Karlskrona

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Chirre skrev:
Vi får väl se vad CBR kommer med nästa år, det blir det som avgör.
Börjar bli trött på o köpa ny hoj var vartannat år, plocka på dem en massa skit och sen byta.
Ska polera fälgar, lacka om lite o sätta på lite annat skit på R1an i vinter.
J_vla dussinhoj, måste ju ha lite eget stuk på den. :)

Ska visst bli ännu mera lik MotoGP hojen enligt ryktena...
Det bådar ju gott iofs.
Ja visst fan ere drygt med allt pillande på hojarna för att sedan "lämna över" det till någon annan.
Men ett personligt stuk vill man ju ha.
Polera fälgarna säger du, var? Alltså hos vem eller gör du det själv?
Vad är "annat skit" he he, har alltid undrat det... :rolleyes:

Själv är jag nästan nöjd med min nu, men lite dekaltrimmning blir det iaf, och mina diodblinkare fram från Canada, Watsen Design. Kommer i nästa vecka. Mumma!
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Hörni Gubbar, Jag har kört så corden börjat spreta så jag behöver ett backdäck i 180 55, nån som har?
Beg eller slicks spelar ingen roll
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Asfaltbarn skrev:
Hörni Gubbar, Jag har kört så corden börjat spreta så jag behöver ett backdäck i 180 55, nån som har?
Beg eller slicks spelar ingen roll
Har ett begagnat racedäck du kan få för en tusenlapp, bra med mönster..
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
ska bli fint väder i veckan verkar d som... ut å köra lite då?? å malmqvist, lite gocart snart?? få tummen ur pelles as så fixar vi en runda, fast dom lättviktarna får ta med lite extra dövikt så vi väger någorlunda lika...
 

Dr F.o.D

Avliden medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Rf
hittebarn skrev:
ska bli fint väder i veckan verkar d som... ut å köra lite då?? å malmqvist, lite gocart snart?? få tummen ur pelles as så fixar vi en runda, fast dom lättviktarna får ta med lite extra dövikt så vi väger någorlunda lika...

Fan e det du... då såg jag dig häromdagen... ja lr iaf för ngn vecka sedan du stog längsvägen...
Vad säger du om o köra lite idag då? Du får ligga på pelle lite du med... så kommer han med! Bara hör av dig när det är dags att köra!
 

realarre

dr 350s till salu!
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Rf 900
tjena! vart i karlskrona får man tag på oljefilter till suzuki?? jag hade ett nytt men när jag för en jävla gångs skull skulle läsa instruktionen för oljebyte så gick oljefiltret åt helvete! (man ska bara dra dem för hand för de som inte vill göra mitt misstag)
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
realarre skrev:
tjena! vart i karlskrona får man tag på oljefilter till suzuki?? jag hade ett nytt men när jag för en jävla gångs skull skulle läsa instruktionen för oljebyte så gick oljefiltret åt helvete! (man ska bara dra dem för hand för de som inte vill göra mitt misstag)

Kolla Bröderna Månssons, det bör dom ha hemma.
72:-
 

fz6n

Fantasilöst nick
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha FZ6N 2005
Tjena grabbar.

Är hyfsat nyinflyttad till Karlskrona men självklart har jag tagit med mig min hoj, en Yamaha FZ6N -2005.
Verkar vara rätt så många som åker hoj i denna stan, finns det några klubbar som man kan gå med i eller är det här på Spothoj som man ska hålla utkik när det skall bli åka av? :confused:

Är inte så hemma i omgivningarna kring Karlskrona eller Blekinge överhuvudtaget (Smålänning) så om det är okej så följer jag gärna med nästa gång något gäng skall ut och åka så får man ju se lite trevliga mc-slingor och kanske lära sig hitta lite bättre.

Hoppas vi ses och hörs. :tummenupp

Mvh Carl
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Klubbar är det dåligt med om du inte kör touring eller är kristen dvs... :D
Håll utkik här på forumet för körningar!
 

fz6n

Fantasilöst nick
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha FZ6N 2005
Asfaltbarn skrev:
Klubbar är det dåligt med om du inte kör touring eller är kristen dvs... :D
Håll utkik här på forumet för körningar!


OK, kristen är jag inte och min hoj är alldeles för jobbig att toura med så det verkar inte vara nåt alternativ :hihi . Jag skall hålla utkik här, är alltid trevligt att ta en runda efter jobbet och det verkar ju bli fint väder nästa vecka.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Asfaltbarn skrev:
ok, är det ett skuret slicks då eller?
Nej, inget skuret slicks. Dålig formulering av mig. Däcken är körda 15 min träning på bana....
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Da Fris skrev:
Nej, inget skuret slicks. Dålig formulering av mig. Däcken är körda 15 min träning på bana....

Ok, kan jag ringa dig i morrn em så man kan kolla in det!?
(har ju ditt nr på hojpolarlistan)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Såg nåt om klubbsnack här...
RP finns ju...mjaa, iaf litegranna. Ev väl bara typ 3-4 st som har hoj där för tillfället Chirre är en av dom, å nån av dom har hoj men inget kk osv...
Men vad jag har hört så ska det ev. bli fler hojar i den klubben nästa år, nåt du kan bekräfta Chirre?

Har dock själv fått förfrågningar om vi inte skulle starta en ny klubb för sporthojsåkare här i staun, började som fyllesnack men verkar bli mer och mer seriöst.
Verkar det vara intressant?
Hör isf av er och kom gärna med namnförslag.
Om inte säg det åxå så lägger vi ner direkt, för tillfället är vi iaf 3-5 st som e på G, men det utgör ju ingen "klubb"


Ooops, har glömt att PM:a ut B-400´s mobnr för komplettering till Hojpolarlistan, will do so ASAP!
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lobo Gixxer skrev:
Ooops, har glömt att PM:a ut B-400´s mobnr för komplettering till Hojpolarlistan, will do so ASAP!


Done!
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Asfaltbarn skrev:
Ok, kan jag ringa dig i morrn em så man kan kolla in det!?
(har ju ditt nr på hojpolarlistan)
Självklart, är hemma efter 17 och brottas med disken. Damens order, ingen MC innan berget i köket är avklarat.... :D Alla avbrott mottages tacksamt
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Da Fris skrev:
Självklart, är hemma efter 17 och brottas med disken. Damens order, ingen MC innan berget i köket är avklarat.... :D Alla avbrott mottages tacksamt
Ja ibland är livet tungt...
Men jag hör av mig ikväll!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top