Karlshamn

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
Bra där Bergan, vi måste styra upp nån vinteraktivet snart :tummenupp

Nä du Carpediem, det blev inget för min del i helgen som jag misstänkte.. Var runt o provkörde bilar hela helgen, planen är att pick-upen ska säljas till förmån för en lite mer "normal" bil..
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Glömt kolla tråden, men hade iof inte kunnat ändå :)

JK: Ofan, vad för bil är du sugen på? En blå 9-3 Aero runt 01 typ eller? :nicka
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Vad händer bojs?
Tycker vi borde typ lira bowling eller nåt snart för fän!!! :fyllisar

J.Jo: Har du fått dit slip-on:et? :)

Tjena tjena =) Sliponet ligger ute här på sporthoj. Men kommer nog nu under vintern passa på att köpa ett vince & hince eller two bros rör. Funderar starkt på nytt filter med, hmm undrar om man får ut några fler hästar med den kombinationen. Många säger ju att mellanregistret blir lite starkare, kan ju behövas när man åker med er =P

Alkohol är ju enligt min mening både en sommar & vinteraktivitet =)

Vore helt klart kul att styra upp nåt:tummenupp
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Hehe :) :yoparty

Nja, det gör egentligen ingenting mer än ljudet. Bara byta filtret kan göra att den går sämre.
Hojen har en map för orginalfiltret. Slip-on kan du slänga på. Men vill du att det ska bli lite mer drag så kan du montera filter, helsystem och power-commander, vilket iof kostar rätt mycket.

Om jag hade varit dig hade jag köpt ett slip-on och satt dit. Din hoj går bra orginal :tummenupp

Bowling/bira nån dag är ett måste! Sen skulle vi iof kunna köra go-kart i Kallinge nån gång! :banana
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hehe :) :yoparty

Nja, det gör egentligen ingenting mer än ljudet. Bara byta filtret kan göra att den går sämre.
Hojen har en map för orginalfiltret. Slip-on kan du slänga på. Men vill du att det ska bli lite mer drag så kan du montera filter, helsystem och power-commander, vilket iof kostar rätt mycket.

Om jag hade varit dig hade jag köpt ett slip-on och satt dit. Din hoj går bra orginal :tummenupp

Bowling/bira nån dag är ett måste! Sen skulle vi iof kunna köra go-kart i Kallinge nån gång! :banana

Okok. Ja ljudet är ju det jag är ute efter i första hand =) Vart inne på pc, kn-filter, o helsystem men som du säger de kostar! inte riktigt villig att lägga 18-24000kr för att få ut lite mer hk.....

En galen heldag med lite aktiviteter och sedan bärs är ju en kalasplan =)

Här har du enligt mig en av många roliga grejer man skulle kunna testa:

http://www.coolstuff.se/Folkrace

Gokart är riktigt kul det med så du inte tar det som en pik:hihi
 

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
JK: Ofan, vad för bil är du sugen på? En blå 9-3 Aero runt 01 typ eller? :nicka
Näpp :D

J.jo: Japp håller med bergan, testa att bara dra dit ett slipon o se hur det funkar :tummenupp

Ja någon form av aktivitet där man kan dricka lite bärs är välkommen! :tummenupp Folkracegrejjen såg ju kul ut! :banana

Håller på att sluta snusa nu förresten.. Går f-n som på nålar, gav mig på kopiatorn i korridoren innan idag :gnissla
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Okok. Ja ljudet är ju det jag är ute efter i första hand =) Vart inne på pc, kn-filter, o helsystem men som du säger de kostar! inte riktigt villig att lägga 18-24000kr för att få ut lite mer hk.....

En galen heldag med lite aktiviteter och sedan bärs är ju en kalasplan =)

Här har du enligt mig en av många roliga grejer man skulle kunna testa:

http://www.coolstuff.se/Folkrace

Gokart är riktigt kul det med så du inte tar det som en pik:hihi

PC3 kan du få för under 2k med frakt på http://www.ebay.co.uk/ du betalar ingen tull därifrån bara ett litet tipps :) såg någon låg på 5-600 endast.

Btw jag hänger gärna med på lite aktiviteter i vinter om man får :) gokart kanske? jag har aldrig testat!: (
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Körde hem hojen för ett par timmar sen, kolsvart, 4-5plus, spöregn, löv här och var.

Tro mig när ja säger att de inte var nån höjdare! Men nu kan man sova gott när ens lilla röding är i garaget =) Hmm, angående pc så kostar ju bänkningen, sen behövs nytt filter då med....Nöjer mig med nytt rör, sen framöver " kanske " de blir lite mer smått o gott till hojen =) Ja vi får ta tag i nåt, vore helt klar gött. Nån frivillig som vill va ansvarig ? =)

Är de vanligt de luktar lite lurigt från motorn när man kört i regn? Hmm.....
 

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
Körde hem hojen för ett par timmar sen, kolsvart, 4-5plus, spöregn, löv här och var.

Tro mig när ja säger att de inte var nån höjdare! Men nu kan man sova gott när ens lilla röding är i garaget =) Hmm, angående pc så kostar ju bänkningen, sen behövs nytt filter då med....Nöjer mig med nytt rör, sen framöver " kanske " de blir lite mer smått o gott till hojen =) Ja vi får ta tag i nåt, vore helt klar gött. Nån frivillig som vill va ansvarig ? =)

Är de vanligt de luktar lite lurigt från motorn när man kört i regn? Hmm.....

Jo jag tror dig, kan inte ha varit nån höjdare det... Min har nanat garage i snart en månad :)

PC ja.. Jo, ska du nyttja det till max så får du ju bänka o köpa till lite annat.. Finns iofs färdiga mappar att ladda ner istället för att bänka, men hur bra/dåligt de funkar har jag inte en susning om.. Äh, skit i det o lägg pengarna på en 1000cc istället :tummenupp

Hmmm ja om jag hinner med det så kanske jag skulle kunna ta på mig att fixa nåt, har ganska mycket igång just nu bara.. Men ska fundera på det...

Luktar det lurigt? Ja om det luktar äppelkaka eller stekt sill så kan det ju vara lite konstigt :D Nä men visst kan det lukta lite "blöt motor" när man kört i regn, helt normalt :)
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Jo jag tror dig, kan inte ha varit nån höjdare det... Min har nanat garage i snart en månad :)

PC ja.. Jo, ska du nyttja det till max så får du ju bänka o köpa till lite annat.. Finns iofs färdiga mappar att ladda ner istället för att bänka, men hur bra/dåligt de funkar har jag inte en susning om.. Äh, skit i det o lägg pengarna på en 1000cc istället :tummenupp

Hmmm ja om jag hinner med det så kanske jag skulle kunna ta på mig att fixa nåt, har ganska mycket igång just nu bara.. Men ska fundera på det...

Luktar det lurigt? Ja om det luktar äppelkaka eller stekt sill så kan det ju vara lite konstigt :D Nä men visst kan det lukta lite "blöt motor" när man kört i regn, helt normalt :)

Ja de luktar lurigt, men inte så som du beskriver det tyvärr =)
Mycket möjligt att de var pga regnet, slängde in ett oljebyte med men kan ju inte ha något med det att göra....Mappar? Du menar mjukvara? Finns tydligen ingen till cbr:en enligt återförsäljarna =(

ja alltså frågan angående att styra upp nåt beror ju såklart på intresset med, hur många som är sugna att dra en heldag, sen måste man nog sätta en prisgräns.
 

CARPE_DIEM

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha FZ1N
Vi blev två iaf, helt ok väder men lite fuktigt på vägen på en del ställe.... Fick gasa lite :) iaf...... Om du byter bil viket flak ska vi då åka på??? :va

Bra där Bergan, vi måste styra upp nån vinteraktivet snart :tummenupp

Nä du Carpediem, det blev inget för min del i helgen som jag misstänkte.. Var runt o provkörde bilar hela helgen, planen är att pick-upen ska säljas till förmån för en lite mer "normal" bil..
 

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
Vi blev två iaf, helt ok väder men lite fuktigt på vägen på en del ställe.... Fick gasa lite :) iaf...... Om du byter bil viket flak ska vi då åka på??? :va

Gutt det ju! :tummenupp

Hahaha ja då blir det inget mer flakåka genom stan :D Ja jisses, tur att inte farbror blå såg det :näsblod

J.jo:
Jo det kan lukta lite när motorn blir blöt, sommarens flugfän o annat klet koks bort av vattnet osv...

Jaså fanns det inga mappar/mjukvara till den? Men Powercomander måste ju ha olika mappar kan man tycka... Jaja men som sagt, skippa det o satsa på en 1000cc istället :tummenupp

Jupp tid o pengarna är det som ska samsas.. I annat fall så kan man göra det lite enkelt o typ ut o käka + bowling eller nåt?
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Folkrace lär vara asakul!!! Där kan man ju ladda satan, en hel bur runt dig! :tummenupp

Men som sagt käka-öla-bowla är kanon det det också! :yoparty

J.jo: Det finnas mappar att tanka hem från Powercommander.com.
Men som sagt hojen kan gå skit för det. Varje motor beter sig ganska individuellt :)
 
Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Folkrace lär vara asakul!!! Där kan man ju ladda satan, en hel bur runt dig! :tummenupp

Men som sagt käka-öla-bowla är kanon det det också! :yoparty

J.jo: Det finnas mappar att tanka hem från Powercommander.com.
Men som sagt hojen kan gå skit för det. Varje motor beter sig ganska individuellt :)

ja det är ju det som e frågan, men man börjar ju undra när alla säger de finns mjukvara förutom återförsäljarna....

Vad kostar mjukvaran att ta hem om den nu finns? Och frågan e ju hur fasen de går till att få in den.....Går bara göra via mc firmor antar ja?

Ja alltså jag är öppen, öl & bowling e inte alls fel =)

Finns ju egentligen en massa man kan göra, de mesta funkar. Men är ju de att organisera det hela. Känns för tillfället att de inte e så många som kollar tråden =(
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Dom vill ju sälja en bänkning av din hoj :) Vilket faktiskt är att föredra. Då blir det korrekt efter just din motor plus att du får allt på papper :)

För övrigt: Vi är några på jobbet som snackar om att dra ihop ett ganska stort gäng till att lira paint ball.
Det görs i Karlskronas skärgård året om.
Kostar 249 för all utrustning och 100 bulor.
Nån som är sugen på lite combat? :kulspruta

http://www.blocket.se/blekinge/Paintball_aret_runt_i_Karlskona_skargard_30160569.htm?ca=22&w=1
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Dom vill ju sälja en bänkning av din hoj :) Vilket faktiskt är att föredra. Då blir det korrekt efter just din motor plus att du får allt på papper :)

För övrigt: Vi är några på jobbet som snackar om att dra ihop ett ganska stort gäng till att lira paint ball.
Det görs i Karlskronas skärgård året om.
Kostar 249 för all utrustning och 100 bulor.
Nån som är sugen på lite combat? :kulspruta

http://www.blocket.se/blekinge/Paintball_aret_runt_i_Karlskona_skargard_30160569.htm?ca=22&w=1

Ja de e ju sant. Hehe klockrent, paintboll e riktigt kul, och att de gör så jädra ont att bli träffad gör ju att man är sjukt seriös när man lirar hehe =)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
ja det är ju det som e frågan, men man börjar ju undra när alla säger de finns mjukvara förutom återförsäljarna....

Vad kostar mjukvaran att ta hem om den nu finns? Och frågan e ju hur fasen de går till att få in den.....Går bara göra via mc firmor antar ja?

Ja alltså jag är öppen, öl & bowling e inte alls fel =)

Finns ju egentligen en massa man kan göra, de mesta funkar. Men är ju de att organisera det hela. Känns för tillfället att de inte e så många som kollar tråden =(



Det kostar inget att ta hem mjukvara, du kopplar en usb sladd från din dator till power commandern, startar ett program som heter powercommander trycker på överför sen är det klart.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Det kostar inget att ta hem mjukvara, du kopplar en usb sladd från din dator till power commandern, startar ett program som heter powercommander trycker på överför sen är det klart.

Okok man tackar =)

Men har ju ingen p.c. Hört att de ska finnas " orginal mjukvara " i hojarna, samma mjukvara som sköter bränsleinsprutningen.......
 

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
Höll på en del med paintball för några år sen, var kul :tummenupp Frågan är ju bara om inte det är mer läge för sånt frammåt våren? Är ju lite kallt o gäggigt nu..

Men skulle det vara ok med en käk+bowling+ölkväll? Vad säger ni, några andra idéer?
 

CARPE_DIEM

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha FZ1N
Höll på en del med paintball för några år sen, var kul :tummenupp Frågan är ju bara om inte det är mer läge för sånt frammåt våren? Är ju lite kallt o gäggigt nu..

Men skulle det vara ok med en käk+bowling+ölkväll? Vad säger ni, några andra idéer?

JK Verkar ha blivigt bekväm…;)…… Sabaton i Ronneby 26/11 kan det vara något eller Pretty maids 3/12 på Companiet……. Förfest går ju alltid att ordna….. :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top