-Fortpelle
Kommer du ihåg den här?
Är det motorn som jag köpte av dig för några år sedan?
-Fortpelle
Kommer du ihåg den här?
Det löser sig nog med det också! Gäller bara att ta beställda grejor direkt in i garaget och se lite oskyldig ut.
Inte FÖR oskyldig bara, då VET de att det är något fuffens på gång och börjar luska !
Bättre att de bara misstänker något, då kan man erkänna tidelag el dyl och komma undan med en vecka på soffan
Tjenare! Är det nån som har ett tips på grenrör till GSX1100 -81 som viker av nära motorn eller måste man kanske bygga ett själv? Har ett sidewinder men
när jag sänker den som jag vill ha det så går framhjulet (17") i när jag svänger vänster.
Mvh Håkan
Är det motorn som jag köpte av dig för några år sedan?
Svikis gamla maskin, omlackad? Vem mer hade annars sånndär?
Vance and hines gjorde på det glada 80talet ett megafonsystem som kallades VHR. Det gick rakt under motorn men var ändå med avstämda pipor. Jag hade det på mina katanor och var helnöjd med det..
Sidewinder har jag också kört med men tycker det är värdelöst för gatbruk då det knappt går att svänga höger överhuvdtaget.
Perfekt för dragracing är det däremot.
Ska kolla om jag hittar systemet på nätet nånstans.
Enligt en tråd på O.S.S som ligger under aircooled och som heter exhaust interchangeability kan du använda en hel del grejer!
Hittar du något snyggt system till en oljekyld 1100 gixxer så stoppar du i två avgaspackningar i varje utblås i den gamle. Troligen får du ändra lite på fästet baktill. Skall gå även med Bandit 12r, gsx 1400 och till och med oljekylda gixxer 750. Om man tänker så de gör blir utbudet något större!
Jag väntar hem ett Rostfritt Micron 4-2-1 (750) från en auktionssida i England. Skall kränga på en Supertrappbildämparmojäng i baken på det systemet. Måste bara ha vissa av de delarna tillverkade i rostfritt istället.
Har du ork att vänta ett tag så återkommer jag med bilder och info. (Försökskanin)
TheHenrik
Ja det vore kanon
Här har du en länk till systemet.
http://www.motorcycleproshop.com/detail.asp?product_id=v12001
Jag själv är däremot inte speciellt förtjust i det kromade men det är ju en smaksak.
Det systemet fanns i svart/mörkt grå under 80:talet. Det svarta systemet hade lite annorlunda dragning och gav lite mer effekt..men jag tror inte det tillverkas längre...Jag körde själv med det svarta på den tiden.
Ja till viss del, på bilden är den 1168.
Nu känner inte jag till Svikis men det var någon som hette Rolle (kanske samma person) har jag för mig som byggt den, köpte den av en kille från Borlänge som köpt den av någon som jobbade på Motospeed.
Hej!
På min nyss hemtagna guling så sitter det ett svart Termignoni 4-1 system "Corsa Riserva".
Vad skall man använda för färg för att snygga till det?
TheHenrik
"Corsa Riserva" låter ju som en vinsort. Jag har provat de flesta fabrikat på sprayfärg för avgasrör och tycker inte att någon funkar bra. Snyggt ett tag i början med snart börjar förfallet. Jag har också provat med värmebandage, mest för att jag inte ville att mitt ormbo skulle förvärma kylluften alltför mycket innan den nådde cylle och topp men också för utseende. Isolerar bra men blir rätt sunkiga på en säsong, dessutom ryker det grymt efter tvätt.
Ett alternativ till sprayfärg är att pensla på kokt linolja, ger lika bra skydd som sprayfärg och lite racinglook. Bara att pensla på lite till där det släpper.
Det hållbaraste är att låta spruta med aluminium eller lägga på coating, ganska dyrt dock.
Den färg jag skulle vilja prova är http://www.bikeline.se/butik/show_one~ID~4472.htm , verkat rätt lovande.
/Ingvar
Hej på er alla! Jag undrar om det är någon som har kåpor över till en GSX 1100e 82-83? Saknar helt en den vänstra sidokåpan, men skulle även behöva den bakre. Sedan har jag även en bucklig tank så om någon har en bra tank så vore det också intressant. Kanske ni har nåt over om ni byggt en "fusk-katana" eller om ni bara har reservdelar.
Tack så mycket på förhand. Hojen ska bli fin till våren och den kommer ju nu med stormsteg. Ha det bra alla Oldschooler´s.
Preliminära datum för race på Kjula (kopierat från Zatzy). På "Test´n tune och Prova På" fanns det förra året möjlighet att lufta t.ex. gammal GSX.
Jozzy provkörde förra året.
/Ingvar
Sista tävlingen på Kjula i fjol så var vi bara 4st hojar..blev mycket åka men det skulle inte vara dumt om fler kunde ta sig dit. Det är en riktigt bra bana som inte saknar fäste.
/J
Preliminära datum för race på Kjula (kopierat från Zatzy). På "Test´n tune och Prova På" fanns det förra året möjlighet att lufta t.ex. gammal GSX.
Jozzy provkörde förra året.
/Ingvar
Sista tävlingen på Kjula i fjol så var vi bara 4st hojar..blev mycket åka men det skulle inte vara dumt om fler kunde ta sig dit. Det är en riktigt bra bana som inte saknar fäste.
/J
Jag kommer alla gånger jag är ledig... Gasa är kul !!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|