KatanaKurre
Original, Bus x2, Dragrace
Inga slagmärken i toppen !!!?
Hade du sån jäkla tur att bitarna stack rätt ut i grenröret ??
Ja tydligen! Inga märken i topp, kolv eller cylinder.
Inga slagmärken i toppen !!!?
Hade du sån jäkla tur att bitarna stack rätt ut i grenröret ??
.Tjooohej!
Tjooohej!
Kanske ingen såg frågan i ett annat inlägg tidigare.
Så kan ja ju kasta ut en allmän fråga till NÅGON som vet å har erfarenhet av vilka bigblock-cylindrar, vilka kubik, å vilken komp. som e ev. körbar på gatan å brumma lite längre sträckor???
De va ett tag sedan ja höll på, så frågan e om tekniken ramlat framåt typ?
Äldre visdom gjorde gällande att 84-87 cylinder omfodrad å borrad till 1327 å ca 11,5:1 kolvar fungerar på gathoj för längre resor. Men risk att vrida av generatortappen finns.
Hur många av er har ev. klippt generatortappen?
.
Tjosan.
Jag kör BB 1327cc på min hoj. Har kört som mest 30 mil med 2 stopp och hade inga värmeproblem innan de stoppen. (Fast sista åren är man glad om man kört 30 mil totalt )
Risk för att vrida av generator-tapp? Ett tips: Köp det bästa batteriet du kan, kolla INTE prislappen. Det är iofs viktigast för startmotorkopplingen men säkerställ att generatorn sitter fast som den ska. Fråga en som vet av egen erfarenhet: Biker66
Åsså var de BB, ja undrar hur många gjuterier de fanns egentligen i staterna Eller om de var samma som gjöt till alla trimmare med lite olika spec? De finns ju bla. no-name, orient-express, MTC, VHR, Wiseco, APE å säkert flera som fick in sina loggor.
Och så florerar olika uppgifter om street-BB och race-BB...
Denna maskin är nog de mest kompromisslösa gatmaskin jag känner till i mitten av 90-talet
Är det den som Rolle på MotoSpeed byggde i slutet på 80-talet?
Ett BB är ju ett tämligen enkelt gjutobjekt så det borde vilket gjuteri som helst kunna göra efter modell tillhandahållen av beställaren.
Men dom BB jag sett från APE, MTC och Arias har sett misstänkt lika ut i utförandet förutom loggan i de fall den finns. De nya BB man kan köpa idag verkar samtliga vara utan logga. Det enda som skiljt lite i utformningen är ett gammalt Wiseco-block jag såg. Marknaden är ju pytteliten så det är rätt troligt att många köper av en och samma leverantör. När det gäller s.k. race-block brukar de bara vara lättade d.v.s ha bortfrästa kylflänsar.
/Ingvar
Här snidas det... Blir sång till våren har man förstått. En märklig V-twinn med rensade rör och tre nyputsade vidunder, den ena värre en den andra.
Man undrar ju om man ska våga starta och ens smyga ut till våren med en helt från föregående säsong orörd hoj.
Man får väl glädjas åt den bild som publicerades i senaste 'gratis' Bike så länge!
/U
...och önskar att man inte rört en skruv
Fick helt plötsligt lite energi och plockade isär motorn helt. Inget skulle vara värre än att tvåan började hoppa ur igen i maj-juni sådär när man kör som bäst.
Tur var väl det, för bl.a. femmans drev vars klackar håller i när man kör på tvåan såg inte skoj ut. Dessutom var kuggflankerna skadade. Som tur är finns Ebay och en komplett -84 låda med endast 180 mil bakom sig är på väg från Florida.
/Ingvar
Fick helt plötsligt lite energi och plockade isär motorn helt. Inget skulle vara värre än att tvåan började hoppa ur igen i maj-juni sådär när man kör som bäst.
Tur var väl det, för bl.a. femmans drev vars klackar håller i när man kör på tvåan såg inte skoj ut. Dessutom var kuggflankerna skadade. Som tur är finns Ebay och en komplett -84 låda med endast 180 mil bakom sig är på väg från Florida.
/Ingvar
-Fortpelle
Kommer du ihåg den här?
Nä, där går jag bet... men ja tror ja sett den på nått race iaf, men var, när hur behöver "gubben" påminnas
"påsens"???
Den var byggd av en viss herre på Motospeed
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |