Liknande fenomen på min sr, där är lilländen "sprayad med brons" vilket försvinner och rent stål tittar fram. Det är 50/50 stål brons när jag rev den och kolvbulten är inte längre spegelblank.
Yamaha sr staken har heller inte tillräckligt mycket materiel (tror jag) för att kunna pressa i en bussning, så det blir nog till att byta hela altet.
Och en bild på tragedin.
http://i564.photobucket.com/albums/ss88/cykelfreak/280409%20hl%20500/DSC00968.jpg
Det är ju en troligare förklaring på TS.problem än den jag angav ovan, ty anliggningsytan på hans lageryta ser för ljus ut för att vara stål. Hans lagring kan vara sprutmetalliserad med vitmetall, sedan har detta nötts bort i tryckzonen. så tror jag att det är. Det saknas nämligen slitagelinjer i rotationsriktningen på den ljusa zonen på TS stake, däremot finns sådana representerade i den mörka (tryck)zonen.
Att Honda skulle lagra stål mot stål samt dessutom misslyckas med slipningen är ju helt osannolikt.
Om det mörka som kommit fram på TS lagerytan är ett underliggande bronslager, samt att lagringen ligger inom tolerans, då är det förmodligen ingen fara att köra vidare med motorn. Isf är det vita bara antimon eller liknande, ett sort inkörningsskikt kan man säga.
Jag tror att det kan vara likadant i ditt fall. Bara det att du har kört bort all vitmetall. Man ser att det sitter vitmetall kvar vi oljehålet, eller ser jag fel?
Slitaget brukar ibland vara förhöjt vid ojlehålet samt vid kanterna eftersom oljekilen tappar trycket här. Så det kan vara stålet även vid oljehålet. Det syns ju direkt vad det är för metall irl men är svårt att se på bilder.
På den nedersta staken ser det dock ut som att du kört igenom både vitmetall samt brons och kommit ned i stålet, det är isf symptomatisk mtp att det ligger i tryckzonen.
Svårt att vara på dessa frågor mha bilderna, irl ser jag direkt skillnad på vitmetall, brons resp stål.
Men ni har tagit bra bilder.