Karlskoga i helgen?

joar

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Yamaha R6
Torkel skrev:
Eller varför inte ett mc-regnställ?

Fordi det går sönder når du legger kneet i asfalten i förste svingen? :tungan Om du snakker om helt regnställ, type overall da. Tight regnjakke, 2 par hansker, visir med fog city og en handduk til å törke hår og ansikt så ikke visiret dimmar altfor mye er mitt oppsett i regn. Regnbukse bruker jeg ikke fordi jeg da ikke kan legge kneet i asfalten, og jeg får mindre bevegelighet i bena. Jeg blir heller våt og har det artig på banen, enn å være helt törr og ha det tråkigt...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Teddy skrev:
Lustigt, jag hade just denna diskussion om kyla och sjukdomar med min tjej härom dagen. Kolla in stycket "Förkylning har inget med kyla att göra" från www.infomedica.se.
WEEEEEEEEEE, det var ju det jag sa, visserligen helt utan vetenskapen bakom mig men så dyker Teddy upp som en riddare på vit springare med ett pergament med beviset nedpräntat på. HURRA! Ska spara den länken extra noga...

Ädit: Nu ser det dessutom lite bättre ut tycker enligt aftonbladet...
Evig optimist :yoparty

Last edited:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Vanligt regnställ funkar bra om det blir en ballong på ryggen kan man tejpa runt armar o kroppen så det sitter tajtare.
Fryspåsar i stövlarna så är fötterna torra.
O sen några ombyten så man kan byta det som blivit blött.

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
hoj!!

jag och två till ska dit på onsdag... det verkar ju lite som man får ta med regndäcken :) Hade ju varit fint att åka tort första gången man åker i år..
Åkas ska det göras även om det regnar....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
SKIT OXÅ!

Mulet och snöblandat regn.

Söndag 4 April

Mulet och regn.

Måndag 5 April

Mulet och till en början regn.

Tisdag 6 April

Mulet och till en början snöblandat regn.

Det är vädret för Karlskoga! Sug på den. Snacka om PISS! Typiskt!

Jag har iaf köpt en jacka på Intersport som ska stå emot Vind o Regn. Köpte L, vilket jag burkar bära. Tänkte först köpa M för att det skulle bli extra tajt, men tror det skulle bli för tajt. Återstår å se om jag gjorde ett bra val.

Äre nån som har regndäck å kränga på på min hoj Mån till Ons? :p Tror jag kommer behöva. Suck... pix åt skogen annars.

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Swedie skrev:
SKIT OXÅ!

Mulet och snöblandat regn.

Söndag 4 April

Mulet och regn.

Måndag 5 April

Tisdag 6 April

Mulet och till en början snöblandat regn.

Det är vädret för Karlskoga! Sug på den. Snacka om PISS! Typiskt!

Jag har iaf köpt en jacka på Intersport som ska stå emot Vind o Regn. Köpte L, vilket jag burkar bära. Tänkte först köpa M för att det skulle bli extra tajt, men tror det skulle bli för tajt. Återstår å se om jag gjorde ett bra val.

Äre nån som har regndäck å kränga på på min hoj Mån till Ons? :p Tror jag kommer behöva. Suck... pix åt skogen annars.

Fy fasiken alltså... Blir det sånt väder så åker jag hem direkt. Men vill köra i snöblandat regn???

Swedie, vilken väg åker du till K-skoga?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi Eskilstuna? hehe.. raka spåret. E4an Västerut. Förbi Arboga > Örebro > Karlskoga... sen ut till Gelleråsen. Mötas kanske? jag pyser vid 7 tiden typ..

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Swedie skrev:
Vi Eskilstuna? hehe.. raka spåret. E4an Västerut. Förbi Arboga > Örebro > Karlskoga... sen ut till Gelleråsen. Mötas kanske? jag pyser vid 7 tiden typ..

I sånna fall får vi mötas vid Örebro.... Jag åker ju över V-ås > Köping > Örebro. Då är vi ju nästan framme, men håller vi samma tidsschema så varför inte.
Tror att jag har ditt nummer... Slår en signal framåt 8'a snåret.

Mange77

Den är inte lång, men den är smal!
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Sursucka 1000 & fyrhjuling till grabbarna
Geiger skrev:
Fy fasiken alltså... Blir det sånt väder så åker jag hem direkt. Men vill köra i snöblandat regn???

Så här ser det ut för tillfället... Nån som har en jäkla massa stora fläktar så vi kan blåsa bort molnen??? :Bugar

Söndag 12:00

Mulet men uppehåll.
0 till +8
Sydost 4 m/s

Måndag 12:00

+2 till +5
Sydväst 3 m/s

Tisdag 12:00

Mulet och till en början troligen regnskurar.
0 till +6
Ost 4 m/s

Onsdag 12:00

Mulet och först byar av snöblandat regn.
-1 till +3
Nordost 6 m/s

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mange77 skrev:
Geiger skrev:

Så här ser det ut för tillfället... Nån som har en jäkla massa stora fläktar så vi kan blåsa bort molnen??? :Bugar

Söndag 12:00

Mulet men uppehåll.
0 till +8
Sydost 4 m/s

Måndag 12:00

+2 till +5
Sydväst 3 m/s

Tisdag 12:00

Mulet och till en början troligen regnskurar.
0 till +6
Ost 4 m/s

Onsdag 12:00

Mulet och först byar av snöblandat regn.
-1 till +3
Nordost 6 m/s
Nån som blir avskräckt? Isåfall kan jag ta över eran plats :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Åker du E4 så hamnar du alldeles tokigt, prova med E20 istället :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ursäkta, men kommer det som en överraskning att det är mulet och regnar i April? Jag är i princip inställd på att alla körningar under första delen av säsongen kommer gå i regn, speciellt SM 1.....

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
RAPPORT!
Räknar med att nån av er kommer åt en dator och kan lämna en skriftlig rapport om hur dagen har varit.
Håller en tumme för att det ska vara åtmistone torrt på banan i morrn.
Lycka till.

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag brukar ha en riktigt tunn fleecetröja + en supertunn vindtät jacka som sporthandlarna säljer, under skinnstället och det funkar bra. Dom har även vindtäta långkallingar. Å andra sidan så blir man rätt svettig av att köra bana jmfr med landsvägsåka så problemet att frysa är nog inte så stort även om vi alla är olika tåliga.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
+2 grader och regn, gjorde att det blev följa john i styrfart runt banan så roligt va det inte men man fick ju i alla fall en licens att trösta sig med.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Hightuned skrev:
+2 grader och regn, gjorde att det blev följa john i styrfart runt banan så roligt va det inte men man fick ju i alla fall en licens att trösta sig med.

COOOLT! Jag körde utfrågning på en A-förare igår för att ta reda på precis allt som ännu inte var självklart för mig när det gäller rr, och han höll med om att det inte är kul med kallt och regn... Jag är impad. Vrålfräckt med licens!

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Hightuned skrev:

Synd att vi inte fick åka fram til 3 som de sa från början. Vädret blev välbättre framåt 2 tiden va ? Vi mötte solen på väg söderut...

/Fredrik

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...