Kanske man kan ha stor motor och göra saker lättare. Kanske blir ohyggligt spännande?
TheHenrik
Precis min tanke. Sen en sak till för att göra livet lite mer intressant.
Jag har behållt original hjulbas då jag kör med 99á srad sving på min.
Nu har jag bara tagit mina första vändor med hojen från att den varit 100% isär och uppbyggd från scratch men den har tendenser att vilja powerwheela på 3án.
Lite annat om min hoj då.
Jag löste problemet med icke fungerande varvräknare.
Jag tog svart/gula kabeln från instrumentet och drog till minus på en av tändspolarna sen var det klart.
Första vändan med hojen var kul men också upphov till lite funderingar att allt inte stod rätt till. Det kändes som han inte var hemma på en cylinder och med en blomsputa i handen och spreja på grenrören besannades misstanken. 2áns cylinder var inte med.
Lika bra att frukta det värsta först så ur med stiften och läsa dom som bara sa att allt verkade normalt.
Jag kollade kompressionen och den var hur bra som helst.
Sen gick jag på tändningen och där var allt som det skulle. Då återstod bara en sak.
Bort med Rs 38órna och prova med en 36 brygga som jag hade liggande. Nu går han som han ska på alla cylindrarna.
Det som jag får göra nu är att ge 38órna en riktig genomgång då jag misstänker att 36órna är för små.
15mil har det hunnit bli med hojen hittills och allt annat gällande Framgaffel,bromsar, hjul, el mm funkar som det ska.
Snart kan det vara läge att fundera på besiktning...
Undra vad dom kommer säga