Katana och GSX 1100-tråden

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
man_dizel skrev:
ellehur, kommer se ut som arnold fast endast vänsterarmen :)
Tyvärr inte, har kört med hårda fjädrar i superhuben i många år och min arm ser lika klen ut som innan .
:(
Dessutom märks trögheten bara när man känner efter, inte när man kör.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Bara att titta förbi mig så får du känna hur det är med en riktigt lätt å skön koppling :tungan
Visst. Jag kommer gärna över. Väntar nog på att vädret ska bli lite bättre dock. Så får du känna på min hårda (ehuummm) koppling :) vart håller du hus då?

Jag behöver beställa ett topplockspackning till 78mm 1260cc cylinder. Någon som har tips på ställe jag kan köpa från? Fick höra att jag ska satsa på stål så man kan återanvända det efteråt. Var hittar man det någonstans då?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Beställer du inte från staterna är nog Motospeed enklast.
Då jag huserar i Väsby brukar jag hämta grejer från dem hos Schneiders - ingen frakt :)
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
man_dizel skrev:
Visst. Jag kommer gärna över. Väntar nog på att vädret ska bli lite bättre dock. Så får du känna på min hårda (ehuummm) koppling :) vart håller du hus då?

Jag behöver beställa ett topplockspackning till 78mm 1260cc cylinder. Någon som har tips på ställe jag kan köpa från? Fick höra att jag ska satsa på stål så man kan återanvända det efteråt. Var hittar man det någonstans då?

Motospeed har orginalpakninger som er borret opp til 78mm.
Det beste du kan få.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Yngve skrev:
Motospeed har orginalpakninger som er borret opp til 78mm.
Det beste du kan få.
Jag är inte bara vacker, jag är snabb också!! :D
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Beställer du inte från staterna är nog Motospeed enklast.
Då jag huserar i Väsby brukar jag hämta grejer från dem hos Schneiders - ingen frakt :)
Ska ta och beställa idag. Kan man återanvända originalpackningar då? Ska jag ange att jag ska hämta ut det från schneider då eller?, bor ju själv i Kista så det är ingen lång väg för min skull.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag har lyft på toppen ett antal gånger både med 1200- och 1300cc utan problem.
Noggrann rengöring bara ! :tummenupp
Jag har hämtat hos Schneiders flera gånger, de har (hade?) leveranser dit varje vecka.
De kanske även levererar till någon annan butik närmare dig ?
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Jag har lyft på toppen ett antal gånger både med 1200- och 1300cc utan problem.
Noggrann rengöring bara ! :tummenupp
Jag har hämtat hos Schneiders flera gånger, de har (hade?) leveranser dit varje vecka.
De kanske även levererar till någon annan butik närmare dig ?
har bestält nu, Din MC har tydligen sånt. :) 470 spänn. orginal kostar över 1000 kronor. vad är skillnaden egentligen? hmm.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
470?? Det är inte en cylinderfotspackning??? :rolleyes:
Jag åker förbi dem på vägen hem ikväll och tar en titt, det låter intressant om det är rätt...
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
470?? Det är inte en cylinderfotspackning??? :rolleyes:
Jag åker förbi dem på vägen hem ikväll och tar en titt, det låter intressant om det är rätt...
de beställer det direkt via motospeed. kolla på deras hemsida istället. 78mm 1261cc packning. 470kr med 10% rabatt. hehe
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Aaahhh.. det är kopparpackning du köper.

Stållamellpackningarna som jag avsåg kostar mer, men man behöver inte glödga dem mellan monteringarna... :tungan
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Aaahhh.. det är kopparpackning du köper.

Stållamellpackningarna som jag avsåg kostar mer, men man behöver inte glödga dem mellan monteringarna... :tungan
vad är skillnaden egentligen?stålpackning kostar runt 700:- e det bättre att satsa på sånt eller? jag hittar ju inget som passar ju....
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Fiberpackning - engångs...

Lamellpackning i stål - återanvändbar

Kopparpackning - återanvändbara, glödgas före montering.
Monteras ofta i högpresterande motorer med o-ring; Ståltrådar i frästa spår i fodrena gör att det håller tätt även vid hööga effekter/kompression.
Skulle kunna vara monterat i din Kat... ?
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej o hå!
Här var det full fart igen efter den "värsta" vintervilan...... Kuuuul
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Fiberpackning - engångs...

Lamellpackning i stål - återanvändbar

Kopparpackning - återanvändbara, glödgas före montering.
Monteras ofta i högpresterande motorer med o-ring; Ståltrådar i frästa spår i fodrena gör att det håller tätt även vid hööga effekter/kompression.
Skulle kunna vara monterat i din Kat... ?
Jo jag antar att min har ganska hög komp. Jag fick berättat att topplocket inte passar en orginal cylinder eftersom det är portat och har större ventiler. Jag hoppas att den inte tar i på 1260ccn bara. Kan man testa det enkelt på något sätt? Jag tror att det är steg 3 portning på topplocket från Motospeed samt är från en 1100 -87. Har du några tips till mig?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Tror nog de menade att en råportad topp med stoora ventiler behöver volym för att fungera som det är tänkt.
Kan tänkas bli lite väl låga gashastigheter annars... :(
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Tror nog de menade att en råportad topp med stoora ventiler behöver volym för att fungera som det är tänkt.
Kan tänkas bli lite väl låga gashastigheter annars... :(
Såg på din hemsida att du rekommenderar honda regulatorer för strömförsörjning. Vad ska jag ha för modell då? e det enkelt att få det på plats?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ta vilken som helst från 80-talet.
Inga svårigheter att montera, en del kan till och med tänkas passa med original skruvhål.
Löd dit en multipolig kontakt om du vill ha lite pjoffsigare look :)
Kolla på mitt kopplingsschema så ser du kanske tydligare hur jag kopplat min.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Biker66 skrev:
Ta vilken som helst från 80-talet.
Inga svårigheter att montera, en del kan till och med tänkas passa med original skruvhål.
Löd dit en multipolig kontakt om du vill ha lite pjoffsigare look :)
Kolla på mitt kopplingsschema så ser du kanske tydligare hur jag kopplat min.
Hur många Watt skiljer det sig då?

Biker66 skrev:
Ta vilken som helst från 80-talet.
Inga svårigheter att montera, en del kan till och med tänkas passa med original skruvhål.
Löd dit en multipolig kontakt om du vill ha lite pjoffsigare look :)
Kolla på mitt kopplingsschema så ser du kanske tydligare hur jag kopplat min.

Hörrö, vi måste fan träffas, haha, jag har massor av frågor och du verkar ha alla svar. :) Väsby e nära o bra åxå. :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Det går säkert att ordna.
Men det är nog dags att gå över till PM, visserligen höjer vi trådens träffvärde, men... :rolleyes:
:hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top