Katana och GSX 1100-tråden

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Gott Nytt År på er alla. Tjälknölen fixad redan, gratängen i ugnen & schampagnen på kylning även här :) ett par glas fjoll juice har redan glidit ner.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Gott nytt år på er själva. Sitter cigarrer, champagne, bastuvärme m.m. innanför pannbenet och skaver idag:D.
I år fyller GSX-en 26 år, börjar snart uppnå mogen ålder:tummenupp.

/Ingvar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
När det gäller din GSX så det syns det ju definitivt inte.

Men å andra sidan så har väl den genomgått nästan lika föryngringsoperationer som Cher. :tuttar

Nja inte riktigt:D. Mekaniskt finns det ju några mindre uppdateringar men det är ju Suzukis qualitäts-lack från 83 som fortfarande sitter på:yoparty.

Förresten, får vi se någon Bålsta-Katana rulla i år då?

/Ingvar
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Nja inte riktigt:D. Mekaniskt finns det ju några mindre uppdateringar men det är ju Suzukis qualitäts-lack från 83 som fortfarande sitter på:yoparty.

Förresten, får vi se någon Bålsta-Katana rulla i år då?

/Ingvar

Måste ha varit bra quality på lacken 83. Min knarr har också kvar orginalfärgen.:yoparty

Jag har köpt alla delar som behövs för att åtgärda det som strulade förra året. Så där har jag nog inte så mycket att "skylla på" längre.:)
Om ett par månader så flyttar ju dessutom en av herrarna här på tråden hit till metropolen så då kan vi pusha varandra till att bli klara med hojjarna.:tummenupp

Summa sumarum så är jag rädd att svaret blir JA. (förhoppningsvis med två hojjar)
 
Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Tja alla Katana o GSX boys!
Har följt denna tråd med intresse från o till under en längre tid.
Har bestämmt mig för att snart göra slag i sak o börja göra i ordning min -82a Katana som jag köpte -98 och som stått o mognat...... Kom lite saker i mellan.... ha ha ha....
Började köra roadracing..... körde mer... träffa tjej....... körde mer.... skaffa kåk..... körde ännu mer...... skaffa barn körde mest! När skulle då katanan hinnas med? Förra vinten gjordes motorn i ordning, nu måste jag bara göra klart garaget innan jag kan göra i ordning chassiet. 80- tals lila o svart chassie. Köpte hojen i örebro -98 med oljud i motorn, killen sa att det var mellanläggen o lamellerna som skallrade men det visade sig att korgen satt lös o att det hade glappat upp lagerläget mellan block halvorna. letade med ljus o lykta en tid men det visade sig att priserna på gamla gsx grejer bara steg o steg. Så det fick bli en hel hoj med en godis motor som nu väntar på att lyftas i när chassiet är klart.
//Matte:yoparty

:yoparty Ännu en Västmanlänning!! :yoparty
Du får hoj-ta till om du har öppet hus i garaget så man får kolla maskinerna
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nu kan man bara ta en sväng till kiosken sedan måste man skynda sig hem för att ladda batteriet:)
 

Bifogat

  • svänghjul.JPG
    svänghjul.JPG
    64.3 KB · Visningar: 63

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ny grönavågen-rörelse:D . Vem kan den mystiska personen vara?
/Ingvar

Ja, helt tokigt att flytta dit, men med tanke på att att individen i fråga dessutom är nygängad är det inte svårt att inse att vansinnet brutit ut på allvar :D
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ja, helt tokigt att flytta dit, men med tanke på att att individen i fråga dessutom är nygängad är det inte svårt att inse att vansinnet brutit ut på allvar :D

Aj då, ett riktigt svårt fall:huvet. Jag tror att vi får prata allvar med individen på nästa GSX-träff (jag misstänker vem det är):D.

/Ingvar
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Blev lite fundersam när jag hade 2 olika växellägesrullar.. Den med lagret kommer från en -82 och den med brickan kommer från en -84.. tyckte att det borde vara tvärtom. Jag borde väl kunna använda lagret? känns lite bättre.
 

Bifogat

  • DSC00451.JPG
    DSC00451.JPG
    54.4 KB · Visningar: 57

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Blev lite fundersam när jag hade 2 olika växellägesrullar.. Den med lagret kommer från en -82 och den med brickan kommer från en -84.. tyckte att det borde vara tvärtom. Jag borde väl kunna använda lagret? känns lite bättre.

Det är ju det som kallas för utveckling, samma funktion fast billigare (dock bara för tillverkaren):tummenupp.

Jag kör med den rullande brickan nu. Spelar ingen roll vilken du använder men du satsar ju på att komma först i dragracing och brickan är nog ett par gram lättare:yoparty.

/Ingvar
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Det är ju det som kallas för utveckling, samma funktion fast billigare (dock bara för tillverkaren):tummenupp.

Jag kör med den rullande brickan nu. Spelar ingen roll vilken du använder men du satsar ju på att komma först i dragracing och brickan är nog ett par gram lättare:yoparty.

/Ingvar

Hehe.. Jo då känns det ju bättre i själen med den lättare:)
Det finns ju många ställen man kan lätta, förutom sig själv..
 

Bifogat

  • skrap.jpg
    skrap.jpg
    43 KB · Visningar: 63

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Jakan...igen
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Aj då, ett riktigt svårt fall:huvet. Jag tror att vi får prata allvar med individen på nästa GSX-träff (jag misstänker vem det är):D.

/Ingvar

Det verkar som herrarna ser med stort allvar på den senaste tidens utveckling. Gifta sig OCH flytta till Bålsta verkar som en kombination värt att låsa in vederbörande för. Men om vi låter den tanken rota sig lite i alla fall och så adderar jag följande till den: Jag ska köpa en INTRUDER 1400!!! Vad säger ni då då?:tummenupp Det är ju trots allt fina GLIDAR-vägar i mälardalen ju...eller?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Du kan få låna min tvångströja, jag använder den inte längre....

:näsblod
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
...Jag ska köpa en INTRUDER 1400!!! Vad säger ni då då?:tummenupp Det är ju trots allt fina GLIDAR-vägar i mälardalen ju...eller?

:jisses .........jag tror bestämt det hastar på med gruppterapin (GSX-träffen). Håll emot bara Chrille, hjälp finns. Besök genast ett GSX-garage:D.

Alternativet kan vara att sätta rocket-styre och king&queen-dyna på Moto-Marängen så länge.

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Terapiiii

Chrille ! Gratulerar till nya huset o nya frun..men en Intruder ???

Jag ska leta upp några bra nummer till en hjärn skrynklis..:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top