Karlshamn

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
haha riktigt sugen på att köra nu. har du varit ute o kört än?

Ja, Jörgen & ett par jobbar kompisar tog en kort runda förra söndagen, men de var helt klart för kallt! Skulle blivit en runda denna helg för mig men vädernissarna har som vanligt noll koll på väderleken =/

Så du har inte vart ute & kört nåt än? =p

På tal om annat, såg du skrivit upp dig på svt:tummenupp
Men va var de för skumt du skrev om bergan? :va

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Ja, Jörgen & ett par jobbar kompisar tog en kort runda förra söndagen, men de var helt klart för kallt! Skulle blivit en runda denna helg för mig men vädernissarna har som vanligt noll koll på väderleken =/

Va? Fattar inte :va

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Ja synproblem har du helt klart =p =)
du får kolla näst sista sidan på svt tråden

Ja synproblem har du helt klart =p =)
du får kolla näst sista sidan på svt tråden

Last edited:

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Hahaha:D Han undrade hur han skulle skriva när han anmälde sig.
Jag sa att han skulle kopiera allt jag hade i mitt inlägg och sen skriva in sig själv sist.

Han kopierade nog allt på hela sidan :)

Du är en grym hacker Danne, hehe :hihi

Enarsson

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2009
Hoj
dragstar, gsx-s1000
Jag sa att han skulle kopiera allt jag hade i mitt inlägg och sen skriva in sig själv sist.

haha inte fan vet ja hur man gör :)

Har inte blivit nåt körande. Men de få bli nån dag i veckan om det bli väder till att.

Last edited:

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA

Jaha hahaha :D

De var faktiskt jävligt roligt med tanke på att ja trodde Danne drev med dig, men bra att ni inte e osams då :krama :tungan

Ja de blir nog en runda för min del med, solen skulle ju titta fram i veckan :banana

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
Jag var ute en sväng igår. Drog nästan dit i en kurva också. Tar tid att värma upp däcken :p

Har även fått hem däck på jobbet nu för er som vill byta :p :p . Märke : DUNLOP.

Last edited:

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Jag var ute en sväng igår. Drog nästan dit i en kurva också. Tar tid att värma upp däcken :p

Har även fått hem däck på jobbet nu för er som vill byta :p :p . Märke : DUNLOP.

Okok, ja fan man får passa sig. Kom just hem från en runda, va riktigt gött väde =) men kolsvart på vägen hem =/

Måste säga att vägarna är förvånansvärt bra för tiden på året.

Är det dunlop sportsmart? Pris?

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
Hehe klockrent där Danne du kopierade verkligen allt :D Kul att ni hänger på också förresten :tummenupp Bara vädret blir bra nu.. Är ju trots allt valborg och det vet man ju hur det vädret brukar vara..

Just det så ni vet så tänkte jag inte vara med på hela rundan för att det är valborgsmässoafton den dagen... Jag kommer att dra hemmåt i lämplig tid så man är hemma kanske vid 15 eller så, ska iväg o elda sen.. Förresten så är samlingen kl 7.30-8.00 så vi får köra från k-hamn vid 6-tiden för att hinna ner till Helsingborg i tid..

Ant3: Ja man får ta det lite försiktigt, det är ordentligt grusigt på sina ställen... Undrar lite samma sak om däcken, vilka modeller och priser på 190/50/17? (har för mig att jag har den dimensionen)...

Last edited:

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
Tja. Jo fan finns lite olika. Sportsmart , Gp Racer d211 , Qualifier 2 . Pris beror på storleken.

Sportsmart 190/50-17 ligger på 2432kr
Qualifier2 190/50-17 ligger på 2084 kr

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Tja. Jo fan finns lite olika. Sportsmart , Gp Racer d211 , Qualifier 2 . Pris beror på storleken.

Sportsmart 190/50-17 ligger på 2432kr
Qualifier2 190/50-17 ligger på 2084 kr

Vet inte om jag är ute och cyklar nu men antar du menar dunlop sportmax sportsmart? för i sådana fall var du mig en dyr jäkel!:tungan

De bakdäcken ligger på 1665kr via webben

K8: Aj fan, visste inte du skulle överge i förtid :arsele

Vi får hoppas vädret blir bra, så länge de inte regnar så är jag på i alla fall :yoparty Minns jag rätt så skulle första gruppen köra vid 09 tiden & beräknad körning var 6-7tim med avslut nånstans i skåne, så är du med på hela turen borde du va hemma till 17-18 tiden annars.

Last edited:

JK

.-.-.-.
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 660 SMC -06, GSXR 1000 K8 Såld
K8: Aj fan, visste inte du skulle överge i förtid :arsele

Vi får hoppas vädret blir bra, så länge de inte regnar så är jag på i alla fall :yoparty Minns jag rätt så skulle första gruppen köra vid 09 tiden & beräknad körning var 6-7tim med avslut nånstans i skåne, så är du med på hela turen borde du va hemma till 17-18 tiden annars.

Antar att du menade JK och inte K8 :) Japp jag måste tyvärr svika halvvägs för att hinna tillbaka... Kl 17-18 blir för sent... Men så är det, man får kompromissa när det kör ihop sig..

Ja alltså är det risk för regn eller det blåser halvstorm o är snålkallt så skiter jag i det.. Är alltför många mil för att plågas... Men givetvis så hoppas man ju på att det ska bli kanonväder :tummenupp

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
kollat lite nu.
Pris på ett Dunlop sportmax sportsmart 190/50-17 hamnar på 1898 ink montering/balansering. Kan säkert sänka någon krona till om någon är sugen ;)

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
kollat lite nu.
Pris på ett Dunlop sportmax sportsmart 190/50-17 hamnar på 1898 ink montering/balansering. Kan säkert sänka någon krona till om någon är sugen ;)

hehe de va en jädra skillnad :tummenupp

synd för dig så är inte jag nån som sliter däck vidare fort :tungan

men vem vet kanske behöver se över bakdäcket under säsongen :va

CARPE_DIEM

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Yamaha FZ1N
Hej grabbar! Flyttar i månadsskiftet men åker järna med på svt om det hinns med. :tummenupp... Grattis till nya hojen Bergan hoppas du blir nöjd..:tuttar.. JK snart dags för grillen...;) Gillar dina boooots.. :yoparty hehe....

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Hej grabbar! Flyttar i månadsskiftet men åker järna med på svt om det hinns med. :tummenupp... Grattis till nya hojen Bergan hoppas du blir nöjd..:tuttar.. JK snart dags för grillen...;) Gillar dina boooots.. :yoparty hehe....

Klart du ska med :tummenupp Finns de inte tid så får du ju helt enkelt ta dig tid :yoparty

Några som är sugna & ta en tur nu på söndag?

De flesta metrologerna verkar ju för en gångs skull va överens om att vädret ska vara bra :banana

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
Klart du ska med :tummenupp Finns de inte tid så får du ju helt enkelt ta dig tid :yoparty

Några som är sugna & ta en tur nu på söndag?

De flesta metrologerna verkar ju för en gångs skull va överens om att vädret ska vara bra :banana

Blir nog en lite sväng på lördag och söndag. Ser ju som sagt ut att bli bra väder.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati