Katana och GSX 1100-tråden

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Till er som letar efter en katana kolla annonsen på blocket. Har sett den (Live) och den är nog värd att köra och titta på.:tummenupp
 

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Katana 1100 no. 122
Du menar den silverröda 83:an? Jo den verkar fin, juste pris för övrigt, vore ju kul att ha en av varje årsmodell....

Kat-Man

smen skrev:
2557973 Till er som letar efter en katana kolla annonsen på blocket. Har sett den (Live) och den är nog värd att köra och titta på.:tummenupp
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Katana-mannen skrev:
2560950 Du menar den silverröda 83:an? Jo den verkar fin, juste pris för övrigt, vore ju kul att ha en av varje årsmodell....

Kat-Man
Japp det var den jag menade.:nicka
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
man_dizel skrev:
2554368 aja, då har vi väl hela katana forumet för oss själva då :) Jag gjorde precis plats för hojen i garaget, Sitter o funderar om jag ska ha underhållsladdaren på hela tiden eller inte. Någon som vet om man kan koppla 3 hojar på samma underhållsladdare utan att något går söndeR? ja, jag vet, tycker det är onödigt att inhandla 3 laddare. :tungan

Har ju haft lite pyssel med annat ett tag, sålt och köpt en ny bil bla och delarna till hojen har droppat in en efter annan. Det sitsta är på väg nu senare i veckan. Så det börjar bli dax att kontakta Peter på Morani för lite moddar. Då möjligheten infann sig hade jag ju redan sålt bilen.
Tänkte faktiskt komma förbi dig någon dag med kameran:D om det är ok?

/Uffe
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Katana org skrev:
2567705 Har ju haft lite pyssel med annat ett tag, sålt och köpt en ny bil bla och delarna till hojen har droppat in en efter annan. Det sitsta är på väg nu senare i veckan. Så det börjar bli dax att kontakta Peter på Morani för lite moddar. Då möjligheten infann sig hade jag ju redan sålt bilen.
Tänkte faktiskt komma förbi dig någon dag med kameran:D om det är ok?

/Uffe
Visst får du göra det. :) Meddela innan bara, jobbar som en slav på senare tid på jobbet. Ska göra plats på ett hörv i verkstaden för tre hojar som får dela på 1 laddare. Kabel mellan såklart. :)

Men du har mitt nummer.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
man_dizel skrev:
2567753 Visst får du göra det. :) Meddela innan bara, jobbar som en slav på senare tid på jobbet. Ska göra plats på ett hörv i verkstaden för tre hojar som får dela på 1 laddare. Kabel mellan såklart. :)

Men du har mitt nummer.

Japp, återkommer.

mvh/Uffe
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ja, du har ju gått å blivit gixxrare... :näsblod

Jämrans moderniteter !
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Biker66 skrev:
2573960 Ja, du har ju gått å blivit gixxrare... :näsblod

Jämrans moderniteter !

Ja jag vet men jag släpper inte mina rötter..*s*..var nära att gå tillbaka i höstas men jag byggde vidare istället, ska vi ta en träff nästa sommar? så får du bekanta dig med nya älsklingen.
Har pm:at Mr C så han vet vad det är för nåt.
 

alias zx12r

alias zx12r
Gick med
30 Aug 2003
Ort
borlänge
Hoj
zx12r
?????????????

RPM lover skrev:
2574133 Ja jag vet men jag släpper inte mina rötter..*s*..var nära att gå tillbaka i höstas men jag byggde vidare istället, ska vi ta en träff nästa sommar? så får du bekanta dig med nya älsklingen.
Har pm:at Mr C så han vet vad det är för nåt.


jag vet åxå fast min mun är förseglad ...........:tummenupp
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Du bytte väl inriktning nån gång medan du byggde vet jag, har du lagt om planerna ännu en gång ??
Jag nobbar sällan en hojdate :brynad
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Biker66 skrev:
2574219 Du bytte väl inriktning nån gång medan du byggdevet jag, har du lagt om planerna ännu en gång ??
Jag nobbar sällan en hojdate :brynad

Kan man lugnt säga att det gjort :D
Du får en liten bild på röran
 

Bifogat

  • PICT0015.JPG
    PICT0015.JPG
    110.8 KB · Visningar: 140

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Bra jobbat, för att vara gjort med två kabelskotänger och en hammare !! :tummenupp
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Dött på Katanatråden

Pga att det är så dött här på Katanatråden så tänkte jag lägga in en bild på mitt bygge och kanske reta upp er lite. Jag har anmält mig i Streetfighterbyggar tävlingen med hojen, så nu skall det bli tyskstuk på bakdelen, Acerbisframljus, kromade spetsskruvar och malterserkors







Inte!

Men det blir:
  • R-motor med Turbo 1195cc
  • GSXR K5 baksving
  • Öhlins enkeldämpare
  • PVM magnesium hjul
  • USD gaffel
  • 6kolvsok
  • 320mm bromsskivor
  • Dragbar styre
  • Modifiera karossen bla tanklock och chokreglage

Övrigt så blir det eftermarknadsmätare, har köpt en Acewell men är inte säker på att jag skall använda den. Lackering har jag inte bestämmt ännu men det kan bli nått orginal inspirerat.

Just nu håller jag på att klura med bakfjädringen, sving, hundben och pivå. Får det inte riktigt att bli bra.
 

Bifogat

  • DSC06475 (Medium).JPG
    DSC06475 (Medium).JPG
    102.9 KB · Visningar: 137
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
gixxer_1255 skrev:
2585428 Pga att det är så dött här på Katanatråden så tänkte jag lägga in en bild på mitt bygge och kanske reta upp er lite.
Lackering har jag inte bestämmt ännu men det kan bli nått orginal inspirerat.

Just nu håller jag på att klura med bakfjädringen, sving, hundben och pivå. Får det inte riktigt att bli bra.

Mycket Trevligt :tummenupp :yoparty
Håll oss uppdaterade och gärna mera bilder. Speciellt på sving och enkeldämparen. Det finns fler som går och funderar i vintermörkret.:va
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
katana83 skrev:
2587771 Mycket Trevligt :tummenupp :yoparty
Håll oss uppdaterade och gärna mera bilder. Speciellt på sving och enkeldämparen. Det finns fler som går och funderar i vintermörkret.:va

Håller på att sätta enkeldämpare på min oxå...
Lite bilder på det...
 

Bifogat

  • AICT0008.jpg
    AICT0008.jpg
    76.6 KB · Visningar: 97
  • AICT0009.jpg
    AICT0009.jpg
    71.1 KB · Visningar: 107
  • AICT0009-1.jpg
    AICT0009-1.jpg
    96 KB · Visningar: 109

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
#6 Limpan skrev:
2588371 Håller på att sätta enkeldämpare på min oxå...
Lite bilder på det...

Det jäkliga är att 90 750 svingen (köpt av mig) som du har verkar passa bättre än min 05 1000 sving. Stötdämparen skall luta lite framåt så att övre fästet nästan kommer i linje med ramrören men min lutar nästan bakåt så övre stötdämparfästet blir så långt.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
gixxer_1255 skrev:
2588394 Det jäkliga är att 90 750 svingen (köpt av mig) som du har verkar passa bättre än min 05 1000 sving. Stötdämparen skall luta lite framåt så att övre fästet nästan kommer i linje med ramrören men min lutar nästan bakåt så övre stötdämparfästet blir så långt.

Jo, jag har kollat på massor av bilder på enkeldämparfästet och mer moderna hojar verkar ha bekdämparen helt vertikalt. Vet inte om detta är bättre då utveckligen går åt det hållet...?
Men går det inte att sätta rör (som jag har som förstärkningar) och sedan fästa själva balken på dom, då borde inte själva fästet bli så långt.
Blir iof. en tyngre lösning men kanske kan funka... Svårt och se på bilden bara hur det ser ut...
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
#6 Limpan skrev:
2588414
Men går det inte att sätta rör (som jag har som förstärkningar) och sedan fästa själva balken på dom, då borde inte själva fästet bli så långt.
.

Jag har börjat fundera på det
 

GranpáOnWheels

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Stockholm City (Koh Samui)
Hoj
GSX1230ES +risig TransAlp
Verkar rätt lugnt här på tråden - men jag misstänker att många med mig funderar på ändringar till nästa säsong. Jag har rätt mycket att göra och undrar om ni får nåt skoj över i garagen :)
Vad jag främst söker ser ni i min signatur - och på bilden ser ni vad det är för kåplist jag saknar. När det gäller motorn är jag intresserad av det mesta när det gäller både idéer och material (jag (och min "Mentor") har inte skruvat isär den gamla skjutna än)
 

Bifogat

  • 2xsido avgas.jpg
    2xsido avgas.jpg
    113.9 KB · Visningar: 74
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top