Karlskoga i helgen?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Chrille skrev:
Vilka härifrån är det som tagit licens egentligen.
Bl.a JAG.

Fast du slipper nog se mig eftersom de tmest handlar om motard och SoS-racing.... Ska dock träna så mkt det går på Åsen med Husa &/ R6.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hemma nu...

Sådär gubbar o damer.

Nu är herren hemma.

Det gick bra utöver att det regnade i totalt 2 dagar av de 3 dagar vi kunde köra (räknar inte Söndagen då det var mongo).

Bästa tiden på Måndagen var 1.16.8. Fast höll sig på 1.17. Nu idag dock fick jag till en tid på slutet när däcken började tyvärr ge sig. Har bifogat en bild på hur däcket såg ut när jag fick min bäst tid på 1.15.73. Det sladdade helt sjukt, speciellt ut ur depåkurvan. Även på detta varv fick jag lov att köra förbi 2st...Så jag anser att det finns möjliget att med fräscha däck och varmare väder (det var +4 o moln moln moln), kapa av ytterligare (rätt säker på 1-2 sek).

Känner att premiären på racehojen gick bra och ser fram emot nästa runda där. Det är en kul och teknisk bana!

Bifogat

• IMAG0009.JPG
    IMAG0009.JPG
    109.3 KB · Visningar: 337
  • IMAG0006.JPG
    IMAG0006.JPG
    107 KB · Visningar: 82

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kul Swedie, låter j-t lovande!! Ni fick köra lite i torrföre då iaf.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Detta är inget skämt va....? Har ju snackats en del om Swedie hit och dit.... Bra eller bara skryt och skrävvel...

Men antar att det bara är att säga stort grattis till Swedie då!!

Kan ju bli riktigt lovande.... :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
RSV_R skrev:
Detta är inget skämt va....? Har ju snackats en del om Swedie hit och dit.... Bra eller bara skryt och skrävvel...
... :tummenupp

Han har satt ribban själv och det ser ju lovande ut iaf. Snackar man stort får man ju höra att man lever men jag hoppas inte någon aktiv är så småaktig så att denne önskar någon motgångar.

Ju fler som kör fort desto bättre. :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inge skämt naje. Tackar iaf! Ser sååå fram emot varmare väder o nya däck o lite frame sliders. Blev ju aningen rädd o krascha utan frame sliders på hojen. Var säkert 15 krascher under de dagarna vi var där. Flera som krascha flera gånger.

Mrlind som jag var där o körde med oxå (Gixxer 1000), fick 1.15.28 sa han via SMS, efter att jag åkt hem.. så jag tror han bara ljög ;) Eller fuska me laptimern. Fast han hade fräscha däck o fritt åka juh. Avis avis :p

Söker mig nu till Sviestad den 12(???)e för ytterligare banåkning om jag hittat fräscha däck.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Härligt, Swedie!

Kul att du ligger på 15-tider redan. Det lovar gott framöver. :tummenupp

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Swedie skrev:
Inge skämt naje. Tackar iaf! Ser sååå fram emot varmare väder o nya däck o lite frame sliders. Blev ju aningen rädd o krascha utan frame sliders på hojen. Var säkert 15 krascher under de dagarna vi var där. Flera som krascha flera gånger.

Mrlind som jag var där o körde med oxå (Gixxer 1000), fick 1.15.28 sa han via SMS, efter att jag åkt hem.. så jag tror han bara ljög ;) Eller fuska me laptimern. Fast han hade fräscha däck o fritt åka juh. Avis avis :p

Söker mig nu till Sviestad den 12(???)e för ytterligare banåkning om jag hittat fräscha däck.
hej hej Swedie, int faan såg jag dig där, hoppas att vi kan kampas något i framtiden. själv körde jag på 1.16,02 med gammel bladen i gatgruppen, vill bara säga att det är andra gången i mitt liv jag kör på bana, men vi ska till åka till gälleråsen 12.26 maj. kul som faaan är det.

Last edited:

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
hermes skrev:
hej hej Swedie, int faan såg jag dig där, hoppas att vi kan kampas något i framtiden. själv körde jag på 1.16,02 med gammel bladen i gatgruppen, vill bara säga att det är andra gången i mitt liv jag kör på bana, men vi ska till baka till gälleråsen 12.26 maj. kul som faaan är det.

Tjohoo... Dig på Bladen såg jag allt... Körde du så fort?!?!?

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Geiger skrev:
Tjohoo... Dig på Bladen såg jag allt... Körde du så fort?!?!?
min tej tog tid på läktaren med mobilen,så lite ostabil är det nog men stadiga 16,17 enligt henne och då låg jag ej och tok maxa utan försökte hitta runt på banan. siktar på att komma under 1.15 den 12 maj och då med lite seriösare tidtagning

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
McB skrev:
Lite skvaller: någon har kört 1.17. Någon... :rolleyes:
Japp och snabbare var ner på en låg 1.15 tid i sista passet... tycker det är godkänns för att vara första gången... Det mesta av feghete´n släppte sista passet kändes så skönt... längar redan tills träningarna börjar...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
guzzo skrev:
Japp och snabbare var ner på en låg 1.15 tid i sista passet... tycker det är godkänns för att vara första gången... Det mesta av feghete´n släppte sista passet kändes så skönt... längar redan tills träningarna börjar...
Snyggve! lägg ner ok?

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Stoppsladd skrev:
Ja va där! :banana
Fint väder under teorin *suck*
Pissväder då vi skulle åka.
Tråkigt att vi inte fick åka mera än två pass men det var ju för våran egen säkerhet. Men vi fick ju licensen iaf :tummenupp

Vi hade iaf kul på lördags kvällen i vår lilla stuga :rolleyes: :D

Hahaha, ja jävlar ja... Vilka Vilka sjuka Dalmasar... Längesen jag skrattade så mycker iaf.
Tack för en trevlig kväll!! :D :tummenupp

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Fiddy Exxo
Swedie skrev:
Snyggve! lägg ner ok?
humm du var ju inte där då ens!! Men det gick mycket fortare det sista passet.. körde som en kärring i början men sedan blev det lite bättre... åkte många 1.17 med stora misstag...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Geiger skrev:
Hahaha, ja jävlar ja... Vilka Vilka sjuka Dalmasar... Längesen jag skrattade så mycker iaf.
Tack för en trevlig kväll!! :D :tummenupp

Tackar och bockar :banana

Ja jag vet vi e inte riktiga :kocko :D

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Swedie skrev:

Swedie eller Anders som vi kallar honom e bara lite sotis :arsele , kan tilläga att jag körde 1.15.28 precis när duggregnet kom.... :D
hur som helst så tycker jag att swedie och Gieger körde bra fort :tummenupp .
Att det var min första gång på karlskoga och dessutom andra bankörningen i livet så e jag rätt nöjd. Ny hoj och ny utrustning gjorde det också lite knepigare.
STORT tack till Gieger och Swedie som hjälpte till att kränga mina däck :tummenupp
Tack till Victor Zuber och hans team åxo som lånade ut sina prylar!

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det var som faen... Hade sett fram emot en ledsen och utstoett Swedie som faatt aeta upp allt skraevel. Ossa gaar han och koer sadaer fort :tummenupp
Ser lovande ut! Lycka till framoever. Och ni andra ocksa...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vill faktiskt tacka Christer Miinin. Ringde upp honom för lite tips på fjäderinställningar, o direkt kapade det 4 sekunder. Jag berättade bara hur hojen uppförde sig o vips kom det lite tips i telen. :tummenupp

Mrlind du är sån poser. :D

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Mrlind skrev:
Swedie eller Anders som vi kallar honom e bara lite sotis :arsele , kan tilläga att jag körde 1.15.28 precis när duggregnet kom.... :D
hur som helst så tycker jag att swedie och Gieger körde bra fort :tummenupp .
Att det var min första gång på karlskoga och dessutom andra bankörningen i livet så e jag rätt nöjd. Ny hoj och ny utrustning gjorde det också lite knepigare.
STORT tack till Gieger och Swedie som hjälpte till att kränga mina däck :tummenupp
Tack till Victor Zuber och hans team åxo som lånade ut sina prylar!

Hette inte vi alla Anders dom där dagarna??! :confused:

Mycket bra kört iaf, pojkar! Jag får väl skylla på mina lite gungiga fjädring, eller nåt?!?
Satsar på att köra under minuten nästa gång!! :hihi

Mange77

Den är inte lång, men den är smal!
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Sursucka 1000 & fyrhjuling till grabbarna
Micke N körde 1,09,8.
Själv så kom jag ner på några 1,12 tider med ny cykel. (R6 -04 NY! Akra slip-on endast) Bänka den idag efter 57 mil och hade 110 ponnysar på bakhjulet!

Vi hade lite otur med vädret men tror att det var bra träning inför Anderstorp där det nog inte kommer vara ett dugg bättre väder!!!
Tack alla ni som kom och körde. :yoparty

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...