitlermustasch och elvis-brillor. Inte fan skulle väl vi gå man ur huse och elda flaggor och gapa en massa för det? Visst, många skulle bli sura, men reaktionerna skulle inte ta såna uttryck.

Jag säger vad jag tycker, och det borde fler göra istället för att vara så oerhört diplomatiska i sina uttalanden. Jag tycker bara att hela den här Mouhammedgrejjen är beklaglig, men vad som är ännu mer beklagligt är muslimernas reaktioner. Primitivt tycker jag. Vi lever på 2000-talet.

Och förresten, vaddå inte avbildas? Vem säger det? Koranen? Vi som inte läser koranen då, får inte vi avbilda Mouhammed?

Backblade skrev:
Jag tror inte på skitsnacket; " Jag är inte rasist men..."

Jag kanske är rasist när jag hellre bombar skallen ur alla muslimska fanatiker än ger dom utbildning och skickar bistånd. Är dom vettiga står jag här med med öppna armar, annars tycker jag vi lämnar dom åt varandra där nere.

Du, en muslim är ingen ras. Alltså är jag ingen rasist. I övrigt instämmer jag med dig. Jorden skulle bli ett bättre ställe utan religiösa fanatiker. Utan religioner faktiskt. Jag ser inte nyttan med det i ett modernt samhälle.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Starstriker skrev:
Du, en muslim är ingen ras. Alltså är jag ingen rasist. I övrigt instämmer jag med dig. Jorden skulle bli ett bättre ställe utan religiösa fanatiker. Utan religioner faktiskt. Jag ser inte nyttan med det i ett modernt samhälle.

Får jag komma med ett fult uttalande? Jag tänker inte på en Svensson familj från Karlskroga när jag tänker på muslim. Fast du har helt rätt.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Starstriker skrev:
Absolut, men jag tror andelen militanta muslimer vida överstiger antalet militanta kristna. Låt säga att det i Syrien publicerades en bild på påven med hitlermustasch och elvis-brillor. Inte fan skulle väl vi gå man ur huse och elda flaggor och gapa en massa för det? Visst, många skulle bli sura, men reaktionerna skulle inte ta såna uttryck.
Sätt det i sitt sammanhang. De flesta av länderna därnere är diktaturer. Att ett gäng demonstranter får bränna ambassader i poliststaten Syrien och därefter i Syrienkontrollerade Libanon säger mer om Syriska statsapparaten än om muslimer.

Ytterligaren än pusselbit:
Iran är ett praktexempel på hur man skapar en militant person:
*Börja med en gryende demokrati.
*Eliminera denna genom en CIA ledd statskupp och sätt dit en diktator för att ha kontroll på oljan.
*Några decennier senare har folk blivit så jädra pissed off att piskas av sin diktator och väst som stöder honom att de samlas under Islam och gör revolution.
*Voila, militant islamisk stat.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tror du inte att statsskick och religion har någon sorts samband?
Såvitt jag förstår av ditt resonemang så menar du att först har man en diktatur och sedan blev man militanta islamister.

Jag tror mer på det omvända -> militanta islamister ger en diktatur/krigarstat.
(Nästan som USA :hihi :hihi :hihi )

Spinky Spendrup skrev:
Sätt det i sitt sammanhang. De flesta av länderna därnere är diktaturer. Att ett gäng demonstranter får bränna ambassader i poliststaten Syrien och därefter i Syrienkontrollerade Libanon säger mer om Syriska statsapparaten än om muslimer.

Ytterligaren än pusselbit:
Iran är ett praktexempel på hur man skapar en militant person:
*Börja med en gryende demokrati.
*Eliminera denna genom en CIA ledd statskupp och sätt dit en diktator för att ha kontroll på oljan.
*Några decennier senare har folk blivit så jädra pissed off att piskas av sin diktator och väst som stöder honom att de samlas under Islam och gör revolution.
*Voila, militant islamisk stat.
:hihi :hihi :hihi

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Starstriker skrev:
Jodå, enligt mig borde de separera religionen från statstyrningen så långt det bara går. Det är nog rätt tacksamt för en hårt styrande kärna att använda religionen som styrmedel.

Irak är lite underligt på så vis, knasbollen Saddam hade landet relativt sekulariserat fram till mitten av 90-talet. Tänk vad en USA-stödd diktator kan göra med en väloljad polis och arme...

Nu låter det nästan som jag är USA-hatare, men jag menar nog att de bara skjuter sig själva i foten ibland. Andelen Sovjetstödda diktaturer i mellanöstern glömmer man ju förövrigt ibland bort.

//Nästan-Ateist

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Spinky Spendrup skrev:
Äsch måste jag bestämma mig nu? :5sure Jag är nog ateist i vissas ögon, men det är en helt annan tråd.

Tror inte på gud men du tror på spöken?

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
korvgubbe skrev:
exempelvis blir vi svenskar väldigt generade om någon ser oss nakna medan exempelvis naturfolken aldrig skulle tänka tanken på att det skulle vara genant

App, app app, vad har vi sagt om generaliseringar? Titta på Big brother eller något så inser du att du har fel. :banana

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Starstriker skrev:

Det beror på vad du menar. Det finns färre andel muslimska demokratier men det behöver inte betyda att islam och demokrati inte går ihop.

Det går helt enkelt inte att på ett vettigt sätt jämföra två olika länder med olika religioner om inte alla andra parametrar "nollställs". Alltså, ekvationen är betydligt mer komplicerad än religion BÄ=statsskick BU.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Det beror på vad du menar. Det finns färre andel muslimska demokratier men det behöver inte betyda att islam och demokrati inte går ihop.

Det går helt enkelt inte att på ett vettigt sätt jämföra två olika länder med olika religioner om inte alla andra parametrar "nollställs". Alltså, ekvationen är betydligt mer komplicerad än religion BÄ=statsskick BU.

Självklart, men jag tycker mig kunna urskilja en trend. För länge sedan bestod även Europa av diktaturer. Detta understryker ytterligare mitt resonemang där jag hävdar att de (vissa muslimer) beter sig primitivt i en del frågor.........

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Starstriker skrev:
Självklart, men jag tycker mig kunna urskilja en trend. För länge sedan bestod även Europa av diktaturer. Detta understryker ytterligare mitt resonemang där jag hävdar att de (vissa muslimer) beter sig primitivt i en del frågor.........
Jag tycker att du har många bra poänger men man får nog inte se bort från det faktum att det andra gör alltid ter sig primitivt/dumt/ologiskt när man använder sig själv som referens. Storheten hos människor är när man i alla fall gör ett tappert försök att FÖRSTÅ inte bara fördömma. Jag tror inte att man någonsin har löst något problem genom att bara kasta skit utan att försöka se orsakerna bakom beteendet och kanske inse att vi i grund och botten är likadana.
Sedan har du givetvis lättare att ta till "dramatiska" uttryck om du har sämre utbildning, hög arbetslöshet, diktatur, hot om våld, andra länder som utnyttjar ditt lands resurser eller dåligt med mat. Eller för den delen om du samlar ihop en hel hög med människor och sätter en tv-kamera på dem....
Du behöver ju inte gå längre än till SH för att hitta folk som vill lösa problem med våld och/eller hot. Hur tror du det skulle bli om man samlade ihop alla dem på ett ställe och dessutom förödmjukade dem lite? :confused:

Sedan är ju frågan om vi, som tydligen är så rationella, respektfulla och väl utvecklade och aldrig blir provocerade av bagateller inte skulle kunna ställa högre krav på oss själv. Isället sitter vi här och fortsätter att håna, nedvärdera och bli förbannade för att de bränner flaggor och inte vill köpa danska produkter. Jag ser inte det att bränna en flagga som så otorligt mycket allvarligare än att rita en teckning.
Borde inte vi kunna föregå med gott exempel och verkligen visa att vi är så storsinta som vi gärna vill påskina? :va

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Starstriker skrev:

Det är att ställa höga krav att förvänta sig att hela världen ska hålla samma utvecklingstakt som de rikaste och mest välmående länderna. Jag påpekar ännu en gång att det bara var 60 år sedan det senaste världskriget, västs utveckling på väg mot välmående demokratier är väl så primitiv och kantad av blod.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Spinky Spendrup skrev:

Har några polare som är Livets Ordare.. De demonstrerade när Dalai Lama var i Sverige därför de ansåg att han var symbol för avgudar och dyl!
:3freak

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Det är fortfarande ingen ursäkt men kan vara värt att reflektera över när man är igång med stora ihopklumpningsstämpeln...

Beakta även att inte en enda ambassadör kallats hem och att alla officiella representanter för de aktuella länderna agerat både tolerant, rationellt och proportionerligt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...