Jag dyker nog upp..
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver .
Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk
/Ingvar
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm.
/Ingvar
Hej, har inte kollar bakåt i tråden, så du får ursäkta om svaret finns där.
Vad är specificationerna på din motor som gav detta fina resultat ?
Var hos Matte och bänkade igår. Den gav 137 pållar på slangen vid drygt 10000 rpm. Dock gick den grymt fett. Vridet dippar rejält vid ~6000 (precis innan den s.a.s. skall ta sats), då går den som allra fetast och AF-kurvan försvinner utom synhåll. Jag hade hoppats på 140 hästar, med rätt bestyckning borde det var möjligt.
Jag kör med 125 i huvudmunstycke nu, måste troligen gå ner till 120.
Vill man ha mer pulver misstänker jag att avgassystemet måste ses över. Grovt ormbo avslutat med megafon (med insats) är snyggt men är nog inte någon flödesmässigt hit för min motor.
Som jämförelse gav en standard Busa -00 med Yoshi helrör ~152 pållar på hjulet.
Igår satt det en räser-busa bänken med över 215 häst, där snackar vi pulver .
Så här såg de ut när 83'an fick bekänna färg:
http://www.youtube.com/watch?v=27ZzgqSaxjk
/Ingvar
Var trattarna påmonterade? Lite svårt att se på filmen. Då är det till honom man ska åka så man inte får ett sådant glädjepapper som sist, lr?
Dippen vid 6 som du anger ser ju ut att vara synonymt iaf.
Japp, trattar och filter var påmonterade . Vill man ha fler hästar kan man alltid ta bort filtren och insatsen. Nordman här på forumet fick 6 hästar till i sin Bandit när han för testets skull plockade bort sina K&N filter (från RS36-orna). Även bortmonterande av insatsen i "megafonen" lär ge en hel del. Kan dock fresta på grannsämjan . "Andersson turbo" har ju invigning av sin bänk nästa lördag, jag tänkte åka dit och testa om det är bra väder.
/Ingvar
Trisst att mc bara får köra 201 m. Ska fundera på detta.
Betyder detta att förgasarna är rengjorda och hojjen är klar ???
Inte klar till 100% men inga stora grejjer kvar.
Förutom att lyckas med att ta sig genom bullertestet på Bilprovningen förtsåss
Själv Då
Premiär tur blir nästa vecka ! bortrest tis-lör..sen blir det meka av !
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |