Katana och GSX 1100-tråden

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Det stämmer bra. Jag tänker "G" som märkning på Cammotion-kammar. Då borde isf G:et vara följt av nån/några siffror för att visa slipning.

Har Cammotion G3 i den andra motorn och dom har G3 instansat, men dessa har bara ett G..Får nog ta och mäta lite.

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Så du dyker upp i tråden igen :) Hur har det gått under säsongen?

/U

Jo det har bara gått fint. Motorn spinner som en katt. Efter lite justeringar så har tiderna blivit helt OK. Har kört 6,24/195 på 201. Nu funderar jag på att till vintern trycka in något vassare kammar och sänka chassit lite till. Det här är en sjukdom!.. lite mer effekt bara:)..

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jo det har bara gått fint. Motorn spinner som en katt. Efter lite justeringar så har tiderna blivit helt OK. Har kört 6,24/195 på 201. Nu funderar jag på att till vintern trycka in något vassare kammar och sänka chassit lite till. Det här är en sjukdom!.. lite mer effekt bara:)..

Mycket vill ha mer! :)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Lr en massa starter! har jag hört....:tummenupp

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Och hur blev det?

/U

Jodå GSXn mullrade in lika fint som vanligt, Macal dök upp dock utan Katana lite extra skoj eftersom Lonny kom puttrande på plastraketen så gammla tider ventilerades som aldrig förr...

Annars var det tunnt... har ni ställ av???

Fyllde på garaget med ytterligare ett GSX1100 lik denna gång en 85..
Har någon ett svänghjul till en sådan liggande kan väl höra av sig bums vill gärna testa motorn full ut före vintern...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Idag blev det lite touring i Västerbottens inland. Vi blev en liten men blandad skara. En kraftigt ombyggt XJR1300, en Z1000 Lawson-replika, en Le Mans och en avklädd GSX1100.

DSCN1218.jpg

Mycket trevligt. :tummenupp

Värt att notera efter dagens utflykt är att hojen går som ett skott från full tank till ingenting. Strul med gasare är ett minne blott. Känns jäkligt bra! :yoparty

Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
var där..

Jodå GSXn mullrade in lika fint som vanligt, Macal dök upp dock utan Katana lite extra skoj eftersom Lonny kom puttrande på plastraketen så gammla tider ventilerades som aldrig förr...

Har någon ett svänghjul till en sådan liggande kan väl höra av sig bums vill gärna testa motorn full ut före vintern...

Min rödvita raket var där..

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Idag blev det lite touring i Västerbottens inland. Vi blev en liten men blandad skara. En kraftigt ombyggt XJR1300, en Z1000 Lawson-replika, en Le Mans och en avklädd GSX1100.

Bra blandning, kul när det blir lite olika karaktärer :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Bra blandning, kul när det blir lite olika karaktärer :tummenupp

Ja, det blev en riktigt trevlig förmiddag. Höll lagomt tempo så det var inte alls tråkigt att köra och bra sällskap drog inte ifrån. Kul när det funkar trots åldersskillnad. En 50+, en 40+, en 30+ och en 20+. :)

Nu är det exakt två veckor tills September-rundan går av stapeln här i Piteå så måndagen efter det blir det att börja arbeta med hojen på riktigt. Ska försänka lite lagerlägen i svingen först bara. :tummenupp

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"

Jobbade ju! Vart hittade du liket? original?

/U

En Katanasväng på bulten med foton tagna blev det för mig igår.
Idag har jag byggt på Gixxern.

Lyft luren nästa gång.... var halvvägs på G men fick inte tummen ur.

/U

Last edited:

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Jobbade ju! Vart hittade du liket? original?

/U

Åkersberga, jag har inte haft tid att gå igenom den starta upp osv men ett vevlager har gått.85a Ramen är moddad med R dämpare å R fälg. I motorn sitter enligt förra ägaren några engelska kammar i som gav bra effekt!

Omlackad svart och ett runt lyse samt cross styre lite stylad etc..

Vintern kommer väl snart och rovorna knackas isär för att kunna avgöra vad som skall fixas. Klart är är att två skall vara igång nästa år och Harrisen får prio ETT!

Timex

Timex
Gick med
7 Sep 2009
Hoj
1982 Suzuki GSX1100E
Kul att hitta på en sån massa 1100-åkare här, hade ingen aning om att det var så stark uppslutning till just dessa hojar! :)
Jag har ett litet problem, bromsljuskontakten till handbromsen har havererat på min 1100E -82. Nån som har en sån klump liggandes hemma, eller finns det nån form av rep-sats till handbromsen? Fick bara ur smådelar och en mosad fjäder när jag plockade isär. :-(

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Broms ljus kontakt

Kul att hitta på en sån massa 1100-åkare här, hade ingen aning om att det var så stark uppslutning till just dessa hojar! :)
Jag har ett litet problem, bromsljuskontakten till handbromsen har havererat på min 1100E -82. Nån som har en sån klump liggandes hemma, eller finns det nån form av rep-sats till handbromsen? Fick bara ur smådelar och en mosad fjäder när jag plockade isär. :-(

Har nog ett par..tror tom jag har ett nytt kit liggandes till kontakten//

PM:a med tfn nummer så hör jag av mig /Henrik

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad