Katana och GSX 1100-tråden

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Framför allt så verkar det finnas lite yrkestolthet vilket annars är ett utdöende begrepp. Många vill bara ha mycket betalt och sen får jobbet bli som det vill.:zpy Detta ser däremot alldeles fint ut detta jobbet.:yoparty
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Helt klart nöjd! Toppen fick 25/29,5 ventiler samt bronssäten på avgas. Nu är det veven och kopplingen som blir rakskurna. Svänghjulet ryker också av bara farten. God Jul Johan! Tackar Tackar!
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Så det blir en ren stripphoj:yoparty, eller fixar du laddningen på något annat sätt?

/Ingvar

Den här motorn blir nog inget för gatan isf får jag lyfta in den andra:). Funderar nu på hur långt jag ska gå med det här chassit.. Känns inte som något jag vill sätta kapen i. Bättre att sätta ihop ett nytt och behålla detta någolunda original.. men en säsong får det stå ut. Nu gäller det bara att få ihop motorn. I morgon vänder det och blir ljusare igen,dvs våren närmar sig! Trodde jag skulle ha alla delarna klara för ihopsättning till Nyår men...
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Jul klapp!

Hämtade en liten julklapp till hojen häromdagen:tummenupp
 

Bifogat

  • sadel1.jpg
    sadel1.jpg
    38.7 KB · Visningar: 74
  • sadel3.jpg
    sadel3.jpg
    26.9 KB · Visningar: 73

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Ort
Skänninge
Hoj
M1800R -08
Snygg! Vad glad hojen kommer att bli när den får julklappar eller kan det vara ägaren som blir gladast :)
 

#61

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSX-R 750,Suzuki Katana 1260, GSX 7/11,GSX 1327.
Tja alla Katana o GSX boys!
Har följt denna tråd med intresse från o till under en längre tid.
Har bestämmt mig för att snart göra slag i sak o börja göra i ordning min -82a Katana som jag köpte -98 och som stått o mognat...... Kom lite saker i mellan.... ha ha ha....
Började köra roadracing..... körde mer... träffa tjej....... körde mer.... skaffa kåk..... körde ännu mer...... skaffa barn körde mest! När skulle då katanan hinnas med? Förra vinten gjordes motorn i ordning, nu måste jag bara göra klart garaget innan jag kan göra i ordning chassiet. 80- tals lila o svart chassie. Köpte hojen i örebro -98 med oljud i motorn, killen sa att det var mellanläggen o lamellerna som skallrade men det visade sig att korgen satt lös o att det hade glappat upp lagerläget mellan block halvorna. letade med ljus o lykta en tid men det visade sig att priserna på gamla gsx grejer bara steg o steg. Så det fick bli en hel hoj med en godis motor som nu väntar på att lyftas i när chassiet är klart.
//Matte:yoparty
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Väkommen !!!

Tja alla Katana o GSX boys!
Har följt denna tråd med intresse från o till under en längre tid.
Har bestämmt mig för att snart göra slag i sak o börja göra i ordning min -82a Katana som jag köpte -98 och som stått o mognat...... Kom lite saker i mellan.... ha ha ha....
Började köra roadracing..... körde mer... träffa tjej....... körde mer.... skaffa kåk..... körde ännu mer...... skaffa barn körde mest! När skulle då katanan hinnas med? Förra vinten gjordes motorn i ordning, nu måste jag bara göra klart garaget innan jag kan göra i ordning chassiet. 80- tals lila o svart chassie. Köpte hojen i örebro -98 med oljud i motorn, killen sa att det var mellanläggen o lamellerna som skallrade men det visade sig att korgen satt lös o att det hade glappat upp lagerläget mellan block halvorna. letade med ljus o lykta en tid men det visade sig att priserna på gamla gsx grejer bara steg o steg. Så det fick bli en hel hoj med en godis motor som nu väntar på att lyftas i när chassiet är klart.
//Matte:yoparty


Bilder ! Bilder !:tummenupp
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Progressinformation

Nu börjar jag känna mig rätt nöjd. Några saker kvar att justera men i stort sett klart.

Lite bildmaterial för det intresserade nedan.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000232_mini.jpg
    P1000232_mini.jpg
    115.2 KB · Visningar: 104
  • P1000231_mini.jpg
    P1000231_mini.jpg
    142.8 KB · Visningar: 123
  • P1000236_mini.jpg
    P1000236_mini.jpg
    64.5 KB · Visningar: 95
  • P1000255_mini.jpg
    P1000255_mini.jpg
    51.5 KB · Visningar: 80
  • P1000270_mini.jpg
    P1000270_mini.jpg
    62.1 KB · Visningar: 79
Last edited:

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
FInns det någon som har en helt original katana kvar i svärje ?

Jajamensan, jag har No 007 med rätt att...

Iallafall är den helt återställningsbar. Sitter 1168 på nu, Mikuni smoothbores, V&H Megaphone osv, men alla orginaldelarna finns kvar, inklusive orginal cylindrar, kolvar osv.

Köpte den 1983, så både jag och mc har blivit veteraner tillsammans.

Har den kvar som veteranmc... Men när jag får ett bra bud säljer jag den nog.

MVH/HR
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top