smen skrev:2557973Till er som letar efter en katana kolla annonsen på blocket. Har sett den (Live) och den är nog värd att köra och titta på.
Japp det var den jag menade.Katana-mannen skrev:2560950Du menar den silverröda 83:an? Jo den verkar fin, juste pris för övrigt, vore ju kul att ha en av varje årsmodell....
Kat-Man
man_dizel skrev:2554368aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare.
Visst får du göra det. Meddela innan bara, jobbar som en slav på senare tid på jobbet. Ska göra plats på ett hörv i verkstaden för tre hojar som får dela på 1 laddare. Kabel mellan såklart.Katana org skrev:2567705Har ju haft lite pyssel med annat ett tag, sålt och köpt en ny bil bla och delarna till hojen har droppat in en efter annan. Det sitsta är på väg nu senare i veckan. Så det börjar bli dax att kontakta Peter på Morani för lite moddar. Då möjligheten infann sig hade jag ju redan sålt bilen.
Tänkte faktiskt komma förbi dig någon dag med kameran om det är ok?
/Uffe
man_dizel skrev:2567753Visst får du göra det. Meddela innan bara, jobbar som en slav på senare tid på jobbet. Ska göra plats på ett hörv i verkstaden för tre hojar som får dela på 1 laddare. Kabel mellan såklart.
Men du har mitt nummer.
Biker66 skrev:2573960Ja, du har ju gått å blivit gixxrare...
Jämrans moderniteter !
RPM lover skrev:2574133Ja jag vet men jag släpper inte mina rötter..*s*..var nära att gå tillbaka i höstas men jag byggde vidare istället, ska vi ta en träff nästa sommar? så får du bekanta dig med nya älsklingen.
Har pm:at Mr C så han vet vad det är för nåt.
Biker66 skrev:2574219Du bytte väl inriktning nån gång medan du byggdevet jag, har du lagt om planerna ännu en gång ??
Jag nobbar sällan en hojdate
gixxer_1255 skrev:2585428Pga att det är så dött här på Katanatråden så tänkte jag lägga in en bild på mitt bygge och kanske reta upp er lite.
Lackering har jag inte bestämmt ännu men det kan bli nått orginal inspirerat.
Just nu håller jag på att klura med bakfjädringen, sving, hundben och pivå. Får det inte riktigt att bli bra.
katana83 skrev:2587771Mycket Trevligt
Håll oss uppdaterade och gärna mera bilder. Speciellt på sving och enkeldämparen. Det finns fler som går och funderar i vintermörkret.
#6 Limpan skrev:2588371Håller på att sätta enkeldämpare på min oxå...
Lite bilder på det...
gixxer_1255 skrev:2588394Det jäkliga är att 90 750 svingen (köpt av mig) som du har verkar passa bättre än min 05 1000 sving. Stötdämparen skall luta lite framåt så att övre fästet nästan kommer i linje med ramrören men min lutar nästan bakåt så övre stötdämparfästet blir så långt.
#6 Limpan skrev:2588414
Men går det inte att sätta rör (som jag har som förstärkningar) och sedan fästa själva balken på dom, då borde inte själva fästet bli så långt.
.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |